השנה המרשימה בספורט האולימפי: "הישגים שפעם היו בגדר חלום רחוק"

3 מדליות זהב עולמיות, 13 מדליות בתחרויות מטרה: בוועד האולימפי מאושרים מההישגים בשנה הטרום אולימפית ובטוחים ש"אלו הפירות של עשור של השקעה"

(גודל טקסט)

סוף שבוע מרגש לספורט האולימפי בישראל עם מקבץ נדיר של הישגים יוצאי דופן שמצטרפים להצלחות בתחילת שנת 2023 ובמחזור האולימפי לפריז 2024. הספורט האולימפי ממשיך במגמת ההתפתחות ההישגית שהחלה במחזור טוקיו 2020 עם 42 מדליות, במחזור פריז המקוצר (3 שנים במקום 4 שנים) עם 37 מדליות בשנתיים בלבד.

בשנת 2023 גרפה ישראל 3 מדליות זהב עולמיות (ג'ודו, גלישת IQ foil והתעמלות אמנותית) ובסך הכל 8 מדליות באליפויות עולם ו-13 בתחרויות מטרה שהוגדרו מראש (אליפויות אירופה ועולם). לשם השוואה – בשנת 2019, השנה הטרום אולימפית לטוקיו 2020 זכו ספורטאי ישראל ב-9 מדליות בתחרויות מטרה.

בוועד האולימפי בישראל רואים בעומק הענפי ובפיזור המדליות על פני ענפים מגוונים חשיבות רבה ובעבודה המשותפת ושילוב הכוחות של הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי עם האיגודים האולימפיים והאגודות ההישגיות שעוברים בשנים האחרונות התפתחות ניהולית – כאחד ממנועי ההצלחה.

מארו טפרי, סגן אלוף העולם בריצת מרתון
ריצה לפנתיאון. טפרי בסיום | GettyImages, Stephen Pond/Getty Images

יו"ר הוועד האולימפי יעל ארד אמרה: "אנחנו קוצרים פירות היום של אסטרטגיית ספורט הישגי של עשור שלם ובמיוחד ב-6 השנים האחרונות בהן ההשקעה בהון האנושי, בצרכים ייחודיים לכל ענף, לכל ספורטאית וספורטאי ובכל מאמנת ומאמן מביאים לפריחה הישגית. המעטפת הרפואית-מדעית בה אנו משקיעים למעלה מ-3 מיליון שקלים בשנה מצטרפת להשקעה הרבה בהכנות האולימפיות ומביאה לתוצאות נהדרות.

"אני רוצה לברך את שותפינו באיגודים ואת גילי לוסטיג מנכ"ל הוועד האולימפי, דני אורן מנהל היחידה לספורט הישגי והצוות המסור ועדי ביכמן יו"ר הוועדה המקצועית בוועד האולימפי על המסירות והמקצועיות ואת שותפינו במשרד הספורט על שיתוף הפעולה.

"יש לנו שנה מורכבת ומאתגרת לקראת פריז בקיץ הבא ותחרות עולמית קשה עם 205 מדינות. שום דבר לא מובטח וכל אלופה ואלוף הם 'אלופים ליום אחד'. מחר תחרות חדשה".

מנכ"ל הוועד האולימפי גילי לוסטיג הוסיף: "הספורט הישראלי ממשיך בהתקדמות מרשימה ביותר במגוון רחב של ענפים ומקצועות. התוצאות האחרונות, שהיו פעם בגדר חלום רחוק, מוכיחות שאנחנו בכיוון הנכון וצפויה להיות לנו משלחת איכותית בפריז 2024. ברכות למאמנים ולספורטאים – ההצלחה היא תוצאה של שיתוף פעולה בין כל השותפים והערכה רבה לכולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי