אליפות אירופה בסמבו יוצאת לדרך בחיפה

האלפות יוצאת לדרך | עמית שיסל, איגוד הסמבו

אליפות אירופה, בהשתתפות כ-500 סמביסטים לבוגרים ולצעירים, תיפתח בחודש הבא בחיפה: "הספורטאים והספורטאיות מתאמנים היטב ומבינים את החשיבות והאחריות להתחרות מול הקהל הישראלי"

(גודל טקסט)
מסיבת עיתונאים לאליפות אירופה בסמבו
האלפות יוצאת לדרך | עמית שיסל, איגוד הסמבו

בעוד חודש, ב-19 באפריל, תיפתח אליפות אירופה בסמבו ותסתיים ב-23 בחודש, בהיכל הספורט ברוממה חיפה בהשתתפות כ-500 סמביסטים. האירוע יתקיים בשיתוף עם עיריית חיפה. הכניסה לתחרויות חופשית.

עד לפני כשלושה שבועות היה קיום האליפות מוטל בספק גדול שכן משרד התרבות והספורט התחייב לתת סיוע כספי נמוך מאד של 414,000 ₪ לחמישה ימי תחרויות. יש לציין כי בקיץ 2022 אירח איגוד הסמבו את אליפות העולם בסמבו חופים ומשרד התרבות תיקצב את האליפות הזאת ביותר כסף ב- 480,000 ₪.

בשל סכום התמיכה הנמוך החליט איגוד הסמבו לקיים אירוע צנוע והוריד את רמת ההשקעה בהפקה. המאמנים ואנשי הצוותים המקצועיים יהיו גם עובדי ההפקה, מנהלי טקסים ועובדי במה. האיגוד ויתר על השכרת שירותים מקצועיים של חברת הפקות.

זוהי אליפות אירופה הראשונה המאחדת את כל קטגוריות הגילאים באותה תחרות וזאת בגלל המלחמה באוקראינה. ביומיים הראשונים של האליפות ב-19 וב-20 בחודש יתחרו הבוגרים והבוגרות, בהמשך תהיינה תחרויות לקדטים (עד גיל 17), נוער (עד גיל 19) ג'וניור (עד גיל 21). הבוגרים והג'וניור יתחרו ב-7 קטגוריות משקל, הנוער והקדטים יתחרו ב-8 קטגוריות משקל.

לישראל יגיעו כ- 500 ספורטאים, כ-150 אנשי מקצוע וצוותים מקצועיים מ-30 מדינות. זו הפעם השנייה שישראל מארחת אליפות אירופה. הפעם הראשונה היתה ב-1991. מנכ"ל איגוד הסמבו בישראל המכהן שי גייזינגר, השתתף בה כספורטאי.

לישראל יגיעו: יו"ר ההתאחדות האירופית בסמבו סרגי ייליסייב ויו"ר הוועדה המקצועית של האיגוד העולמי דימיטרי מקסימוב, לשעבר ארבע פעמים אלוף העולם בסמבו

בחיפה ובקריות ישנם שני מועדוני סמבו גדולים. אחד מהם יוניפייט חיפה הוא זה של המתאבקת האולימפית אילנה קרטיש (ריו 2016) והשני,  אריה לבן של אלכס וליאוניד וולין הפעיל בקריית ביאליק ובקריית אתא.

עינת קליש רותם, ראש עיריית חיפה
"להוביל כמה שיותר בני נוער". ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם | יח"צ – חד פעמי, ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

לקראת אליפות אירופה אמר פאבל מוסין סגן יו"ר האיגוד ומאמן נבחרת ישראל. "לאחר עשרים שנה, אנו שמחים מאד שוב לקיים בישראל את אליפות אירופה. הדבר מבטא היטב את חזרת ענף הסמבו בישראל למרכז הבמה האירופית, את הכבוד והערכה של האיגוד האירופאי והעולמי לסמביסטים הישראלים שבשנים האחרונות פרצו דרך בזירה הבינלאומית. למרות הקשיים התקציביים העומדים בפנינו, אני בטוח שנקיים את האליפות ברמה גבוהה. נבחרת ישראל נמצאת כרגע בשיא ההכנות לאליפות. הספורטאים והספורטאיות מתאמנים היטב ומבינים את החשיבות והאחריות להתחרות מול הקהל הישראלי ושאיפתם הגדולה היא להצליח ולא לאכזב".

ראשת העיר חיפה, עינת קליש רותם אמרה: "חיפה ידועה כעיר של ספורט ואנחנו גאים לארח אצלנו את אליפות אירופה בסמבו. כמי שפעילה כבר שנים בקראטה, כולי תקווה שנצליח להוביל כמה שיותר בני נוער לעסוק בפעילות ספורטיבית בענפים השונים, כולל אומנויות הלחימה. אני מאחלת לכל המתמודדים הנאה מהשהות בעירנו ובהצלחה בתחרויות".

מנהל רשות הספורט בעיריית חיפה, ניר שאול אמר: "אנחנו שמחים לארח את אליפות אירופה בסמבו. לצופים צפויה חווית משחקי האבקות ברמות הגבוהות ביותר.אני מזמין את הקהל מחיפה ומרחבי הארץ להגיע לתחרויות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי