מקינטוש ומרשאן כיכבו, אוסטרליה בראש טבלת המדליות באליפות העולם

הקנדית בת ה-16 ניצחה ב-200 מטר פרפר, הצרפתי הפך לאלוף במקצה שלישי והאוסטרלים חגגו עם צ'אלמרס, מקיואן והשליחות

(גודל טקסט)

סאמר מקינטוש זכתה היום (חמישי) במדליית הזהב השלישית שלה באליפויות העולם, והיא רק בת 16. הקנדית הגנה על התואר שלה ב-200 מטר פרפר וקבעה שיא עולם לנוער בבריכה בפוקואוקה, יפן, עם זמן של 2:04.06 דקות. בדרך לניצחון הראשון שלה באליפות הנוכחית, היא הקדימה בכמעט שנייה וחצי את האוסטרלית אליזבת' דקרס ואת האמריקנית רייגן סמית'.

מי שממשיך לנצוץ הוא הצרפתי לאון מרשאן, שאחרי שקבע שיא עולם ב-400 מטר מעורב אישי ולקח זהב גם ב-200 פרפר, הפך לאלוף עולם בשלישית עם ניצחון גם ב-200 מעורב אישי. הצרפתי בן ה-21 ניסה לשבור את שיא העולם של ריאן לוכטה מ-2011, אבל היה רחוק ממנו בסופו של דבר 82 מאיות עם הזמן השלישי בטיבו בהיסטוריה: 1:54.82 דקות. הבריטים דאנקן סקוט וטום דין לקחו את הכסף והארד, בהתאמה.

לאון מרשאן שחיין צרפתי עם מדליית הזהב השלישית שלו באליפות העולם
יש טרבל. לאון מרשאן | רויטרס

קייל צ'אלמרס ביצע את הקאמבק המרשים של היום בדרך לניצחון ב-100 מטר חופשי. האוסטרלי היה במקום השביעי מבין שמונה במחציתו של הגמר, אבל לאחר הסיבוב העביר הילוך ועקף את יריביו עם זמן של 47.15 שניות. ג'ק אלכסי מארה"ב הפתיע עם הכסף ומקסים גרוסה הצרפתי לקח את הארד. שיאן העולם דויד פופוביץ' הרומני הסתפק במקום השישי.

על עוד זהב אוסטרלי הייתה חתומה קיילי מקיואן, שהשלימה דאבל במשחי הגב עם ניצחון ב-50 מטר אחרי שעשתה את זה ב-100. השחיינית בת ה-22 עצרה את השעון על 27.08 שניות והקדימה את רייגן סמית' ואת הבריטית לורן קוקס.

אריארן טיטמוס (מימין) עם נבחרת השליחות של אוסטרליה ב-4X200
זהב תשיעי לאוסטרליה באליפות. אריארן טיטמוס והחברות | רויטרס

וכדי לדאוג שאוסטרליה תוביל את טבלת המדליות אחרי חמישה ימים בבריכה, הגיעה נבחרת השליחות ב-4X200 מטר חופשי והביאה את הזהב התשיעי. מולי אוקלהן, שיינה ג'ק, בריאנה ת'רוסל ואריארן טיטמוס קבעו 7:37.50 דקות והקדימו את ארה"ב וסין.