מדליה ישראלית שלישית: פלצ'יק זכה בארד בגרנד סלאם פריז

play
פיטר פלצ'יק, ג'ודוקא ישראלי | אתר רשמי, איגוד הג'ודו
גילי שריר (שנייה משמאל) עם מדליית זהב, גרנד סלאם פריז בג'ודו 01:26

הג'ודוקא המתחרה בקטגוריה של עד 100 ק"ג, גבר בקרב המכריע על אלנחאס הקנדי לו הפסיד באולימפיאדת טוקיו. ענבר לניר הורחקה מהתחרות

(גודל טקסט)

גרנד סלאם פריז בג'ודו נחתם הערב (ראשון) עם מדליה ישראלית שלישית. אחרי שאתמול גילי שריר זכתה בזהב במשקל של עד 63 ק"ג וגפן פרימו זכתה בארד במשקל של עד 52 ק"ג, היום הגיע תורו של פיטר פלצ'יק, שזכה אף הוא במדליית הארד בקטגוריית המשקל של עד 100 ק"ג.

פלצ'יק גבר בקרב המכריע על שאדי אלנחאס הקנדי/מצרי, לו הפסיד בבית הניחומים באולימפיאדת טוקיו, וחגג מדליה רביעית בקריירה בפריז (לקח ארד ב-2019, זהב ב-2020 וכסף ב-2022), שממשיכה להאיר לו פנים. שתי דקות מפתיחת הקרב ספג פלצ'יק ווזארי, אבל דקה וחצי לסיום הקרב הנחית איפון על יריבו, והשלים מהפך מרשים בדרך לפודיום לראשונה אחרי קרוב לחצי שנה.


הפרסים בגרנד סלאם פריז:

מדליית זהב: 4,000 יורו לג'ודוקא, 1,000 יורו למאמן
מדליית כסף: 3,000 יורו לג'ודוקא, 600 יורו למאמן
מדליית ארד: 1,500 יורו לג'ודוקא, 300 יורו למאמן

פיטר פלצ'יק, ג'ודוקא ישראלי
חזר לפודיום. פלצ'יק | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

נשים

הדרך של פלצ'יק למדליה הייתה קצת יותר קלה מהצפוי. הוא עלה אוטומטית לסיבוב השני, שם גבר על ז'וריס אגבניינו הצרפתי, אחיה של הג'ודוקא האגדית קלריס אגבניינו שזכורה לנו בעיקר מהקרבות עם ירדן ג'רבי. בסיבוב הבא הוא ניצח את מתיאס מאדסן הדני, אבל ברבע הגמר נכנע לטומה ניקיפורוב הבלגי – ונשר לבית הניחומים. איפון על הצרפתי אורליאן דייס סידר לו הזדמנות להיאבק על מדליית הארד, שם השלים את המשימה, וחגג סיום מוצלח למשלחת הישראלית.

עד 78 ק"ג, נשים: ענבר לניר עלתה אוטומטית לשמינית הגמר, שם היא ניצחה את מארי בראנזה מגינאה. ברבע הגמר היא הפסידה ליון יון-ג'י הקוראינית אחרי החלטת שיפוט שנויה במחלוקת. לניר רתחה על השופטים ואלו הרחיקו אותה מהתחרות בטענה שביצעה מהלכים לא חוקיים, כך שהיא למעשה לא המשיכה לבית הניחומים.

עד 70 ק"ג, נשים: מאיה גושן ניצחה את קאילה איספוי הצרפתייה, אבל נכנעה בסיבוב השני לאיי טסונודה רוסטאנט הספרדייה-יפנית.

עד 81 ק"ג, גברים: שגיא מוקי הפסיד לאסד מסאבירוב הקירגיזי בסיבוב הראשון.

עד 90 ק"ג, גברים: לי קוכמן עלה אוטומטית לסיבוב השני, בו הוא הפסיד לטיגו רנס ההולנדי והודח.