מכון וינגייט יהפוך לבית הלאומי של איגודי ההתעמלות והטאקוונדו בבניין הרב-תכליתי החדש

מימין לשמאל: דני אורן – מנהל היחידה לספורט הישגי, יהודה מעיין – יו"ר התאחדות הטאקוונדו, שמשון שעתל – סמנכ"ל תפעול ותשתיות במכון וינגייט, שי אברהמי – מנכ"ל מכון וינגייט, נועה שמידע – מנכ"לית התאחדות הטאקוונדו, פני דרורי – סמנכ"ל כספים במכון וינגייט ואבי שגיא – יו"ר איגוד ההתעמלות | יחצ

איגוד הטאקוונדו יצטרף לווינגייט ב-2026, עם פתיחת הבניין הרב-תכליתי. גם איגוד ההתעמלות חתם על הסכם מעבר למבנה הדגל של המכון הלאומי למצוינות בספורט

(גודל טקסט)
חתימת הסכם מכון וינגייט עם איגוד הטאקוונדו
מימין לשמאל: דני אורן – מנהל היחידה לספורט הישגי, יהודה מעיין – יו"ר התאחדות הטאקוונדו, שמשון שעתל – סמנכ"ל תפעול ותשתיות במכון וינגייט, שי אברהמי – מנכ"ל מכון וינגייט, נועה שמידע – מנכ"לית התאחדות הטאקוונדו, פני דרורי – סמנכ"ל כספים במכון וינגייט ואבי שגיא – יו"ר איגוד ההתעמלות | יחצ

מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט מודיע, כי חתם על הסכם בית לאומי עם איגוד הטאיקוונדו, שבכך יהפוך לחלק מהבית של הספורט הישראלי. גם איגוד ההתעמלות יעבור לבניין הרב תכליתי החדש.

איגוד ההתעמלות ואיגוד הטאיקוונדו ייזכו להכנס למבנה הדגל של מכון וינגייט, הבניין הרב-תכליתי החדש. בבנייתו יושקעו 162 מיליון ₪ והוא עתיד להפתח בשנת 2026. לאיגוד ההתעמלות ייבנו אולם התעמלות מכשירים בשטח של 1,750 מ"ר ואולם התעמלות אומנותית שיתפרס על פני 1,924 מ"ר. אולמות אלו יחליפו את אולמות ההתעמלות הקיימים (ברלין ובג) ואת אוהל ההתעמלות, שהוקם לקראת טוקיו.

לנבחרת הטאקוונדו ייבנה אולם ייעודי חדש בשטח של 750 מ"ר, והיא תגיע בראשונה למכון כבית לאומי עם חנוכת הבניין הרב-תכליתי בשנת 2026. בנוסף, לכל נבחרת יוצמדו שטחי ספח נרחבים הכוללים מלתחות, מחסנים, חדרי מנוחה וחדרי מאמנים. בבניין עצמו יהיה גם אולם כדור חדש, אולם לנבחרת הג'ודו, חדר כושר, חדרי הרצאות ותדריכים, מתחם התאוששות ועוד. בנוסף בבניין יוטמעו מערכות תחקור ווידאו מתקדמות.

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי, אמר כי: "בארבע השנים האחרונות הצטרפו למכון 10 איגודים חדשים וסך הכל המכון מהווה בית ל-19 נבחרות לאומיות, אשר קבעו את המכון כביתן הלאומי. במתקנים החדשים יהיה גם מענה לספורט הפראלימפי. הצטרפות הנבחרות הלאומיות, יחד עם השקעות אדירות הנעשות במתקנים בתשתיות ושירותי המעטפת במכון הופכות את וינגייט, הלכה למעשה, לבית האיכותי והמפואר של הספורט בישראל. אנחנו רואים כיצד נבחרות כמו ההתעמלות, הסיוף הקשתות והטיפוס, אשר הפכו את המכון לביתן הלאומי, משדרגות ומשפרות את פעילותן המקצועית ואת הישגיהן בזירה הבינלאומית. שדרוג ובינוי המתקנים החדשים נותן תקווה לשיפור ענק של הספורט ההישגי של ישראל בשנים הקרובות".

בשבוע שעבר נחתמו שני הסכמי בית לאומי. הראשון, הסכם עם איגוד הטיפוס שהוא הרחבה של הסכם קודם משנת 2021 ובמסגרתו יוקמו לשימוש הנבחרת קירות טיפוס נוספים מסוג הובלה וספיד, וקיר טיפוס חיצוני מסוג בולדר. בכך יושלם מערך כל שלושת מתקני הטיפוס, הנדרשים להכנה לתחרויות האולימפיות. עם השלמת המתקנים הנוספים, האיגוד מתכנן לארח במתקנים אלו תחרויות בינלאומיות. לנבחרת הקשתות ייבנה מתקן חדש בחלקו המערבי של המכון. על השטח, שתפנה נבחרת הקשתות בחלקו הדרום-מזרחי של המכון, ייבנה הבניין הרב תכליתי החדש. מתקני הטיפוס והקשתות ייבנו בשנה הקרובה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי