האלופה האמריקאית הקדישה הניצחון לטרנסג'נדרים: "הקהילה הייתה צריכה את זה"

play
הרצה האמריקאית ניקי הילץ | אימג'בנק GettyImages, Christian Petersen
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 10.7 05:56

ניקי הילץ, שמגדירה עצמה כטרנסג'נדרית לא בינארית, זכתה במבחנים האמריקאיים לאליפות העולם בריצת 1,500 מטר, והודתה: הדגל הלהט"בי ביציע נתן לי את הכוח לנצח

(גודל טקסט)

הרצה האמריקאית ניקי הילץ עלתה לכותרות בסוף השבוע בארה"ב לא רק בגלל הישגיה המרשימים, אלא שוב בגלל התגובות שלה והחיבור לקהילה הלהט"בית בארה"ב. הילץ סיימה ראשונה באליפות ארה"ב בריצת 1,500 מטר, שנערכת לקראת אליפות העולם באתלטיקה שתיערך באוגוסט בבודפשט, ואמרה בסיום: הניצחון מוקדש לכל הקהילה הטרנסג'נדרית.

הרצה האמריקאית ניקי הילץ
הרצה האמריקאית ניקי הילץ | אימג'בנק GettyImages, Christian Petersen

הילץ, שמבחינה ביולוגית היא אישה, מגדירה את עצמה כטרנסג'נדרית לא בינארית (הכוונה שהיא מתנגדת לחלוקה הבינארית של גבר ואישה). אחרי שהיא ראתה ביציע מונף דגל של טרנסג'נדרים, היא התרגשה והקדישה לקהילה את הניצחון.

"זה היה מדהים", אמר הילץ, "אני חושבת שיש כל כך הרבה שנאה עכשיו, ואני חושבת שזה עובר בעיקר לטראנסים הצעירים. אני מרגישה שקהילת הלהט"בים הייתה צריכה את הניצחון הזה, וראיתי את הדגל הזה ביציע, ואני מניחה שהוא הונף בגללי, ואני לא יודעת אם בגלל זה ניצחתי, אבל בטח שגם בגלל זה, כי יש הרבה דברים שעוברים לך בראש במהלך הריצה, וזה ללא ספק היה לי שם בראש".

באפריל השנה היא הפכה לאתלטית הלא בינארית הראשונה שזוכה בתארים לאומיים בארה"ב, ומאז זוכה להרבה כבוד ואהבה מהקהילה. "אני חושבת שהדגלים הם אלה שנותנים לי את הכוח במטרים האחרונים", אמרה בעבר, "לפני שיצאתי מהארון התעקשתי לא לדבר על החלקים האלה בעצמי, וכל הקריירה שלי לא יצאתי מהארון ולא דרשתי מאנשים להתייחס אליי כאל מה שאני, ואני חושבת שזה ממש קול עבורי, לזהות איך התפחתי ומה עברתי".