מבזקי ספורט: שחקניות כדורגל מתוכנית "בועטות" קיימו טורניר לזכרו של מודי בר-און ז"ל

תוכנית הכדורגל של "בועטות" | בן מלניק

טורניר פתיחת השנה הוקדש לזכרו של מודי במשחק ראווה בין שחקניות 'בועטות' לבין שחקניות הפועל תל אביב אור רפאלי וזואי מגן ונציגי ערוץ הספורט. נבחרת הנשים בכדורשער נוצחה בחצי גמר אליפות העולם. וגם: עוגת המונדיאל המיוחדת לקראת הגמר

(גודל טקסט)
תוכנית בועטות
תוכנית הכדורגל של "בועטות" | בן מלניק

אמש התקיים טורניר חגיגי ומיוחד של תוכנית 'בועטות' – תוכנית הכדורגל המקצועית לילדות שמפעילה עמותת 'שער שוויון' במטרה לקדם שוויון מגדרי והעצמת ילדות ונערות בכל רחבי ישראל.

מי שהיה עד לרגעיו האחרונים חבר פעיל בוועד המנהל של עמותת "שער שוויון", העושה שימוש בספורט ככלי לצמצום פערים, ואחד מהוגי ומייסדי תוכנית 'בועטות' הוא מודי בר-און ז"ל, שיחד עם משפחתו היה אף ה"בעלים" של שתי קבוצות כדורגל כאלה הפועלות בשכונת שפירא בתל אביב.

כעת, טורניר פתיחת השנה אליו הגיעו השחקניות הצעירות מ-13 בתי ספר באזור המרכז, הוקדש לזכרו של מודי במשחק ראווה מיוחד אשר התקיים בין שחקניות 'בועטות' לבין שחקניות הפועל תל אביב אור רפאלי וזואי מגן, נציגי ערוץ הספורט מאיה רונן ואבי מלר, וחברי הוועד המנהל של עמותת שער שוויון.

עוד כיבדה בנוכחותה מיקה בר-און, אשתו של מודי, שהתרגשה מטקס הפתיחה לזכרו, בוא העניקו לה חברי העמותה שי – תמונת מיוחדת המורכבת מאוסף של תמונות מרגשות מביקוריו של מודי בר-און בפעילויות העמותה לאורך השנים.

לירן ג'רסי, מנכ"ל ומייסד 'שער שוויון': "כבוד גדול עבורנו לקיים טורניר לזכר מודי – שהיה שותף פעיל ב'שער שוויון' וחבר יקר. יחד עם מודי מה שהחל בקטן, עם ארבע קבוצות כדורגל לילדות, הפך לגוף הגדול ביותר כיום בענף הכדורגל לילדות. תכנית 'בועטות' מהווה היום את הבסיס הרחב והאמיתי להתפתחות העתידית של ענף הכדורגל לנשים וזוהי מורשת שמודי השאיר אחריו ולנו יש את הכבוד להמשיך אותה".

נבחרת ישראל בכדורשער
הישג מכובד, עכשיו הקרב על הארד | יח"צ – חד פעמי, קרן איזקסון

נבחרת הנשים בכדורשער נוצחה הערב 4:2 על ידי נבחרתה של טורקיה בשלב חצי גמר אליפות העולם המתקיימת בפורטוגל, לאחר מחצית שהסתיימה ב-1:2 לטורקיות. את שני השערים לישראל הבקיעה ליהיא בן דוד. מחר תתמודד ישראל על מדליית הארד מול קנדה.

מוקדם יותר היום, בשלב רבע הגמר גברה הנבחרת על דנמרק 2:12, במשחק שהסתיים חמש דקות לפני המועד בשל הפרש של 10 שערים בין שתי הקבוצות – כך על פי חוקי המשחק. 9 שערים הבקיעה במשחק זה הבקיעה בן דוד.

הנבחרת המורכבת משחקניות בית הלוחם תל אביב והשלוחות של בית חינוך עיוורים, כוללת את הקפטנית גל חמרני, ואת אילהם מחמיד רוזין, ליהיא בן דוד, רוני אוחיון, אורי מזרחי ונועה מלכה, ושני כלבי הנחייה דילן של גל, ורודי של רוני. המאמן הוא רז שוהם, עוזרי המאמן – ערן רייק וניזאר מחאג'נה.

הצוות של חברת עידית עם עוגות המונדיאל
מפנקת. עוגת המונדיאל | יח"צ – חד פעמי, יחצ

לקראת האירוע הגדול בעולם – גמר המונדיאל בין ארגנטינה לצרפת, השף דניאל אסף וצוות של כ-16 קונדיטורים וטבחים מחברת "עידית" הכינו עוגת ענק בצורת מגרש כדורגל באורך של כ-18 מטר ובמשקל של כ- 90 ק"ג. העוגה נאפתה על בסיס עוגת ספוג עם ציפוי קרם וניל, פיסטוק איכותי, קצפת עשירה, בשילוב קוקוס פריך ושערות קדאיף.

צוות הקונדיטוריה של חברת "עידית" מקבוצת מלונות דן עמלו כ-8 שעות להכנת העוגה והשתמשו בלמעלה מ-80 ק"ג קמח ו-250 ביצים.

השף דניאל אסף מחברת עידית: "אין ספק שהעוגה הינה חוויה קולינרית עוצמתית לגמר המונדיאל ותפנק למעלה מ-600 איש".