ענבל שמש עם מדליית כסף בגרנד סלאם אנטליה, ארד למאיה גושן

שמש (עד 63 ק"ג) הפסידה בגמר לקואדרוס בשנייה האחרונה לפני ניקוד הזהב. גושן (עד 70 ק"ג) חגגה מדליה ראשונה בבוגרות

(גודל טקסט)

אחרי מדליית הכסף של שירה ראשוני ביום הפתיחה של גרנד סלאם אנטליה, למשלחת הישראלית יש היום (שבת) שתי מדליות נוספות בתחרות בטורקיה, לאחר שענבל שמש סיימה עם הכסף לאחר הפסד בגמר בקטגוריית משקל עד 63 ק"ג ומאיה גושן (עד 70 ק"ג) השיגה את מדליית הארד.

ענבל שמש אמר בסיום התחרות: "תמיד כיף לסיים על הפודיום אחרי יום קרבות ארוך. אמנם מאוכזבת מאיך שהיום הזה נגמר, אבל אני עם הפנים קדימה לאליפות העולם ולתחרויות הבאות. רוצה להודות לצוות המקצועי של נבחרת ישראל למאמני הנבחרת שני הרשקו, עידו בר וצ'ארלס צ'יבנה ולמאמנת האישית שלי מיכל האס".

מאיה גושן התגאתה: "אני שמחה מאוד על הזכייה הראשונה שלי במדליה בתחרות גרנד סלאם, אני עובדת מאוד קשה, מחויבת וזה כיף גדול כשזה מתורגם למדליה. אני רוצה להודות לצוות המקצועי שמקיף אותי, לשני הרשקו המאמן הראשי של הנבחרת, למאמנים עידו בר וצ'ארלס צ'יבאנה ולנותני החסות שלי וולבו ישראל וצבי צרפתי. תודה רבה למשפחה שלי על התמיכה לאורך כל הדרך".

המאמן שני הרשקו: "אני מאוד גאה בספורטאיות הנבחרת ובצוות המקצועי שלי, על מחויבות, עקשנות ונאמנות למטרות המשותפות שלנו. ענבל שמש ביום תחרות מרשים זוכה במדליה נוספת בסבב היוקרתי ומאיה גושן עולה לראשונה על הפודיום בתחרות גרנד סלאם, המדליות של שתיהן והמדליה של שירה מאתמול מייצגות את היציבות של נבחרת הנשים ואת העבודה הקשה של כולם. הפנים קדימה לאליפות העולם במטרה להמשיך לעשות היסטוריה".

ענבל שמש ג'ודאית ישראלית (משמאל) מול קטלין קואדרוס ג'ודאית ברזילאית
שוב מול אותה יריבה. ענבל שמש מול קטלין קואדרוס | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

עד 63 ק"ג

בשבוע שעבר הפסידה ענבל שמש בקרב על הארד בגרנד סלאם טביליסי, אבל הפעם יש לה מדליה ראשונה לשנת 2023, למרות רגע כואב בגמר. שמש בת ה-26 החלה עם שני ווזארי בסיבוב השני על הטורקייה חביבה אייפונלו, הכריעה באיפון את לאורה ואסקס פרננדס הספרדייה, הוסיפה איפון בניקוד זהב ברבע הגמר מול לוביאנה פיובסאנה מאוסטריה וקינחה בחצי הגמר עם ווזארי וניצחון יוקרתי על קתרינה האקר האוסטרלית, לה הפסידה את הארד בשבוע שעבר.

בגמר פגשה שמש את קטלין קואדרוס הברזילאית הוותיקה, שאמנם זכתה במדליית ארד אולימפית עוד בבייג'ינג 2008, אבל הפסידה לישראלית בכל ארבעת המפגשים עד כה, כולל בבית הניחומים לפני שבוע בטביליסי. אחרי שני עונשים שספגה שמש ורגע לפני הכניסה לניקוד הזהב, הצליחה הברזילאית בת ה-35 להטיל את יריבתה ממש בשנייה האחרונה של ארבע הדקות. אחרי בדיקה של שופטי המסך, המהלך אושר כאיפון וקואדרוס חגגה ניצחון ראשון בקריירה על שמש שנותרה עם מדליית הכסף.

כרם פרימו עלתה אוטומטית לסיבוב השני והפסידה לקנדית קתרין בושמן-פינאר.

מאיה גושן ג'ודאית ישראלית
קרובה למדליה. מאיה גושן | אימג'בנק GettyImages, KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP

עד 70 ק"ג

מאיה גושן השיגה מדליה ראשונה בקריירה הבוגרת שלה בזכות ניצחון בקרב על הארד מול הצרפתייה מרגו פינו. גושן החלה בסיבוב הראשון וניצחה ארבעה קרבות רצופים בזכות שלושה עונשים שספגו יריבותיה, כולל ברבע הגמר מול האוסטרית מיכאלה פולרס, אבל בחצי הגמר נעצרה על ידי סאקי ניזואה היפנית שהכריעה עם ווזארי אחד ושלחה את הישראלית בת ה-22 לקרב מול פינו על המדלייה. היריבה מצרפת ביצעה מהלך אסור בזמן ניקוד הזהב ולאחר בדיקה של שופטי המסך, הוחלט לתת לה עונש שלישי שהעניק ניצחון לגושן שעלתה על הפודיום.

מאיה קוגן החלה את דרכה בסיבוב השני והפסידה בניקוד זהב לאיי טסונודה רוסטנט המייצגת את ספרד.