יותר צופים, יותר הוצאות: כך נראתה כלכלת הספורט של 2022

פריז סן ז'רמן בחיפה. הקהל זורם בהמוניו | אורטל זיו דהן

מאסטרקארד מפרסמת את נתוני כלכלת הספורט לשנת 2022. ביחס ל-2021 חל גידול של 12% בהשתתפות כקהל במשחקי ספורט, גידול של 10% בהתעמלות באופן קבוע וגידול של 37% בהוצאות על מוצרי ספורט, שירותים וחוויות

(גודל טקסט)
פריז סן ז'רמן בחיפה
פריז סן ז'רמן בחיפה. הקהל זורם בהמוניו | אורטל זיו דהן

מאסטרקארד מפרסמת את ה- Mastercard Sport Index 2023- מדד אשר בוחן את "כלכלת הספורט" באירופה.

הסקר, שנערך בקרב יותר מ-11,000 אנשים באירופה זו השנה השנייה ברציפות, מגלה כי יותר אנשים השתתפו כקהל באירועי ספורט בשנת 2022 (12% גידול לעומת שנת 2021) ויותר אנשים התעמלו באופן קבוע(גידול של 10% בשנת 2022 ביחס ל-2021).

בנוסף, ניתוח של המכון לכלכלה של מאסטרקארד מראה שההוצאות בכרטיסי אשראי על מוצרי ספורט, שירותים וחוויות בתחום עלו ב-37% ב-2022 בהשוואה ל-2021.

אינדקס כלכלת הספורט של מאסטרקארד 2023 מתפרסם לקראת תחילת רגעי ההכרעה של ליגות הספורט השונות באירופה, ביניהן ליגת האלופות של אופ"א, גביע העולם ברוגבי 2023, אליפות צרפת הפתוחה בטניס הרולאן גרוס, ואליפות אירופה של League of Legends, אשר כולן בחסות מאסטרקארד.

54% מהמשיבים עשו יותר פעילות גופנית ב-2022 מאשר ב-2021 (עלייה של 10% ביחס לשנה שעברה), כאשר הליכה, שחייה, ריצה, כדורגל ואימוני משקולות הן פעילויות הספורט הפופולריות ביותר.

אותו שיעור (54%) מהמשיבים השתתפו כצופים באירועים חיים בשנת 2022 (עלייה של 12% ביחס לשנת 2021), כאשר כדורגל, כדורסל, טניס, כדורעף ורכיבה על אופניים הם ענפי הספורט הפופולריים ביותר. גם ענף הספורט האלקטרוני ומשחקי הוידאו שגשג בשנה החולפת, עם 52% שטענו כי שיחקו בקונסולות משחקים שונות בשנה האחרונה.

2022 סימנה גם חזרה המונית לחדרי כושר ולמרכזי פנאי. על פי הסקר של מאסטרקארד, 43% מהמשיבים שילמו בעבור חברות במועדון כדי להתאמן במקום להסתמך על אימונים ביתיים או ריצות בפארק. המשמעות היא שמספר האנשים שמעדיפים להתאמן באופן חופשי ירד ב-21% לעומת שנת 2021.

הטכנולוגיה מניעה את גלגלי הספורט

במהלך 2022 "טביעת הרגל הדיגיטלית" של הספורט המשיכה לעלות, כאשר כ-60% ציינו כי הטכנולוגיה היא גלגל הצלה מרכזי באופן שבו הם נהנים מהאירועים, הקבוצות והמתחרים האהובים עליהם.

5 הדרכים המובילות בהן השתמשו בטכנולוגיה כדי ליהנות מספורט בשנת 2022 היו:

* לעקוב אחר אירועים מרחוק במדיה החברתית.

* לצפות במספר משחקים בו-זמנית.

* לחוות אירוע ספורט באמצעות VR.

* לצפות בתחרויות esports באמצעות פלטפורמות סטרימינג.

* להאזין לפודקאסטים ספורטיביים.

מציאות מדומה היא המציאות

יותר מ-25% מחובבי הספורט באירופה כבר התנסו בספורט באמצעות מציאות מדומה – VR, זאת בעוד כ-50% מהמשיבים מקווים לעשות זאת בשנה הבאה. על פי מסקנות המחקר, ניכר שה-VR יהווה חלק מרכזי ב"אצטדיון העתיד", כאשר 21% מהאוהדים מקווים לחוות טכנולוגיה שתמחיש איך זה מרגיש להיות ספורטאי ביום המשחק.

10 התכונות המובילות שעלו במחקר

* מוזיקה חיה בהפסקות/במחצית

* מתקנים טובים יותר לאוהדים נכים

* אוזניות לשמיעת השיחות בין המאמנים לשחקנים

* חוויות VR כדי לצפות בנקודת המבט של השחקן

* מעורבות האוהדים במשחק (הצבעה על השחקן המצטיין או מצלמת נשיקה)

* חנויות לקניות ביום המשחק

* בראנץ' ללא הגבלה לפני המשחק

* מסכי טלוויזיה בגב המושבים לצפייה באירועי בדיור אחרים

* מתקני ספא עם נוף למגרש

* החלטה על "קוד לבוש" למעריצים בקהל לפי נושא

עוד באותו נושא: ספורט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי