לראשונה בכנסת: אירוע לקידום מעמד המאמן והמאמנת בישראל

מנכלית ספיישל שרון לוי בלגנה, ספורטאי ספיישל ויעל ארד | נעמה גלר

חה"כ סימון דוידסון קיים אירוע לקידום מעמד המאמן והמאמנת בישראל. במסגרת האירוע ניתנה במה רחבה לסוגיית אימון ספורטאים בעלי מוגבלויות שכליות ותקשורתיות בישראל, אותם מאגד בארץ ארגון ספיישל אולימפיקס ישראל המתכונן למשחקים האולימפיים שיערכו בקיץ הקרוב בברלין

(גודל טקסט)
מנכלית ספיישל שרון לוי בלגנה, ספורטאי ספיישל ויעל ארד
מנכלית ספיישל שרון לוי בלגנה, ספורטאי ספיישל ויעל ארד | נעמה גלר

באירוע מיוחד שהתקיים היום בכנסת תחת הכותרת קידום מעמד המאמן והמאמנת בישראל השתתפו שר התרבות והספורט מיקי זוהר, יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ, יו"ר הועד האולימפי יעל ארד, המתעמל האולימפי ואלוף אירופה – אלכס שטילוב, מנכ"לית עמותת ספיישל אולימפיקס ישראל שרון לוי-בלנגה, חברי כנסת, מאמנים ומאמנות ביניהם דרור קשטן, אורן אהרוני, ניסים בכר ועוד.

מנכ"לית עמותת ספיישל אולימפיקס ישראל שרון לוי-בלנגה: "מעמדו של מאמן הספורט בישראל עבור אנשים עם מוגבלויות שכליות ותקשורתיות אינו מוסדר. אנו בספיישל אולימפיקס רואים חשיבות עליונה לנושא זה במטרה לקדם את הספורטאים הישראלים שלנו ובעיקר לחשוף לעולם את היכולות האדירים הטמונים באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ובכך להביא לידי שילובם בחברה. ביום בו יוסדר מעמדו של המאמן, נוכל לאפשר ליותר ספורטאים עם מוגבלת תקשרותית הפתחתחותית להפגין אץ יכולותיהם , להראות לחברה את כוחותם ולהביא לשינוי בחברה הישראלית. מה שמתחיל במגשר עובר לחיים".

ספיישל אולימפיקס ישראל שואפת להיות ארגון רב השפעה עבור אנשים עם מוגבלויות שכליוית ותקשורתיות בישראל. בתחרויות ספיישל אולימיקס המקומיות מחולקות מדליות של הארגון, אנו מעודדים משחקים של דו-קיום בתכניות מסרי המותג העולמי. באמצעות תכניות הספורט שלנו אנו ניצור חברה יותר משלבת – ובתחרויות העולמיות נראה את כוחה של מדינת ישראל ואת היכולות של הספורטאים שלנו.

"שמח שאפשר לעשות שינויים בשטח"

עוד דיברו בועדה, חבר הכנסת סימון דוידסון: "אם אנחנו רוצים לראות את נבחרת ישראל בעתיד מייצגת אותנו במונדיאל, עלינו להשקיע ולטפח מאמנים ומאמנות שיגדלו את הדור הבא. בנוסף, חשוב לציין את ארגון הספיישל אולימפיקס שהנו תמיד בליבי, אני מלווה אותו כבר תקופה אך יש עוד דרך ארוכה לעשות כדי שיזכו להכרה ולתקציבים שמגיעים להם כדי להמשיך בפעילות הקודש שהם עושים".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "מברך את ידידי חה"כ סימון דוידסון יוזם האירוע לקידום מאמנים ומאמנות. בכוונתי לחזק את מעמד המאמנים והמאמנות שהם הבסיס להצמחת דורות של שחקנים חרוצים ומצוינים".

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל: "אני מברך על היוזמה, על ההכרה בחשיבות הדמות של המאמן/ת ומעל לכל על הנחישות לפעול יחד כדי להבטיח שמנועי הצמיחה האנושיים של הספורט הישראלי יזכו להתפתח כדי שיוכלו להמשיך לפתח. מאמנים הם אנשי חינוך מבחינתי, דמויות שחייבות לזכור תמיד מה הופקד בידיהם ולהיטיב לטפח עוד ועוד ספורטאים ובני אדם ראויים".

אלכס שטילוב, המתעמל האולימפי, לשעבר אלוף אירופה וזוכה מדליית ארד באליפות העולם: "אני שמח שהיום אני יכול לעשות שינויים בשטח ולהוביל את ענף ההתעמלות בעמותת בני הרצליה. אנחנו מעסיקים עשרות מאמנים ומאמנות, רובם מאמנים צעירים שחולמים להגיע גם למשחקים האולימפיים, ואני בטוח שעם כל השינויים שאתם ואנחנו נעשה, כולנו נצליח."

יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד סיפרה: "אחד הדברים שמאפיינים את המערכת, היא שאנחנו רוצים להתפתח ולא משנה באיזה ענף. בספורט הישראלי אנחנו רואים בשנים האחרונות התקדמות, והמאמנים הם הגורם המשפיע ביותר. אנחנו רוצים שהמאמנים ילכו בגאווה ויקבלו את הכבוד שמגיע להם בחברה הישראלית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי