קורי גוף גילתה: סבלתי מדיכאון ושקלתי לפרוש לפני ווימבלדון

קורי גוף
קורי גוף | Clive Brunskill/Getty Images

הטניסאית בת ה-16, שפרצה לתודעה בגרנד סלאם אשתקד וסומנה כיורשת לסרינה וויליאמס, חשפה כי הקשיים הנפשיים כמעט גרמו לה לעזוב את המשחק: "ישבתי ובכיתי הרבה פעמים"

(גודל טקסט)

מיד עם כניסתה לסבב העולמי בטניס נשים, קורי גוף סומנה כ"דבר הבא" בזכות הסגנון הנועז והמנטליות המנצחת שלה. עם זאת, האמריקאית בת ה-16 גילתה בפוסט לאתר "Behind the Racquet" שהיא לא הייתה מוכנה לעמוד בלחץ כה גדול ואף שקלה לקחת הפסקה של שנה מטניס כדי להתמקד בחיים נורמליים כמו כל נערה בגילה.

"לאורך חיי תמיד הייתי הצעירה ביותר להשיג דברים, מה שיצר סביבי הייפ שלא רציתי בו", סיפרה גוף והודתה כי הרגישה שאין לה חברים. "בסופו של דבר, כמובן שההחלטה לא להפסיק הייתה נכונה, אבל הייתי מאוד קרובה לעשות זאת. הייתי אבודה, מבולבלת ותהיתי אם אני זו שרצתה בכל זה, או אחרים. זה גרם לי לשבת ולבכות הרבה פעמים. יצאתי מזה מחוזקת והכרתי את עצמי יותר טוב מאי פעם".

לא רק שהקושי הנפשי כמעט הביא אותה לקחת פסק זמן, אלא שהדיכאון גם גרם לה לשקול פרישה: "בדיוק לפני ווימבלדון 2018, נלחמתי עם עצמי כדי להבין אם זה מה שבאמת רציתי. באותה שנה לא נהניתי מהמשחק שכל כך אהבתי. זו הייתה השנה הכי קשה עבורי עד כה".

מאז שהחלה לשחק בסבב המקצועני, "קוקו" זכתה להשוואות לסרינה הוויליאמס הגדולה וגם לאחותה ונוס, אך לדעתה של הטניסאית הצעירה, הדרך לשם עוד ארוכה: "אני עדיין לא ברמה שלהן. אני תמיד מרגישה שזה לא מוצדק כלפיהן שמשווים אותן למישהי שרק התחילה. כמובן שאני מקווה להגיע לרמה הזו, אבל הן שתי הנשים שסללו את הדרך, כך שלעולם לא אוכל להיות כמוהן. בחיים לא הייתי חושב לשחק טניס אם לא בגללן".

באוקטובר האחרון, קורי גוף רשמה ניצחון על ילנה אוסטפנקו בגמר טורניר לינץ ובגיל 15 ושבעה חודשים בלבד, הפכה לטניסאית התשיעית הכי צעירה בהיסטוריה שזוכה בטורניר מקצועני בעידן הפתוח. עלייתה לגדולה תפסה פוקוס גדול עד כדי כך שהתאחדות טניס הנשים התעלמה מהחוק שמגביל זימון שחקניות קטינות לשלושה טורנירים מקצועניים בשנה.

"קוקו" פרצה לתודעה העולמית כשהפגינה את כישוריה והכריזמה שלה בווימבלדון 2019, שם הדיחה את ונוס וויליאמס והגיעה עד לשלב שמינית הגמר, בו נכנעה לסימונה האלפ אשר המשיכה לזכייה בגרנד סלאם. מאוחר יותר בעונה האחרונה, היא כבשה את לבבות הקהל המקומי בניו יורק, כשהשתתפה באליפות ארה"ב הפתוחה.

קורי גוף. מזל שהיא לא פרשה (Quinn Rooney/Getty Images)
קורי גוף. מזל שהיא לא פרשה (Quinn Rooney/Getty Images)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי