זהב להרשקו בגרנד סלאם תל אביב, פלצ'יק ולניר הפסידו בקרב על הארד

הגו'דאית המתחרה בקטגוריה הפתוחה הרשימה בדרך למקום הראשון. אחרי פלצ'יק ולניר, גם מישינר הפסידה בקרב על הארד

(גודל טקסט)

עשרה ג'ודאים וג'ודאיות ישראלים עלו היום (שבת) על המזרן בתקווה להמשיך את ההצלחה בגרנד סלאם תל אביב, אבל רק רז הרשקו התייצבה על הפודיום ביום האחרון של התחרות, עם מדליית זהב בקטגוריית המשקל הפתוחה. זו המדליה הרביעית של ישראל אחרי הזהב של שגיא מוקי אתמול, והכסף של תמר מלכה והארד של תמנע נלסון לוי ביום חמישי.

רז הרשקו עם מדליית זהב, גרנד סלאם תל אביב
שוב בראש הפודיום. רז הרשקו | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

גברים

עד 90 ק"ג

גיא גורביץ' בסיבוב הראשון אחרי הפסד באיפון לאיבנוב הבולגרי. גם דניאל ברשצקי סיים את חלקו באותו שלב, אחרי שנכנע למרקוס נימאן השבדי. נדב זוראט הודח אף הוא, צ'וצ'י הבלגי גבר עליו באיפון.

לי קוכמן סיים את דרכו בסיבוב השני, לאחר הפסד בווזארי מול סילבה מוראלס הקובני.

עד 100 ק"ג

פיטר פלצ'יק פתח את היום בניצחון על גריגורי מינאסקין האסטוני בניקוד זהב. הקרב הבא, נגד ז'ורזה פונסקה הפורטוגלי, נמשך 11 דקות ובסיומו עלה פלצ'יק לחצי הגמר, שם הפסיד בווזארי למיכאל קורל ההולנדי ונשר לקרב על מדליית הארד מול קייל רייס הקנדי. פלצ'יק נפצע בחצי הגמר והיה בספק לסשן הערב, אך בסופו של דבר הוחלט בהתייעצות עם הצוות הרפואי והמקצועי כי יתחרה. המאמן אורן סמדג'ה: "פיטר נחבל במהלך קרב חצי הגמר, הוחלט שיקבל זריקה על מנת להכשיר אותו לקרב על מדליית הארד". הפציעה ניכרה על הישראלי, שנכנע לשני תרגילי ווזארי של רייס והסתפק במקום החמישי.

מעל 100 ק"ג

סרפים קומפנייץ הפסיד באיפון לסוליס הצ'יליאני בסיבוב הראשון, והודח מהתחרות.

ענבר לניר ג'ודאית ישראלית
הפסד מהיר בקרב על המדליה. ענבל לניר | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

נשים

עד 78 ק"ג

ענבר לניר התחילה מהסיבוב השני וניצחה באיפון את מיגלה דודנייטה הליטאית. אחרי ניצחון על אלינה בום מגרמניה בניקוד זהב ברבע הגמר, לניר נכנעה לאליס בלאנדי האיטלקייה בחצי הגמר ונותרה עם הזדמנות להתחרות על מדליית הארד, אך הפסידה בקרב על המדליה לפורטוגלית פטריסיה סמפאיו שביצעה איפון מהיר תוך 19 שניות.

מעל 78 ק"ג

גם רז הרשקו העפילה אוטומטית לסיבוב השני, ובו השיגה איפון על דיאנה סמנצ'נקו מאוקראינה. איפון נוסף רשמה הרשקו נגד צ'ריץ' הבוסנית, בדרך לחצי הגמר. איפון על מיליקה ז'אביץ' הקרואטית הבטיח להרשקו מדליה ומקום בגמר, בו שלטה מהרגע הראשון וניצחה את הטורקייה קאירה סאיט שצברה שלושה עונשים. מדליה שלישית ברציפות שלה בתחרויות בינלאומיות בישראל.

יולי מישינר גברה בווזארי על ג'ובאנה סנטוס הברזילאית בסיבוב הראשון, ובהמשך על מוירה מוריו מהרפובליקה הדומיניקנית, בדרך לרבע הגמר. רושל נונס הפורטוגלית גברה עליה שם, ובבית הניחומים ניצחה מישינר את אידליס אורטיס הקובנית בדרך לקרב נגד נגד אותה ז'אביץ' על מדליית הארד. הקרואטית שהפסידה להרשקו, ידעה להתאושש ומנעה ממישינר מדליה בזכות שני ווזארי.