הדרמה של מיכאל שומאכר: "אשתו הפכה לאסירה"

אשתו של מיכאל שומאכר, קורינה, חיה "כמו אסירה" במשך 10 השנים האחרונות בניסיון לשמור על פרטיותו אחרי התאונה הקשה שעבר

(גודל טקסט)

אשתו של מיכאל שומאכר חיה "כמו אסירה", דוחה הזמנות למפגשים, מתנערת מארוחות צהריים וממסיבות, והכל כדי לשמור על מצבו בסוד ועל פרטיותו – כך טוען אדי ג'ורדן, בכיר בפורמולה 1 ומקורב למשפחה.

שומאכר עבר תאונת סקי בדצמבר 2013 והוכנס לתרדמת רפואית. מאוחר יותר הוא הועבר לבית המשפחה ליד אגם ז'נבה בספטמבר 2014, שם צוות רפואי תומך באשתו קורינה ועוזר לה בטיפול בו.

ג'ורדן, בעל קשר חברי לנהג האגדי של פרארי, חשף בשנה שעברה שמשפחתו של שומאכר הטילה וטו על תוכניותיו לבקר את הנהג, שזכה שבע פעמים באליפות העולם בפורמולה 1.

אשתו של מיכאל שומאכר, קורינה, בוכה במהלך ריאיון עמה
| צילום מסך, מתוך שידור הטלוויזיה

"זה מצב נוראי עבור מיק וקורינה", אומר ג'ורדן, "עברו כמעט עשר שנים וקורינה לא מסוגלת ללכת לשום מסיבה, לארוחת צהריים, לשום מקום, היא כמו אסירה, כי כולם רוצים לדבר איתה על מייקל בכל פעם, בכל דקה".

שומאכר תיאר פעם את אשתו, כיום בת 54, כ"מלאך השומר" שלו ועל כך שהיא שומרת עליו ומגינה עליו מכל רעש מסביבו. קורינה נמנעה מלדבר בפומבי על בעלה, אבל היא שפכה קצת אור על מאבקיה בסרט דוקומנטרי על חייו ששודר ב-2022.

"מייקל כאן. שונה, אבל הוא כאן, וזה נותן לנו כוח", אמרה קורינה, "אנחנו ביחד. אנחנו גרים ביחד בבית. אנחנו עושים טיפולים. אנחנו עושים הכל כדי לשפר את מייקל ולוודא שהוא מרגיש בנוח. ופשוט לגרום לו להרגיש את המשפחה שלנו, את הקשר שלנו.

"ולא משנה מה, אני אעשה כל מה שאני יכולה. כולנו נעשה. אנחנו מנסים להמשיך כמשפחה, כמו שמייקל אהב ועדיין אוהב את זה. ואנחנו ממשיכים בחיינו. מאוד חשוב לי שהוא יוכל להמשיך ליהנות מהחיים הפרטיים שלו עד כמה שאפשר. מייקל תמיד הגן עלינו, ועכשיו אנחנו מגנים על מייקל".

קורינה שומאכר, מיכאל שומאכר
הגנה עליו כל חייה. קורינה ומיכאל שומאכר בצעירותם | GettyImages

אחד הבודדים שזכו לביקורים אצל שומאכר היה נשיא ה-FIA לשעבר, ז'אן טודט, שחשף במאי 2021 שהוא מבקר פעמיים בחודש את הגרמני. בריאיון נדיר על שומאכר, טען טודט שהגרמני "בידיים הכי טובות" עם הצוות הרפואי שעובד בביתו.

שומאכר הוא אחד מנהגי ה-F1 המצליחים בכל הזמנים, לאחר שזכה בשבעה תארים כאלוף העולם – 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004. בנו מיק הוא כעת נהג מילואים במרצדס. בשנת 2019 פרסמה משפחת שומאכר עדכון ביום הולדתו ה-50 והבטיחה למיליוני מעריציו שהם עושים "כל מה שאפשר מבחינה אנושית" כדי לעזור לו להתאושש. על פי נוירולוגים מומחים, ספק אם אי פעם אגדת המירוצים יצליח להתאושש לחלוטין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי