שר התרבות והספורט מיקי זוהר פתח את משחקי אולימפיאדת הילדים והילדות ה-15

אולימפיאדת הילדים והילדות ה-15 | ארז עוזיר

השר הדליק את לפיד המשחקים, המתקיימים השנה בסימן מניעת אלימות בספורט, יחד עם הספורטאי הפראלימפי אחיה קליין

(גודל טקסט)

היום (ג'), התקיימה אולימפיאדת הילדים והילדות ה -15 בסימן מניעת אלימות בספורט במכון וינגייט שבנתניה. לאולימפיאדה הגיעו כ-6,500 ספורטאים וספורטאיות אשר התחרו ב – 24 ענפים שונים, והתקיימה במסגרת אירועי שבוע ספורט ישראל של משרד התרבות והספורט. האירוע נרשם כאירוע הספורט הגדול ביותר בישראל לילדים ונוער.

כאמור, את המשחקים פתח שר התרבות והספורט מיקי זוהר יחד עם הספורטאי הפראלימפי אחיה קליין שנפצע אנושות ב – 2013. השניים הדליקו את לפיד האולימפיאדה והכריזו על פתיחת התחרויות בהם התחרו אלפי ספורטאים וספורטאיות, עם וללא מוגבלות, ממעל 110 רשויות ברחבי הארץ, אשר התחרו ב-24 ענפי ספורט שונים. בהמשך ביקר השר בתחרות הברידג' וצפה במסלול תחרות המוטורקרוס.

בין הענפים בהם התחרות הספורטאים והספורטאיות ג'ודו, התעמלות אמנותית, התעמלות קרקע ומכשירים, טניס שדה, טקוואנדו -I.T.F, כדור מים, כדור עף חופים, כדוריד, כדורסל 3*3, כדורעף, כדורשת, לקרוס, פטאנק, פס אקרובטי, קט רגל 5*5, קראטה, קראטה מסורתי, שחייה, שחייה אמנותית, מוטוקרוס, ברידג' ושחמט.

לאולימפיאדת הילדות והילדים ה – 15 הגיעו גם שתי משלחות מיוחדות מחו"ל, אחת מיוון והשנייה מסלובניה אשר נציגיהם עלו לבמה בטקס הפתיחה לשאת את שבועת הספורטאי לצד שר התרבות והספורט. את שבועת הספורטאים הקריאו בשלוש שפות, עברית, ערבית ואנגלית.

עוד הגיעו לאולימפיאדה זו השנה השלישית ברציפות נבחרת השחייה של ספיישל אולימפיקס. ספיישל אולימפיקס הנו אחד משלושת הארגונים האולימפיים המוכרים על ידי ה – IOC (Committee Olympics International) לצד האולימפיאדה והמשחקים הפראלימפיים. הארגון מספק הכשרות, קורסים ומוביל אתיקה מקצועית לצד תחרויות מונגשות בארץ ובחו"ל עבור ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית, התפתחותית תקשורתית לאורך כל השנה בענפים אולימפיים שונים, וביוני הקרוב תצא משלחת אולימפית למשחקים הבינלאומיים שיתקיימו בברלין.

שר התרבות והספורט צופה במוטורקרוס
השר צופה במוטורקרוס | יח"צ – חד פעמי, ארז עוזיר

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אני נרגש להיות פה עם דור העתיד של הספורט בישראל, ילדים וילדות מכל הארץ שמגיעים להשתתף בתחרות החשובה הזו. אין לי ספק שמי מבניכם שיתמיד וישקיע, שיעבוד ושיאמין בעצמו יגיע לרמות הגבוהות ביותר. האולימפיאדה השנה בסימן מניעת האלימות בספורט, מכיוון שספורט ללא הגינות לא יכול להיות ספורט. אם לא נדע לכבד אחד את השני ולנהוג בהגינות, ולא רק בספורט, יהיה לנו מאוד קשה להצליח. אני מאמין בכם ומאחל לכל אחד ואחת מכם המשך הצלחה מקצועית ואישית בספורט".

אבי בנבנישתי סגן ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט: "אולימפיאדת הילדים והילדות ה 15 התקיימה השנה בסימן מניעת אלימות בספורט. מדובר באולימפיאדה יוצאת דופן בה התחרו במגוון רחב של ענפים ילדים וילדות, ממגוון גילאים, עם ובלי מוגבלויות. האולימפיאדה שהתקיימה היום היא פסיטיבל ספורטיבי חינוכי שהפך כבר למסורת. אני מודה לשר התרבות והספורט מיקי זוהר שפתח את המשחקים, להתאחדות הספורט על הארגון ולמכון וינגייט על האירוח."

זיו ישראלי, מנכל התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל: "חזינו היום באירוע ספורט מיוחד במינו שמייצג את הערכים בהם אנו מאמינים בהתאחדות הספורט לבתי הספר: שיתוף פעולה, רוח ספורטיבית, חתירה למצוינות, משמעת והתמדה. צפיתי בגאווה בתחרויות השונות וברמת ביצועים גבוהה שאני בטוח שהביאו גאווה רבה להורים, לחברים בבית ולרשויות המקומיות. אני גאה בכל אחד ואחת מהספורטאים הצעירים והצעירות. תמשיכו להשקיע, להתאמן, ליפול ולקום, לחלום ולשאוף גבוה ותגיעו לשמיים. בהזדמנות זו אני גם רוצה להודות לשר התרבות והספורט מיקי זוהר שהגיע לפתוח את המשחקים, למשרד התרבות והספורט על שיתוף הפעולה ולמכון וינגייט ועיריית נתניה על אירוח המשחקים".

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט: "מכון וינגייט הוא המגדלור של הספורט בישראל. הוא מסמן לכל ילדה וילד את היעד – המדליה האולימפית. אולימפיאדת הילדים מאפשרת להם לראות מקרוב את המקום בו החלום האולימפי קורם עור וגידים, ומפה הם יחזרו הביתה עם התשוקה לספורט בליבם".

שרון לוי בלנגה מנכ"לית ספיישל אולימפיקס ישראל: "אני מודה למשרד הספורט ולהתאחדות הספורט לבתי הספר על הבית החם ואירוח ספורטאי ספיישל אולימפיקס באולימפיאדת הילדים ככלל הספורטאים שנה שלישית ברציפות. התרגשתי מאוד לראות עשרות ספורטאים צעירים, חלקם בתחילת דרכם הספורטיבית וחלקם יותר ותיקים , מתחרים בענפים השונים, נהנים ומביאים את יכולותיהם לעולם. אנחנו כאן בשבילם תמיד לתת להם את ההזדמנות להראות לנו למה הם מסוגלים."

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי