מחאת הספורטאים גוברת: שחמטאית איראנית התחרתה ללא חיג'אב

play
שרה חאדם, שחמטאית איראנית | צילום מסך, טוויטר
תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 27.12 06:33

שרה חאדם לקחה סיכון עצום והביעה הזדהות פומבית עם המחאה העממית במולדתה. השלטונות צפויים להעניש אותה בחומרה

(גודל טקסט)

השחמטאית האיראנית שרה חאדם, השתתפה אמש (שלישי) בתחרות בינלאומית כשהיא לא לובשת חיג'אב – מה שכידוע עלול לגרום לה לבעיה קשה מול השלטונות במולדתה.

חאדם בת ה-25 היא שחמטאית שמחזיקה בדרגת רב אמן וייצגה את איראן בתחרויות בינלאומיות רבות מאז שהייתה בת 11. היא מדורגת במקום ה-804 בעולם.

אתמול בערב היא השתתפה בתחרות באלמטי בקזחסטן ובשם המחאה נגד השלטונות במולדתה, לקחה סיכום ענק כשהורידה את החיג'אב – דבר האסור על פי החוק האיראני.

גם השחמטאית אטוסה פורקשיאן השתתפה בתחרות כשהיא לא עוטה חיג'אב או מכסה את ראשה, אבל היא כבר עקרה לארה"ב ולכן נמצאת בסכנה פחותה בהרבה.

שרה חאדם, שחמטאית איראנית
השלטונות צפויים להגיב בזעם. חאדם | צילום מסך, טוויטר

באוקטובר המטפסת האיראנית אלנאז רקאבי התחרתה בדרום קוריאה ללא חיג'אב ולאחר מכן אבדו עקבותיה. כמה ימים לאחר מכן היא הופיעה בשדה התעופה באיראן במה שנראה כמו סצנה מבויימת של הנחיתה שלה מהתחרות, והסבירה שהחיג'אב נפל לה והיא לא שמה לב.

לפני כמה שבועות, השלטונות הרסו את בית משפחתה של רקאבי ויש דיווחים סותרים בנוגע למה שעלה בגורלה, כאשר ישנן טענות שהיא נכלאה.

גם שחקני נבחרת איראן בכדורגל הזדהו עם המחאה העממית במולדתם כשבמשחק הראשון במונדיאל 2022, נגד אנגליה, הם סירבו לשיר את ההמנון. בנוסף, אלפי איראנים שהיו ביציעים, שרקו והשמיעו קריאות בוז בזמן ההמנון.

המחאות נגד השלטונות נמשכות באיראן מאז ה-16 בספטמבר והן פרצו אחרי מותה של מהסה אמיני שנהרגה במהלך מעצר משטרתי. על פי כמה עדויות היא עונתה והוכתה על ידי "משטרת המוסר" האסלאמית בגלל שלבשה את החיג'אב שלה שלא כראוי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי