דקה אחת של שכרון חושים: איך הצליח הלוחם הישראלי לעשות היסטוריה?

לוחם UFC ישראלי, ינאל אשמוז | אתר רשמי, אתר ה-UFC

הוא נחשב לאנדרדוג מובהק, ואיש לא ציפה שדווקא הוא יהפוך לישראלי הראשון שינצח בנוקאאוט בקרב UFC, אז מדוע ינאל אשמוז הכניע בצורה כל כך חדה את פטרסון? ארקדי סצ'קובסקי מסביר

(גודל טקסט)
לוחם UFC ישראלי, ינאל אשמוז
לוחם UFC ישראלי, ינאל אשמוז | אתר רשמי, אתר ה-UFC

ינאל אשמוז עשה בשבת היסטוריה בכך שהפך ללוחם הישראלי הראשון שניצח בנוקקאוט באירוע UFC שהתקיים בלונדון, ושמר על מאזן מושלם של שבעה ניצחונות וללא הפסדים. הלוחם ממוצא צ'רקסי גדל בכפר כמא וקנה את עולמו בזכות הופעה חסרת תקדים, כשאת הניצחון הוא השיג במהלך הסיבוב הראשון מול הלוחם המקומי והפייבוריט סאם פטרסון, שהיה גבוה ממנו בכמה סנטימטרים משמעותיים וזכה לדחיפה מהקהל הביתי.

"השועל האדום" הגיע לקרב מול פטרסון כאנדרוג גם מבחינת ההימורים. אז איך קרה שאשמוז זעזע את העולם?

הלוחם הישראלי פתח את הקרב בצורה רגועה ובחן את יריבו, שבתחילת הקרב ניסה לנצל את יתרון הגובה. ככל שהשניות בסיבוב הראשון עברו אשמוז צבר יותר ביטחון בתוך הכלוב, החל לצמצם את הטווחים בינו ובין יריבו הבריטי ולחץ את אותו אל כיוון הגדר.

אשמוז הגיע להתמודדות במלוא הסבלנות וחיכה לרגע אחד של תזמון ודיוק מצדו שיכריעו את הקרב. הלוחם הישראלי חיכה לתת את האגרוף העוצמתי שלו מצלצול הפעמון כשניצל בעיטה לא טובה של פטרסון, תפס לו את הרגל ובקומבינציה של שני אגרופים לגוף ולפרצוף של הבריטי שלח אותו אל הקרשים. לאחר מכן, אשמוז התנפל על הלוחם הבריטי בגראונד אנד פאונד ואגרופים לפנים, שחיסלו את פטרסון סופית ונתנו לאשמוז את רגע התהילה.

הניצחון של אשמוז הכה הדים ברחבי עולם הלחימה וגם בישראל, אך הוא לא הגיע משום מקום. דווקא בזמן הקורונה "השועל האדום" עבר להתאמן בארצות הברית וסיפק רצף ניצחונות מרשים שהקנו לו את החתימה ב-UFC, והניצחון אמש הוכיח שמקומו אכן בכלוב של ארגון ה-MMA הפופולרי בעולם. בכך, פתח את חודש הקרבות של הלוחמים הישראלים ב-UFC עם ניצחון מרשים.

כעת אנו מחכים לקרב של נתן לוי ב-29 באפריל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי