"תמיד במקום הראשון": סטריטבול 2023 למען ילדים עם מוגבלות

| ארנון בוסאני

משחק הפתיחה של אירוע כדורסל הרחוב הגדול בירושלים בהשתתפות שחקני עבר אגדיים מה NBA- הוקדש לילדי "עדי ירושלים" המתמודדים עם מוגבלויות קשות. המנכ"ל שלומית גרייבסקי: "כל אחד מהילדים יכול וזכאי להיות חלק מהחברה"

(גודל טקסט)
שלומית גרייבסקי משה ליאון
| יח"צ – חד פעמי, עדי ירושלים

עיריית ירושלים מקיימת זו השנה ה-26 את אירוע כדורסל הרחוב הגדול, הוותיק והמסורתי – טורניר הסטריטבול 2023 שהתפרש על פני יומיים (4-5.7) בכיכר ספרא. למעלה מ-1,000 כדורסלנים וכדורסלניות ב-14 קטגוריות גיל שונות נטלו חלק בימי התחרות, כאשר המקומות הראשונים זכו בפרסים יקרי ערך.

האירוע המרכזי כלל משחק ראווה חגיגי, שנערך בטקס הפתיחה, שהוקדש לילדים עם מוגבלות ממרכז 'עדי ירושלים', מטעם עמותת "עדי", המספק מענה ייחודי בריאותי, שיקומי וחינוכי לכ-200 ילדים ובוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ומוטורית, להם ולבני משפחותיהם.

אגדות הכדורסל, אדי ג'ונסון, ששיחק בליגת ה-NBA במשך 18 שנים, ומארק ווסט, עם רזומה של 17 עונות בליגה הטובה בעולם, והיה חלק בסגל ארה"ב לאליפות העולם 1982, היו אורחי הכבוד באירוע ונטלו חלק במשחק לצד הילדים הנלהבים.

עדי ירושלים
| ארנון בוסאני

אלון חסיד, אביו של אור ב-18 מעדי ירושלים, שלוקה בשיתוק מוחין ונכה 100%, והאחראי מטעם עיריית ירושלים על הפקת הסטריטבול. מאז היה אור בן חצי שנה, הוא שוהה במרכז "עדי ירושלים", שם משמש אלון כיו"ר ועד ההורים, שסיפר: "עדי ירושלים אפשרו לי להמשיך בחיים שלי. אני מגיע פעם-פעמיים בשבוע לבקר את אור ואת הצוות המקסים, שעושה לילות כימים למען הילדים, בני הנוער והמבוגרים במקום. זכות גדולה שאור שוהה שם, ואני אמשיך לחזק אותם מכל הלב."

מנכ"ל עדי ירושלים, שלומית גרייבסקי, נשאה דברים: " מרכז עדי ירושלים הוא מרכז קהילתי משלב. גרים בו, מטופלים בו ומשוקמים בו ילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה ומורכבות רפואית מאתגרת. גאוותנו היא כי מעבר לטיפול המקצועי המעולה, אנחנו חלק אינטגרלי מהקהילה. המקום פתוח תמיד ולכולם, וכל המשפחות, לא רק הילדים, מקבלות מענה, תמיכה וליווי מתמיד. אנו מאמינים כי כל אחד מהילדים יכול, וכל אחד מהם זכאי, להיות חלק מהחברה וליהנות ממה שכל אחד אחר, בן אותו גיל, מקבל."

שלומית גרייבסקי
| יח"צ – חד פעמי, ארנון בוסאני

מנכ"ל עדי ירושלים הודתה גם לפרנסי העיר, בראשם ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עיריית ירושלים היא שותפה אמיתית באמונה בילדים, בזכות שלהם לשילוב ובתמיכה לאורך השנים במגוון נושאים. אני מודה לראש העיר, משה ליאון, על הידידות והמחויבות רבת השנים, וכך גם לכל אנשי עיריית ירושלים, על המקום והחשיבות שהם נותנים למרכז שלנו, לילדים ולמשפחות."

סטריטבול ירושלים הינו טורניר כדורסל הרחוב הראשון בארץ, והיה זה שפרץ את הדרך לאירועי הסטריטבול השונים שצמחו לאורך השנים בישראל. טקס הפתיחה הוקדש לזכרם של אמנון שנק ז"ל, המייסד והמנהל המיתולוגי של סטריטבול ירושלים למעלה מ-20 שנה וסמ"ר אופיר קיט ז"ל, שנפל בעת מילוי תפקידו ברצועת עזה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי