לקראת פריז: המשלחת הישראלית יצאה למשחקים האירופאים בקראקוב

המשלחת הישראלית לקראקוב | אתר רשמי, הוועד האולימפי

הספורטאים והספורטאיות הישראליות ינסו לצבור ניקוד לקראת המשחקים האולימפיים בטורניר שיכלול 25 ענפי ספורט. יעל ארד: "המשחקים מהווים חלק מקיץ אולימפי מאתגר וחשוב עם 6 אליפויות עולם"

(גודל טקסט)

המשלחת הישראלית המריאה הערב (ראשון) לקראקוב לקראת המשחקים האירופאים בפולין. המשחקים האירופאים יתקיימו בין ה-21 ליוני ל-2 ליולי בהשתתפות 48 מדינות, 7,200 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב -25 ענפי ספורט על 243 מדליות ו – 124 מכסות לפריז 2024. רוב התחרויות יעניקו ניקוד לדירוג האולימפי, מספר ענפים מצומצם יוכל לספק כניסה ישירה לפריז.

המטרה של נבחרת ישראל באתלטיקה היא לסיים בין שלוש הנבחרות הראשונות, זאת על מנת לעלות לדרג ב'. הנבחרות הפייבוריטיות הן אירלנד ואוסטריה, כשגם בוסניה וגיאורגיה צפויים לתת פייט רציני לישראל. בין הספורטאים בנבחרת ניתן למצוא את האתלטית הבכירה של ישראל לונה צ'מטאי סלפטר (מכבי ת"א), שתרוץ 5,000 מטר בתחרות, טדסה גטהון (הפועל עמק חפר), שיאן ישראל ב-10,000 מטר שירוץ גם הוא את ריצת ה-5,000 מטר, בלסינג אפריפה (מכבי ת"א) שיתחרה בריצת ה-100 מטר, אדוה כהן (מכבי ת"א), שתתחרה ב-3,000 מטר מכשולים, אריאל אטיאס (מכבי חיפה כרמל), שיתחרה בקפיצה לגובה ובהטלת כידון ונועה לוי (מכבי ראשל"צ) שתרוץ 400 מטר משוכות.

המשחקים האירופאים
המשלחת הישראלית לקראקוב | אתר רשמי, הוועד האולימפי

המשלחת הישראלית למשחקים כוללת 135 ספורטאים מ-17 ענפי ספורט שונים וכן מעטפת מקצועית מלאה. התחרויות בהן המשלחת הישראלית תיקח חלק: אתלטיקה, שחייה אמנותית, קליעה, כדורסל 3X3, סיוף, בדמינטון, טקוואנדו, טריאתלון, קרב 5 מודרני, טיפוס, קיאקים, ג'ודו קבוצתי, אופני הרים, ברייקדאנס, אגרוף, קשתות, קראטה. בענפי האגרוף והקליעה הספורטאים הישראלים יוכלו להשיג כרטיס ישיר למשחקים האולימפיים בפריז.

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל אמרה: "משחקי אירופה שיוצאים לדרך השבוע הינם מדרגה נוספת בהכנות המקצועיות והאינטנסיביות למשחקים האולימפיים בפריז ומהווים חלק מקיץ אולימפי מאתגר וחשוב עם 6 אליפויות עולם. אנחנו יוצאים לתחרויות בפולין בראש מורם, לייצג לא רק את מדינת ישראל אלא גם לזכרם של אחינו היהודים שרבים מהם הושמדו ע"י מכונת הרצח הזדונית הנאצית במחנות ההשמדה בפולין. הופעת משלחת ישראל היא ההוכחה לתקומתו של עם ישראל והספורטאים שלנו הם השגרירים הנהדרים של מדינת ישראל".