היסטוריה ביפן: מקום רביעי בעולם לשחייה האומנותית

שלי בובריצקי ואריאל נשיא קבעו הישג שיא לענף באליפות העולם בפוקואוקה. המאמנת סבטלנה בלכר: "כל פעם שחשבתי שהנבחרת מגיעה לשיא, נשבר שיא נוסף"

(גודל טקסט)

הישג היסטורי לנבחרת השחייה האומנותית של ישראל באליפות העולם בפוקואוקה, יפן, שסיימה במקום הרביעי בתרגיל הדואט החופשי.

שלי בובריצקי ואריאל נשיא, בהדרכת המאמנות סבטלנה בלכר ואנה טרס, עשו היום היסטוריה כשקבעו את הישג השיא של ישראל בדואטים באליפויות עולם. עד היום המיקום הגבוה ביותר לתרגיל דואט בתחרות זו היה המקום העשירי, שנקבע אשתקד בבודפשט על ידי בובריצקי ועדן בלכר בגמר התרגיל הטכני.

צמד המאמנות החליט שהדואט הישראלי ברמה גבוהה כל כך שאפשר להעלות את רמת הקושי ולהיצמד לדואטים הטובים בעולם. בובריצקי ונשיא אכן ביצעו תרגיל מצוין, ברמת קושי גבוהה במיוחד, שהעניק להן ציון גבוה של 236.1334 נקודות, גבוה יותר מהמוקדמות (225.1625) שם הן סיימו גם כן במקום הרביעי. הצמד האוסטרי זכה במדליית הזהב עם 255.4583 נקודות, הסיניות זכו בכסף (255.2480) והיפניות בארד (249.5167).

שלי בובריצקי, אריאל נשיא, מקום רביעי בעולם בשחייה אומנותית באליפות העולם ביפן
הישג היסטורי. בובריצקי ונשיא | אתר רשמי, סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

שלי בובריצקי: "אנחנו מאוד שמחות ונרגשות מההישג בגמר, הגענו מאוד ממוקדות וידענו שאנו יכולות לשמר את התוצאה מהמוקדמות. כמובן שנלחמנו על מדליה, אבל בסופו של דבר עשינו את התרגיל ללא שגיאות חמורות וללא פסילות ואנחנו מאוד שמחות עם המיקום והתוצאה". אריאל נשיא: "זה מעבר לציפיות שלנו, אנחנו גאות להקדים נבחרות כל כך חזקות ולייצג את המדינה שלנו שאנחנו כל כך אוהבות".

המאמנת סבטלנה בלכר: "אני מאוד מרוצה מהתוצאה אבל עבורי זו לא הפתעה, עם השינויים בחוקה יכולנו להעלות דרגת קושי, ולא היינו רחוקות ממדליה. כל פעם שחשבתי שהנבחרת מגיעה לשיא, נשבר שיא נוסף. ההמתנה לתוצאה, והציון שהופיע על הלוח, זו חוויה שלא אשכח לעולם. אני מודה לכל הצוות שלנו".

המאמנת אנה טרס: "מי האמין לפני חמש שנים, כשהתחלתי לעבוד עם נבחרת ישראל, שנהפוך לנבחרת המתקדמת ביותר בעולם ונוכל לדבר על מדליה עולמית? אבל כשאיגוד השחייה נרתם למשימה ויש מאמנות וצוות כל כך מסור – השמים הם הגבול".

נבחרת השחייה האומנותית של ישראל
הישגים מרשימים ביפן. נבחרת השחייה האומנותית | אתר רשמי, סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

מוקדם יותר היום נבחרת השחייה האומנותית של ישראל העפילה לגמר החמישי שלה באליפות העולם לאחר שסיימה במקום השישי במוקדמות בתרגיל הקבוצתי חופשי. בכך עמדה הנבחרת במטרת העל שלה – להעפיל לגמר בכל חמשת המקצועות האולימפיים.

ביצוע מעולה של הנבחרת העניק לה ציון גבוה של 251.9394 נקודות כאשר הקדימו אותה נבחרות סין, ספרד, יפן, אוקראינה וארה"ב. הגמר יתקיים מחר ב-13:30 בצהריים שעון ישראל.

בתרגיל השתתפו: שלי בובריצקי, מאיה דורף, נוי גזלה, קתי קונין, איה מזור, ניקול נחשונוב, אריאל נשיא ונטע רוביצ'ק. המאמנות האחראיות על התרגיל: לריסה קונין וולריה אפריאלבה.

המאמנת הראשית של הנבחרת הקבוצתית לריסה קונין: "הספורטאיות ידעו שהן קרובות להגשמת היסטוריה, להעפיל לגמר חמישי ברציפות, ולכן היה לחץ מאוד גדול. לשמחתי הן עברו את המבחן בהצלחה גדולה ועכשיו רק נותר לתת הכול בגמר".