שיא נוסף: מקום חמישי לנבחרת השחייה האומנותית בקבוצתי החופשי

נבחרת ישראל קיבלה 247.7290 נקודות בגמר אליפות העולם ביפן ורשמה את הישג השיא שלה. נעם צבי: "העבודה הקשה וההתמדה של הספורטאיות, המאמנות והצוות המלווה, השתלמו ובגדול"

(גודל טקסט)

עוד הישג מדהים לנבחרת השחייה האומנותית של ישראל, שסיימה היום (שישי) במקום החמישי בעולם בגמר התרגיל הקבוצתי החופשי באליפות העולם בפוקואוקה, יפן. תרגיל מעולה של הנבחרת, למרות שתי שגיאות, העניק לה ציון של 247.7290 נקודות שקבע שיא נוסף – הדירוג הגבוה ביותר של ישראל בתרגיל קבוצתי אולימפי באליפות עולם. דירוג השיא עד היום היה המקום השביעי.

בתרגיל השתתפו: שלי בובריצקי, מאיה דורף, נוי גזלה, קתי קונין, איה מזור, ניקול נחשונוב, אריאל נשיא ונטע רוביצ'ק. המאמנות האחראיות על התרגיל: לריסה קונין וולריה אפריאלבה.

סין זכתה במדליית הזהב עם 329.1687 נקודות, יפן בכסף (317.8085), אוקראינה בארד (256.2415) וספרד סיימה רביעית (249.6521).

נבחרת ישראל בשחייה אומנותית, תרגיל קבוצתי חופשי
הישגים מרשימים באליפות העולם ביפן | אתר רשמי, סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

בכך הנבחרת סיימה את האליפות עם מאזן מושלם של חמישה גמרים מתוך חמישה תרגילים, בהם המקום הרביעי של הדואט החופשי והמקום החמישי היום. בחיבור שלושת התרגילים הקבוצתיים, כפי שנעשה במבחנים האולימפיים לפריז, מדורגת נבחרת ישראל במקום החמישי בעולם, שזה הישג מדהים. דירוג זה מקנה לכל עשר הספורטאיות מעמד של סגל כסף בוועד האולימפי.

יו"ר ענף השחייה האומנותית, נעם צבי, סיכם את האליפות: "הצבנו אתגר קשה ביותר לנבחרת – העפלה לכל חמש התוכניות האולימפיות. לא רק שהנבחרת עשתה זאת – הדירוגים בתוך הגמר ואף הקרבה למדליות היו מעבר לכל דמיון. העבודה הקשה, וההתמדה של הספורטאיות, המאמנות והצוות המלווה, השתלמו ובגדול. אנחנו מוכנים לתחרות הגדולה מכולם, שהיא אליפות העולם בדוחא, שבה נקבעת ההעפלה למשחקים האולימפיים, גם בדואט וגם בקבוצתי. הצוות המלווה, אף שהיה מצומצם בהשוואה למדינות אחרות ברמה עולמית זו, עשה עבודה מדהימה כל אחד בחלקו וגם להם חלק גדול בהישג האדיר".