חתימה תמורת השתתפות בפריז 2024: התנאי שיוצב לרוסים ולבלארוסים

בכירים באיחוד האירופי דורשים שספורטאים מרוסיה ומבלארוס יחתמו על מסמך שבו יצהירו על התנגדותם למלחמה באוקראינה, אחרת לא יוכלו להתחרות במשחקים האולימפיים

(גודל טקסט)

בכירים באיחוד האירופי מעוניינים להקשות על רישומם של ספורטאים מרוסיה ומבלארוס למשחקים האולימפיים בפריז בקיץ 2024 ודורשים שאלו יחתמו על הצהרה לפיה הם מתנגדים לפלישה ולמלחמה באוקראינה כתנאי להשתתפותם באולימפיאדה.

לפי הדיווח שפורסם בגרמניה, הוועד האולימפי הבינלאומי טרם החליט אם ספורטאים מרוסיה ומבלארוס יוכלו להתחרות במשחקים בצרפת, אולם כן המליץ בעבר להתאחדויות הבינלאומיות לאפשר את השתתפותם תחת דגל נייטרלי. בחודש שעבר, כאשר ציינו שנה לפתיחת האולימפיאדה בקיץ 2024 בפריז, הוועד האולימפי הסיר את רוסיה ובלארוס מרשימת המדינות המוזמנות למשחקים, אך כאמור הותירה לספורטאים את האפשרות להירשם כ"אתלטים נייטרלים".

הקמע של משחקי פריז 2024
הקמע של משחקי פריז 2024 | אימג'בנק GettyImages, Chesnot

במכתב שנשלח לתומאס באך, נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי, דרשו חברי הפרלמנט באיחוד האירופי שספורטאים מרוסיה ומבלארוס יחתמו על מסמך שבו הם מצהירים על התנגדותם למלחמה באוקראינה: "בכך שהם יחתמו, ספורטאים למעשה יגנו בפומבי כל תוקפנות נגד המדינות החברות באו"ם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי