ישראל מחכה לאסטוניה, דן טפר: "אשמח לראות דגלי ישראל מונפים"

נבחרת הכדוריד רוצה ניצחון ראשון במוקדמות אליפות אירופה (א', 18:00, היכל שלמה) ובהפרש של שלושה שערים לפחות, כדי לחלוף על פני האסטונים ולהבטיח מעשית את המקום השלישי

(גודל טקסט)

"אני לוקח מהמשחק האחרון באסטוניה את רגעי הסיום, והם מעניקים לנו הרבה אופטימיות. אני בטוח שעם עוד קצת ריכוז, ועם הדחיפה של הקהל מחר – אנחנו לגמרי יכולים לעשות את זה. אני מזמין את הקהל לבוא ולהתאחד סביב הנבחרת בימים שהמדינה עוברת. אשמח לראות מחר היכל שהאוהדים מפגינים בו נוכחות ומניפים דגלי ישראל – ונעשה הכול לגרום להם גאים בנו" – קפטן נבחרת ישראל בכדוריד, דן טפר, לקראת ההתמודדות מחר (ראשון, 18:00, היכל שלמה בתל אביב, כניסה חופשית) מול נבחרת אסטוניה – בה המטרה אחת – ניצחון ובהפרש של שלושה שערים לפחות – כדי לחלוף על פני האסטונים – ולהבטיח לפחות מעשית את המקום השלישי בבית.

נבחרת ישראל כדוריד
הפסד דחוק. שחקני נבחרת ישראל | אתר רשמי, Helin Potter/Estonian Handball Federation

הנבחרת נחושה להשיג ניצחון ראשון בקמפיין, ובהפרש הנדרש – לאחר ההפסד 30:28 ביום חמישי בטאלין ולקראת שני המשחקים האחרונים בחודש הבא מול איסלנד בתל אביב ובצ'כיה. השחקנים והצוות שבו אמש לארץ, והערב ערך המאמן הלאומי, הסרבי דרגאן ג'וקיץ' את האימון המסכם. ליאור גורמן, שנפצע במשחק באסטוניה, לא צפוי להיכלל בסגל – שאותו הסרבי יפרסם רק מחר בבוקר.

האסטונים נחתו בארץ עם 15 שחקנים, בסגל שאליו לא התווספו שחקנים חדשים שלא נכללו במשחק ביום חמישי. המטרה המובהקת תהיה להצר את צעדיו של המקשר קארל תום, שהיה המצטיין באסטוניה וכבש 11 שערים במשחק הראשון.

כאמור, החשיבות לסיים במקום השלישי – ממנו 4 נבחרות בעלות המאזן הטוב ביותר מבין 8 בתי המוקדמות יעפילו לאליפות אירופה – הוא היעד הריאלי, גם אם נכון לרגע זה – הסיכויים של נבחרת ישראל להעפלה לאליפות אירופה אינם גבוהים בעקבות ההפסדים לצ'כיה ולאיסלנד ויחס השערים.

הנבחרת תעשה הכול מחר לעמוד ביעד, ולא פחות מכך – להימנע מדירוג במקום האחרון בבית – כאשר לפחות 4 נבחרות בעלות המאזן הגרוע ביותר מבין האחרונות – יצטרכו לעבור סיבוב מוקדמות נוסף בקמפיין הבא. התמונה תתברר מחר כשיושלמו משחקי המחזור הרביעי בכל הבתים. שיטת הניקוד קובעת, שהתוצאות והיחסי השערים מול הנבחרת שתסיים אחרונה (בכל בית) – מתקזזות בסיכום הסופי. לכן, גם אם הנבחרת תשיג את היעד מחר – כדי שיהיה לה סיכוי ריאלי להתמודד על ההעפלה לאליפות אירופה – היא תצטרך לייצר לפחות הפתעה אחת בהמשך מול צ'כיה ואיסלנד – שתי נבחרות איכותיות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי