3 סוסים נהרגו במירוץ באנגליה, המאמנת האשימה: "זה בגלל המחאה של אוהבי החיות"

| רויטרס

118 פעילים לזכויות בעלי חיים נעצרו במחאות סביב מירוץ הסוסים הגדול בבריטניה, שלושה סוסים מתו בתאונות, המאמנת האשימה: "המפגינים בורים"

(גודל טקסט)

המאמנת של סוס שמת בסוף השבוע במהלך מירוץ "הגראנד נשיונל" בליברפול האשימה את המחאות סביב האירוע, וטוענת: העיכובים שנגרמו על ידי מפגינים גרמו לתקרית הקטלנית. הסוס Hill Sixteen מת לאחר שנפל בגדר הראשונה במירוץ, והוא הסוס ההרוג השלישי בתחרות שנמשכה שלושה ימים.

תחילת המירוץ המרכזי בשבת נדחתה ב-14 דקות לאחר כניסת פעילי זכויות בעלי חיים למסלול. מדובר באירוע הכי גדול בבריטניה של מירוצי סוסים, שבמהלכו נעצרו 118 פעילים לזכויות בעלי חיים. בסך הכל כ-150 אלף צופים היו בפסטיבל הענקי בסוף השבוע בליברפול.

פעילים לזכויות לבעלי חיים נעצרים במירוץ סוסים בבריטניה
| רויטרס
צופה במירוץ סוסים בבריטניה
| רויטרס
הקהל במירוץ הסוסים גרנד נשיונל בליברפול
| רויטרס
סוס קופץ מעל גדר במהלך ה"גרנד נשיונל", מירוץ סוסים
| רויטרס
מחאות מחוץ למירוץ הסוסים "גרנד נשיונל"
| רויטרס

המאמנת סנדי תומסון כינתה את המפגינים "בורים" וטענה שההתנהלות שלהם גרמה לטרגדיה: "כולם היו לחוצים מאוד, מאוד לא רגועים, והכל נגרם על ידי מה שנקרא 'אוהבי בעלי חיים', שהם למעשה בורים וממש אין להם מושג לגבי רווחתם של סוסים", אמרה תומסון.

ארגון זכויות בעלי החיים Animal Rising, שהפגין מחוץ לאיינטרי, טען ברשתות החברתיות שפעולותיהם "נועדו למנוע" מוות של סוסים. "אנו רוצים להביע את תנחומינו העמוקים לכל מי שקשור להיל 16 או שהושפע ממותו", אמרו בקבוצה. "מוות ופציעות של סוסים הם תוצאה בלתי נמנעת של האופן שבו אנו משתמשים בבעלי חיים לבידור".