הלוחם הישראלי שעשה היסטוריה ב-UFC חגג את הנוקאאוט: "יש לי כוח עצום בידיים"

לוחם UFC ישראלי, ינאל אשמוז | אתר רשמי, אתר ה-UFC

ינאל אשמוז הפך לישראלי הראשון שמנצח בסבב המקצועני של ה-UFC, אחרי נוקאאוט עוצמתי בדקה הראשונה: "בכל מכה שנתתי לו פתחתי לו את הפרצוף"

(גודל טקסט)

הלוחם הישראלי ינאל "השועל האדום" אשמוז (Yanal "Red Fox" Ashmoz), רשם אתמול (שבת) ניצחון היסטורי בקרב הבכורה שלו ב-UFC.

הלוחם הצ'רקסי הישראלי התחרה מול סאם פטרסון בקרב שהתקיים באנגליה לעיני אלפי צופים במשבצת של הלוחמים החדשים שנכנסים ל-UFC. פטרסון, שנהנה מתמיכה של הקהל המקומי, נחשב לפייבוריט על פי אתרי ההימורים – אבל הישראלי פתח בסערה והכניע אותו כבר אחרי דקה.

אשמוז הסתער עם מהלומה אדירה לראשו של פטרסון, הוריד אותו לקרקע, משם התנפל עליו באגרופים, ורק אחרי שניות ארוכות השופט הפסיק את הקרב וקבע נוקאאוט.

היה זה ניצחונו השביעי בקריירה המקצועית של אשמוז, וניצחונו הראשון במפעל ה-UFC.

"UFC זה רמה אחרת מכל תחרות אחרת, זה מקצועני מאוד, הייתה חוויה נעימה מאוד", אמר בסיום, "אתה מרגיש את האנרגיה מהקהל. פגשתי יריב מקומי, וברור שהקהל היה בעדו, אבל בקרב הקהל לא יכול לעזור לך, כך שזה לא מפריע לי. אני רגיל להתמודד עם יריב גבוה, כמעט תמיד היריבים שלי גבוהים ממני, אני רגיל לזה, אני תמיד הנמוך".

הוא הוסיף שלדעתו השופט יכול היה לעצור את הקרב מוקדם יותר: "זו החלטה שלו, אבל בסוף בכל מכה שהבאתי לו פתחתי לו את הפרצוף. אם הוא הרגיש שהוא יכול להתמודד, למה לא. אבל השופט מחליט מתי להפסיק את הקרב". לדבריו, "יש לי כוח עצום בידיים, ואם היריב שמולי רוצה לעמוד מולי ולהתעמת, אתם תראו עוד הרבה מהלומות כאלה".