פרימו הפסידה בבית הניחומים באליפות העולם בג'ודו, שמאילוב איכזב

גפן פרימו, ג'ודוקא ישראלית | אימג'בנק GettyImages, David Finch

הג'ודוקא הישראלית הפסידה לג'ופרידה ואיבדה סיכוי למדליה. שמאילוב הפסיד כבר בקרב הראשון שלו, גם פליקר הודח בסיבוב השני

(גודל טקסט)

אליפות העולם בג'ודו נמשכה היום (שני) בדוחא שבקטאר. מדובר בתחרות הכי גדולה מלבד המשחקים האולימפיים והיא תתקיים במשך שבעה ימים. בכל יום נערכות התחרויות בשתי קטגוריות משקל בלבד, אחת אצל הגברים ואחת אצל הנשים. המשלחת הישראלית לאליפות כוללת 17 משתתפים, כולל אלו שכבר הודחו.

אחרי יום פתיחה שכלל הדחות מוקדמות של תמר מלכה, שירה ראשוני וים וולצ'ק, הגיע יום מלא תקווה למשלחת הישראלית, אבל גם הוא הסתיים בלי מדליות. גפן פרימו הצליחה לנצח שני קרבות לפני שנשרה לבית הניחומים והפסידה גם שם.

אצל הגברים התוצאות היו הרבה פחות טובות: ברוך שמאילוב שמדורג שלישי בעולם במשקל עד 66 ק"ג, הפסיד בקרב הראשון שלו וטל פליקר הודח בעצמו בסיבוב השני אחרי הגרלה קשה.

גפן פרימו, ג'ודוקא ישראלית
תשחזר את ההישג מ-2021? פרימו | GettyImages, David Finch

גפן פרימו (עד 52 ק"ג נשים)

סיבוב ראשון: עלתה אוטומטית.

סיבוב שני: פרימו לא התקשתה בקרב נגד נאדין-ארדן מיאגמרסורן המונגולית, שמדורגת 94 בעולם. היריבה שלה ספגה שלושה עונשים בתוך פחות משתי דקות והפסידה טכנית והישראלית דילגה לשמינית הגמר.

שמינית הגמר: היריבה הבאה של פרימו הייתה בינטה אנדיאיי בת ה-18 וגם עליה היא גברה בזכות שלושה עונשים. השוויצרית שמדורגת במקום ה-25 בעולם לא הצליחה להתמודד עם הישקאלית שמדורגת 18 מקומות מעליה. בזכות הניצחון פרימו הבטיחה מקום לכל הפחות בבית הניחומים.

רבע הגמר: היריבה הבאה של פרימו הייתה דיורה קלדיורובה מאוזבקיסטן. פרימו הוליכה 0:2 במאזן בין השתיים וניצחה את קלדירובה בקרב על מדליית הארד באליפות העולם לפני שנתיים, אבל הפעם הפסידה אחרי פחות משתי דקות ונשרה לבית הניחומים.

בית הניחומים: בבית הניחומים פרימו פגשה יריבה מוכרת ולא אופטימלית מבחינתה: אודטה ג'ופרידה האיטלקייה. המדליסטית האולימפית מריו דה ז'נרו (כסף) וטוקיו (ארד) הוליכה 1:5 במאזן נגד פרימו והיום שיפרה אותו ל-1:6 עם ניקוד אחרי 7:20 דקות.

ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג גברים)

סיבוב ראשון: עלה אוטומטית

סיבוב שני: שמאילוב היה פייבוריט ברור נגד גוסמן קירגיזבייב הקזחי ובתחילת הקרב הוא נראה דומיננטי לחלוטין. הקזחי ספג שתי אזהרות והתחיל לתקוף יותר, אבל שני המתחרים לא הצליחו להכריע והקרב נגרר לניקוד זהב. עמוק בתוך תוספת הזמן, שמאילוב הצליח להטיל את קירגיזבייב ובתחילה נראה היה שהוא השיג איפון, אבל השופטים הורו להמשיך את הקרב בלי ניקוד. אחרי קרוב ל-8 דקות של קרב, הקזחי הצליח להשיג ניקוד וניצח.

אליפות העולם בג'ודו: טל פליקר (משמאל) מול צ'רלי יאנג
ניצח בקרב הראשון. טל פליקר מול צ'רלי יאנג | GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

טל פליקר (עד 66 ק"ג גברים)

סיבוב ראשון: פליקר נעזר בווזארי וניצח את צ'רלי יאנג הבריטי ביעילות מירבית – למרות שספג שתי אזהרות במהלך הקרב.

סיבוב שני: בסיבוב השני המתין לפליקר דניס ויירו המולדובי, שמדורג ראשון בעולם והגיע לדוחא כפייבוריט לעלות לראש הפודיום. פליקר ניצח את ויירו בששת הקרבות הראשונים ביניהם, אבל המולדובי השיג ניצחון בכורה לפני שנה באנטליה. היום הישראלי הצליח להקשות מאוד על ויירו ולגרור אותו לניקוד זהב, אבל המולדובי הצליח להשיג ווזארי אחרי 58 שניות בתוך תוספת הזמן ולנצח.

הג'ודוקא הישראלי ברוך שמאילוב
אכזבה גדולה למדורג שלישי בעולם. שמאילוב | רויטרס

המשך התחרויות:

יום שלישי: 73 ק"ג גברים (טוהר בוטבול), 57 ק"ג נשים (תמנע נלסון לוי)
יום רביעי: 81 ק"ג גברים (שגיא מוקי), 63 ק"ג נשים (גילי שריר, ענבל שמש)
יום חמישי: 90 ק"ג גברים (לי קוכמן, גיא גורביץ'), 70 ק"ג נשים (מאיה גושן)
יום שישי: 100 ק"ג גברים (פיטר פלצ'יק), 78 ק"ג נשים (ענבר לניר)
יום שבת: מעל 78 ק"ג נשים (רז הרשקו)
יום ראשון: קבוצות מעורבות

סכומי הזכייה באליפות העולם:

מדליית זהב: 20,800 יורו לג'ודוקא, 5,200 יורו למאמן
מדליית כסף: 12 אלף יורו לג'ודוקא, 3,000 יורו למאמן
מדליית ארד: 6,400 יורו לג'ודוקא, 1,600 יורו למאמן