יום מוצלח במאסטרס ירושלים: פלצ'יק והרשקו זכו במדליית הארד

פיטר פלצ'יק, ג'ודוקא ישראלי | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

שני הג'ודאים נהנו משלושה עונשים של יריביהם וחגגו מול הקהל הביתי. פלצ'יק (עד 100 ק"ג) גבר על ניקיפורוב, הרשקו (מעל 78 ק"ג) על פונטן

(גודל טקסט)

היום השלישי והאחרון של מאסטרס ירושלים (חמישי) הביא עימו בשורות נהדרות למשלחת הג'ודו הישראלית, כאשר פיטר פלצ'יק ורז הרשקו זכו במדליות הארד.

פיטר פלצ'יק, ג'ודוקא ישראלי
עשה חיל. פלצ'יק | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

עד 100 ק"ג

פיטר פלצ'יק פתח את דרכו בתחרות עם קרב קשה מול שארחאן הקזחי. פלצ'יק התקשה להטיל את הקזחי וגם לקראת סיום הזמן החוקי קיבל עונש על פאסיביות. הקרב נכנס לניקוד זהב שם פלצ'יק היה אגרסיבי יותר והצליח לרתק את יריבו, שמחה אבל פלצ'יק חגג עם ווזארי בזכות ריתוק של 11 שניות. בקרב הבא פלצ'יק פגש את מאדסן הדני ואחרי פחות מדקה השיג ווזארי ולאחר מכן ריתוק ואיפון והעפיל לרבע הגמר.

ברבע הגמר הוא פגש את את סולאמנידזה הגיאורגי והיה אקטיבי יותר, אך יריבו לא קיבל עונשים. 14 שניות לסיום הזמן החוקי הגיאורגי קיבל עונש ראשון, אבל מיד לאחר מכן הצליח להשיג ווזארי כשנותרו רק שלוש שניות לסיום הקרב והשיג ניצחון גדול מבחינתתו וכואב מבחינת פלצ'יק. הישראלי שמר על הסיכוי לזכות במדליה בזכות ניצחון בבית הניחומים, שם הכריע את מייקל קורל ההולנדי בזכות איפון.

בקרב על המדליה, נגד תומא ניקיפורוב הבלגי, פלצ'יק השיג ווזארי שהעלה אותו ליתרון בקרב. בשניות הסיום, כאשר לשניים היו שני עונשים, ניקיפורוב קיבל את העונש השלישי שסידר לפלצ'יק את הניצחון ואת מדליית הארד.

פלצ'יק סיכם את התחרות ואמר: "זו המדליה המתוקה מכולן השנה, גם כי זה בבית. התחלתי טוב את השנה עם שלוש מדליות, באמצע העונה הייתי פחות טוב עם אליפות עולם מורכבת, שמח שאני שוב מוכחי לעצמי מה אני שווה. היום הצלחתי לבוא לידי ביטוי ביכולות ובתרגילים שלי, אמרתי לאורן סמדג'ה שמלכים אף פעם לא מתים. אני נהנה מהאווירה פה בישראל, זה הטורניר שאני הכי נהנה ממנו בעולם, הקהל איתי בלב ובנשמה בכל רגע בקרב".

עד 90 ק"ג

גיא גורביץ' הפתיע כשהצליח לנצח בקרב הראשון יריב מאזרבייג'אן, שמדורג רביעי בטורניר. גורביץ' השיג איפון מאוחר והעפיל לשמינית הגמר, שם הוא פגש את קלאמרט הצ'כי. גורביץ' שלט גם בקרב השני שלו והצ'כי קיבל שני עונשים מהירים על פאסיביות. הקרב נכנס לניקוד הזהב וגורביץ' המשיך בדומיננטיות וגם השיג איפון מול המדורג 21 בעולם.

ברבע הגמר גורביץ' פגש את מאסוארדזה הגיאורגי המדורג שביעי בעולם. גורביץ' שלט בקרב והשיג עונש מיריבו, אלא שהגיאורגי השיג ווזארי כשנותרה קצת יותר דקה לסיום הקרב ולאחר מכן עבר לריתוק והשיג איפון. גורביץ' פספס הזדמנות לעלות לקרב על הארד שנכנע בבית הניחומים לבקה גביניאשווילי ובכך סיים את דרכו במאסטרס ירושלים.

לי קוכמן פתח את דרכו מול יריב מהולנד וניצח אחרי שההולנדי חטף שלושה עונשים. בשלב הבא קוכמן פגש את מוראו היפני, ששלט בקרב והטיל את קוכמן באיפון.

רז הרשקו, ג'ודוקא ישראלית
רוצה מדליה. רז הרשקו | אימג'בנק GettyImages, JACK GUEZ

עד 78 ק"ג, נשים

ענבר לניר פתח את דרכה עם הפסד לטקיאמה היפנית והודחה מהתחרות. לניר חטפה ריתוק אחרי 40 שניות ולא הצליחה לקום מהמזרן.

מעל 78 ק"ג, נשים

רז הרשקו פתחה את דרכה במשקל הכבד לנשים עם קרב מול מוריו מהרפובליקה הדומיניקנית. הרשקו שלטה בקרב ללא עוררין וסחטה מיריבתה שני עונשים על פאסיביות. לאחר מכן יריבתה קיבלה עונש נוסף והרשקו דילגה לרבע הגמר, שם היא פגשה את שו הסינית. הרשקו שלטה בקרב וסחטה מיריבתה שני עונשים מהירים ודקה לסיום הזמן החוקי של הקרב היא סחטה עונש שלישי והשיגה ניצחון מרשים.

בחצי הגמר נגד קוראלי היימה הצרפתייה עלתה הרשקו ליתרון בזכות ווזארי, אך ווזארי צרפתי שלח את הקרב לניקוד זהב. אחרי דקות מתוחות השיגה היימה איפון שהכריעה לטובתה את הקרב, והרשקו ירדה לקרב על הארד.

בין הרשקו למדליה הפרידה צרפתייה נוספת – לאה פונטן – אך יריבתה של הרשקו צברה שלושה עונשים במהלך הקרב ובכך הבטיחה הישראלית מדליה נוספת למארחת לעיני הקהל הביתי.