ג'אז בין החבלים: לקראת הרסלמניה ה-34 בניו אורלינס

שינסקה נקאמורה
שינסקה נקאמורה | אלון לוין

העיר לבשה חג בסוף השבוע לקראת הגעת הרסלמניה של ה-WWE שידועה גם כ"הסופרבול של עולם ההיאבקות". ניר קדמי נפגש עם כמה מהשמות החמים בארגון, ושמע מהם על ההתרגשות, הלחץ והציפייה שלא דועכים משנה לשנה

(גודל טקסט)

כ-75 אלף צופים (על פי האומדן של הפעם האחרונה בה האירוע התקיים באותו מקום לפני ארבע שנים) יידחסו ל"מרצדס בנץ סופרדום", כדי לראות את המתאבקים האהובים עליהם נותנים 110 אחוזים מההופעה הרגילה שלהם, בניסיון להיחקק בהיסטוריה של הענף.

קוראינו בגילאי ה-30 עד 40 בערך, בוודאי זוכרים מתור הזהב של ה-WWE (אז WWF) בארץ, את רסלמניה 10 במדיסון סקוור גארדן, עם קרב הסולם בין רייזור רמון לשון מייקלס, שנחשב עד היום לחלוצי וחדשני, והיווה יריית פתיחה לאבולוציה של "קרבות" יצירתיים. מאז חלפו שני עשורים וחצי, ובעוד בארץ הענף לא צלח את מחסום "אבל הכול מבוים", בארה"ב ובמדינות רבות בעולם, ה-WWE הפכו למעצמת בידור, עם אולפן סרטים משלהם, רשת דמויית נטפליקס עטורת פרסים, וכוכבים שהם ענקי מיינסטרים לכל דבר, כיום בהובלת ג'ון סינה (שלא לדבר על קודמו בתפקיד, דוויין "דה רוק" ג'ונסון, שהפך לאחד השחקנים המרוויחים בהוליווד).

כעת הגענו לרסלמניה 34, מה שגורם לכותב שורות אלה להרגיש זקן למדי, אבל גם לנסוע לניו אורלינס כדי לחוות את אירועי פסטיבל ה-WWE, שדואגים להביא את האוהדים לעיר כבר ביום חמישי, ולספק להם מפגשי מעריצים ואירועים חגיגיים נוספים, דוגמת טקס היכל התהילה שיתקיים בשישי בערב. כבר בנחיתה בשדה התעופה מגלים עיר ממותגת לחלוטין, עם מתאבקים ומתאבקות על שלטי החוצות, ולוגו האירוע שמתנוסס בכל מקום, מאוטובוסים ועד כספומט ממותג (?!) ברובע הצרפתי הידוע.


שלט פרסום ברחבי העיר (אלון לוין)

כשנפגשנו עם כמה מהפרפורמרים הנרגשים באולם כנסים בעיר, התרשמנו שהקריטריון המרכזי שמעביר מתאבק אנונימי בקרב הסקאוטרים, הוא ככל הנראה כישורים ורבליים, כאשר ההתנסחויות זורמות ועשירות, עם קלישאות הפרגון הטיפוסיות של עולם הבידור, ונאמנים למסרים והעקרונות השיווקיים שה-WWE מנסים להעביר.

הראשון שפגשנו הוא גם האדם שהיו"ר וינס מקמהן סימן כדבר הגדול הבא (וה-WWE משקיעים נמרצות כדי להעביר אליו את הלפיד שנושא סינה), רומן ריינס. זו השנה הרביעית בה הוא מתחרה בקרב הגדול של הערב, הפעם מול האלוף וכוכב ה-UFC לשעבר, ברוק לסנר.

"מאז רסלמניה 31 עברתי הרבה. אני מגיע היום רגוע יותר, גם כשזה מול יריב כמו לסנר. אין לי בעיה עם הסגנון הפיזי שלו ואין לי בעיה להיזרק בזירה מצד לצד", הוא מנסה לרכך את הלחץ. "אני מגיע ממשפחה גדולה של מורשת היאבקות (מקורב משפחתית למתאבקים סמואנים רבים, מיוקוזונה ועד דה רוק), ואני נהנה להסב להם גאווה בכל שנה בה אני בקרב המרכזי של רסלמניה." בימים הקרובים נביא את תרגום הראיון המלא עם ריינס, בו הוא מתייחס גם למעמדו הלא יציב בקרב הקהל ולחבריו לשלישיית השילד.


ריינס. סומן כדבר הגדול הבא (אלון לוין)

"אי אפשר להתרגל להופעה בסדר גודל כזה, ההתרגשות נשארת כפי שהייתה ברסלמניה הראשונה, בה השתתפתי בתור ניצבת בכניסה של טריפל אייץ' (מתאבק ובכיר בהנהלת הארגון). זה מדהים שהגעתי עד לכאן ואני מופיעה לצד חברותיי כמו שרלוט ואלכסה בליס, שלשתיהן יש קרבות אחת על אחת באירוע", כך מתייחסת סשה בנקס למהפכת הנשים שמתרחשת בשנים האחרונות ב-WWE, שנים בהן הנשים המתאבקות זוכות לזמן שידור רב מאי פעם, ולפי כל הביקורות מספקות מוצר איכותי ואף מקביל לרמה המקצועית של הגברים.

עוד חברה באותה מהפכה היא בקי לינץ', הג'ינג'ית הלוהטת. "זו הרסלמניה השלישית שלי. לא הצלחתי לנצח בשתיים הקודמות, אבל הפעם אני יוצאת עם הגביע", היא מנסה להישאר בדמות לקראת השתתפותה ב"באטל רויאל" בהשתתפות מספר מתאבקות.


לינץ'. פעם שלישית שלה (אלון לוין)

"אני מתאבק כבר 19 שנים ובכל זאת זו הרסלמניה הראשונה שלי, כך שאמנם אני מגיע עם לא פחות ניסיון מהמתחרים שלי, אבל אין ספק שזה הקהל הגדול שהופעתי מולו, והלחץ מורגש בכל הגוף", מספר בובי רוד, מתאבק ותיק שהגיע רק בשנה החולפת לליגה של הגדולים.

"השנה אני אזכה באליפות ארה"ב ברסלמניה", מרים לעצמו ג'ינדר מהאל ההודי, שממלא את תפקיד שנוא הקהל בדבקות רבה, "אבל אני מבטיח שהקריירה שלי רק מתחילה, ועוד אשתתף באחת השנים במיין אבנט (הקרב המרכזי)".


הבן שלי (6) הזהיר אותי לא לדבר איתך ואמר שאתה מפחיד אותו. תגובתך?

"כן, אתם כמו האמריקאים, לא מקבלים אותי בכבוד שמגיע לי, אבל כשזכיתי באליפות העולם במהלך השנה שעברה, החגיגות בהודו היו עצומות, שם אני כוכב לאומי." הכתבת ההודית שישבה איתנו בשולחן אישרה לנו מאוחר יותר שבאמת מדובר בסלב על במדינה האסיאתית. בהתחשב שכמו ישראל, גם הודו עצמאית רק 70 שנה, אולי יש עוד תקווה למתאבק ישראלי להגיע לבמה הגדולה מכולן. מצד שני, לישראל אין מעל מיליארד תושבים כמו בהודו, כך שפלח השוק שהיא מציעה לא מצריך מצד ה-WWE דחיפה של נציג מקומי. כך מזמן מפעם לפעם העולם המוזר של ה-WWE הצלחה למתאבקים מתוך אינטרסים שיווקיים.


שנוא בארה"ב, פופולארי בהודו. מהאל (אלון לוין)

הכוכב הלהוט ביותר שדיבר איתנו היה דולף זיגלר, מתאבק בלונדיני עם מראה של כוכב ויכולות אתלטיות מדהימות, שבמשך שנים נחשב לאחד הדמויות הפופולריות בארגון, ובכל זאת מעולם לא הצליח לנפץ את תקרת הזכוכית ולהתבסס כ"פנים של החברה". "כבר 13 שנים אני מנסה להגיע למיין אבנט ולא מצליח, ודווקא זו אחת הסיבות שאני נשאר בחברה", הוא משתף, "גם השנה אני מתכוון לגנוב את ההצגה, זה אף פעם לא משעמם אותי".

כמה אמת יש בעלילת הדמות שלך, שפנתה השנה נגד האוהדים, בטענה שהם הפסיקו לעמוד מאחוריך ומחפשים רק שואו ודמויות צבעוניות?
"כל סיפור אני אוהב לבסס על קצת אמת. במשך השנים האוהדים עשו אותי מי שאני. גם כשהדמות שלי הפסידה בכל לילה, איכשהו הם תמיד היו רועשים בקרבות שלי, בין אם בתשואות או בקריאות בוז, אבל בסופו של דבר, כשלא הגעתי לפסגה, הם החליטו לעבור הלאה. אני לא מאשים אותם, אבל לא יכול שלא להפנות את גבי אליהם בחזרה. שיניתי גישה. מעולם לא היה לי קרב אחד על אחד ברסלמניה, וזו המטרה שלי בשנים הקרובות, אחרת אבין שזה הזמן להתקדם בחיים."

הרבה משווים אותך לאורך השנים לשון מייקלס. האם הוא באמת מקור להשראה עבורך בעבודה בזירה?
"האמת המרה היא שהחלטתי שאם האוהדים כבר לא רואים בי גיבור, אני אקח מהם את הגיבור הכי גדול שלהם. לכו אני מחקה אותו. יש כאן יותר מסר סמוי שעוקץ את האוהדים מאשר הוקרה".


זיגלר. להוט לשבור את תקרת הזכוכית (אלון לוין)

אנחנו מאחלים לך הרבה רסלמניות מוצלחות בעתיד.
"תודה. אני מבטיח שאם אשאר עם WWE בשנים הבאות, אהיה במיין אבנט ואשלוף אותך ראשון מהתור לראיון.

זה "אם" גדול?
"זה 'אם' שהוא לחלוטין במידה מדיום. עוד שאלות?"

משהו שכל האוהדים מתים לדעת… איך שיימוס מצליח להעמיד את השיער ככה?
"יש לי תשובה לזה, אבל אנחנו משודרים בדירוג PG (צפייה לכל המשפחה) ואסור לי להגיד אותה…"



שיימוס וסזארו. איך הוא מעמיד את השיער ככה? (אלון לוין)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי