לעיני הקהל הביתי: ברוך שמאילוב זכה בזהב במאסטרס בירושלים

play
עוד זהב בישראל. שמאילוב | אתר רשמי, איגוד הג'ודו
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 20.12 05:50

הג'ודוקא במשקל עד 66 ק"ג שלט מול יריבו הצרפתי, השיג ווזארי מוקדם וחגג עוד ניצחון אחרי הגרנד סלאם בתל אביב. פרימו פספסה ארד

(גודל טקסט)

טורניר המאסטרס בג'ודו לשנת 2022 יצא לדרך היום (שלישי) בארנה שבירושלים והסתיים בצורה נהדרת כשברוך שמאילוב הפך למדליסט הישראלי הראשון עם מדליית הזהב. גפן פרימו היתה קרובה, אך הפסידה בקרב על הארד ויתר הג'ודאים הישראלים נשרו מוקדם. מדובר באירוע יוקרתי ומחולקים בו פרסים בסך 196 אלף יורו וכן ניקוד גבוה בדירוג העולמי.

ברוך שמאילוב מאסטרס ירושלים
עוד זהב בישראל. שמאילוב | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

עד 66 ק"ג, גברים

ברוך שמאילוב רשם עוד הישג נפלא בקריירה כשניצח בקרב על הזהב את דאיקי בובה הצרפתי. אחרי שזכה בגרנד סלאם בתל אביב, שמאילוב פתח מצוין את הקרב מול בובה והשיג ווזארי מוקדם כשאנחנו 2:13 דקות בתוך הקרב. היריב הצרפתי ניסה להגיב ותקף, אבל שמאילוב התגונן היטב וניצח את הקרב בצדק, וללא עוררין על שליטתו. הג'ודוקא התגבר על יריב מונגולי עם איפון יפה בסיבוב הראשון. בסיבוב השני גבר על רדה סדוקי הצרפתי ועלה לרבע הגמר, שם הכניע את מוחרידין טילובוב האוזבקי. בחצי הגמר המתין המדורג ראשון בעולם, דניס ויירו המולדובי, אבל שמאילוב קיבל ווזארי כ-40 שניות לסיום וניצח.

שמאילוב אמר לאחר הזכייה: "נהניתי מאוד. היה לי מדהים ולעשות מדליית זהב במאסטרס. המדליה הזו היתה חסרה לי אחרי שזכיתי בעבר בשלוש מדליות במאסטרס אבל אף אחת לא מזהב. באתי מאוד בטוח לתחרות. אורן סמדג'ה והצוות הכינו אותי מצוין".

ברוך שמאילוב מאסטרס ירושלים
הישג נפלא. שמאילוב | איגוד הג'ודו

טל פליקר נשר לבית הניחומים, שם הפסיד לבאסקהו יונדופרנליי המונגולי. עוד קודם לכן הפסיד פליקר ברבע הגמר לסרדור נורילייב האוזבקי, לאחר שניצח בסיבוב הראשון יריב מקזחסטן ובסיבוב השני גבר על אלוף אירופה מאפריל האחרון, בוגדן יאדוב האוקראיני.

גפן פרימו מול אסטריד נייטו, ג'ודו
כמעט מדליה. גפן פרימו | אימג'בנק GettyImages, David Finch

עד 52 ק"ג, נשים

גפן פרימו עלתה אוטומטית לסיבוב השני, ושם ניצחה את אלכסנדר קלטה מפולין. ברבע הגמר, אחרי קרב ארוך מאוד, היא הפסידה לרקה פופ ההונגריה, ונשרה לבית הניחומים. פרימו לא נשברה אחרי ההפסד הדרמטי ובעזרת איפון מאוחר הכניעה את אנה פרס בוקס הספרדייה כדי לעלות לקרב על מדליית הארד, שם חיכתה לה אודטה ג'יופרידה האיטלקייה, פעמיים מדליסטית אולימפית. פרימו קיבלה שני עונשים מוקדמים אבל לא ויתרה ונתנה פייט ליריבתה העדיפה, שדידתה קצת על הרגל בגלל פציעה. המשחק נכנס לניקוד זהב שבו גם האיטלקייה קיבלה עונש, אבל אחרי יותר מתשע דקות של קרב פרימו קיבלה עונש שלישי והפסידה את הקרב.

"לא קל לי להפסיד שוב בקרב על מדליה. זה כואב לי מאוד שזה קרה בירושלים"', אמרה פרימו לאחר הקרב, "עברתי יום קשוח. אני משתפרת ואני אופטימית לגבי העתיד".

הג'ודוקא שירה ראשוני (ימין) מול פרנצ'סקה מילאני, מאסטרס ירושלים 2022
נעצרה בבית הניחומים. ראשוני | אתר רשמי, עודד קרני באדיבות איגוד הג’ודו

עד 48 ק"ג, נשים

שירה ראשוני ניצחה את קתרינה טאנצר (אוסטריה) ופרנצ'סקה מילאני (איטליה) בשני הסיבובים הראשונים ועלתה בסערה לרבע הגמר, אבל שם הפסידה לאסונטה סקוטו האיטלקייה ונשרה לבית הניחומים. החלום על מדליה נמוג עם הפסד בבית הניחומים לנרטנצצג קנבאטאר המונגולית.

תמר מלכה הפסידה ליריבה מספרד בסיבוב הראשון, והודחה.

עד 57 ק"ג, נשים

תמנע נלסון לוי עלתה אוטומטית לסיבוב השני, אך שם הפסידה לצ'ן-לינג ליאן הסינית.

עד 60 ק"ג, גברים

מתן קוקולייב וים וולצ'ק הפסידו בסיבוב הראשון.

טל פליקר, ג'ודוקא ישראלי, מאסטרס ירושלים
פתיחה טובה, ההמשך קצת פחות. פליקר | אתר רשמי, עודד קרני באדיבות איגוד הג’ודו

הפרסים בטורניר המאסטרס

מדליית זהב: 4,800 יורו לג'ודוקא, 1,200 יורו למאמן
מדליית כסף: 3,200 יורו לג'ודוקא, 800 יורו למאמן
מדליית ארד: 1,600 יורו לג'ודוקא, 400 יורו למאמן