זוסמן: "עשינו היסטוריה – אנחנו אלופות העולם! הרגשה של אופוריה"

המאמנת של נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית בקבלת הפנים החגיגית לכבוד הבנות שרשמו הישג היסטורי: "נמשיך לעבוד קשה לקראת המטרות הבאות". יעל ארד: "עכשיו מחכים לכן 11 חודשים שהם המבחן הכי גדול שלנו, הספורטאים האולימפיים"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית רשמה הישג היסטורי כאשר בסוף השבוע הוכתרה לאלופת העולם אחרי תצוגה יוצאת דופן בוולנסיה. כידוע, נבחרת ישראל סיימה את ציון משוקלל של 70.800 נקודות וקטפה את הזהב בתחרות היוקרתית כשהיא מקדימה מעצמות כמו סין שזכתה במדליית הכסף וכמו ספרד שקטפה את הארד. כאמור מדובר בהישג היסטורי ויוצא דופן, שמתווסף למדליית הארד בה זכתה דריה אטמנוב בקרב רב יממה לאחר מכן.

היום (חמישי) נערכה קבלת פנים חגיגית לנבחרת ישראל, המתעמלות והצוות המקצועי. באירוע השתתפו בנות הנבחרת הקבוצתית, אלופות העולם: אופיר שחם (עירוני נתניה), דיאנה סברצוב (מכבי תל אביב), אדר פרידמן (מכבי מקפ"ת פתח תקוה), ליזה בנצ'וק (הפועל ראשון לציון רמת אליהו), רומי פריצקי (מכבי תל אביב), שני בקנוב (מכבי חיפה); המתעמלות האישיות דריה אטמנוב (הפועל ראשון לציון רמת אליהו) ועדי כץ (מכבי תל-אביב); המאמנת הראשית איילת זוסמן יחד עם המאמנות אלה סמופלוב, נטשה סטיפנובה ועוזרות המאמנות לינוי אשרם, אלונה קושבצקי ואידה מיירין; מנהלת הנבחרת נטשה אסמולוב; רגינה דוידוב מצוות השופטות והצוות הרפואי נטלי ברטלר, פיזיותרפיסטית ורוני שחורי, מעסה; וראש המשלחת בולנסיה רוני דינמן ונטורה.

נבחרת ישראל, אלופת העולם בהתעמלות אומנותית
אלופות העולם | ראובן קסטרו
דריה אטמנוב, זוכת מדליית הארד בקרב רב באליפות העולם בהתעלמות אומנותית
אטמנוב הנרגשת מתקשה לעצור את הדמעות | ראובן קסטרו

המאמנת איילת זוסמן הייתה נרגשת ואמרה: "אני לא רגילה לאירועים כאלה ולא מאמינה שעברה כבר שנה מאז שהשגנו את הקריטריון לפריז. עבדנו כל השנה מאוד קשה – לא כמו הספורטאיות, אבל הראש עובד 24/7 ומוזר לי לשבת מול ולדבר בזמן שהצוות שלי יושב בצד. לכל אחת מהבנות יש את המקום שלה בלב שלי ובלעדיכן זה בטוח לא היה קורה. יש לנו קבוצה נפלאה שרואים את ההתקדמות שלה. קשה לתאר במילים את התחושות שחווינו בסופ"ש האחרון. זו הרגשה של אופוריה. כל העבודה הקשה של הבנות התנקזה לרגעים האלו של ביצועים מרהיבים על המשטח. הרגשנו שהקהל מתלהב ושעם ישראל מאחורינו ואין מאושרות מאיתנו שזכינו להביא מדליות וכבוד למדינת ישראל ולעמוד פעמיים בראש הפודיום עם המנון התקווה. עשינו היסטוריה – אלופות העולם! בנוסף, המדליה של דריה הגיעה לאחר שנה קשה של התאוששות מהפציעה וכמובן הקריטריון שהשיגה אשר מעניק לנו את הזכות כעת לייצג את ישראל בפריז 2024 גם בקבוצתי וגם באישי. עכשיו נצא לחופשה קצרה ונחזור עם כל האנרגיות האלו לעבודה קשה לקראת המטרות הבאות בעונת התחרויות 2024".

אבי שגיא, יו"ר איגוד ההתעמלות: "אנחנו מסכמים עונת תחרויות מטורפת – הנבחרת הקבוצתית זכתה במדליית כסף בקרב-רב, מדליית זהב בתרגיל החישוקים, מדליית כסף בתרגיל המשולב כדורים וסרטים ומדליית ארד לישראל בתחרות המדינתית באליפות אירופה; כמו כן עדי כץ זכתה במדליית כסף בגמר החישוק. ההישגים מצוינים גם בגביע העולם במילאנו: מדליית זהב במכשיר החישוקים, מדליית כסף בקרב רב ומדליית כסף בתרגיל המשולב כדורים וסרטים וכעת ההישגים ההישג ההיסטורי של הנבחרת הקבוצתית וההישגים המדהימים של דריה לאחר תקופת החלמה ארוכה. אין לי מילים לתאר כמה אנחנו גאים בצוות ובמתעמלות. תודתנו נתונה גם לוועד האולימפי, למשרד התרבות והספורט ולמכון וינגייט".

מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, איילת זוסמן עם יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי
ארד וזוסמן בקבלת הפנים החגיגית | ראובן קסטרו
מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, איילת זוסמן עם יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי
פחות משנה למשחקים האולימפיים בפריז, יש סיבה לגאווה | ראובן קסטרו

יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי אמרה באירוע: "הדבר הכי חשוב הוא שהספורטאיות שלנו יוכלו לממש את היכולת והעובדה שיש לכן צוות כל כך מנוסה ומסור, שמקדיש את כל חייו כדי שאתן תוכלו להגשים את החלומות שלכן, זה דבר מדהים, דבר יוצא דופן שלא קיים ולכן אני רוצה להודות קודם כל לצוות. אנחנו שנה לפני המשחקים האולימפיים ואני יודעת שכולכן רוצות לזכות במדליה באולימפיאדה – והעובדה שעמדתן בלחץ וניצחתן באליפות העולם כשכל העולם מסתכל עליכם, זו הצלחה ענקית. עכשיו מחכים לכן 11 חודשים שהם המבחן הכי גדול שלנו, הספורטאים האולימפיים. ההצלחות של ההתעמלות האומנותית בולנסיה הן עוד שלב בדרך לפריז 2024 בקיץ הבא. אחרי ההתרגשות הענקית והביטחון שההצלחה מביאה עימה, האתגר הגדול הוא לשמור על המעמד העולמי ולהתמודד עם הלחצים האישיים והחיצוניים שיהיו על המתעמלות ועל צוות המאמנות".

בתום האירוע, אבי שגיא העניק שי הוקרה למר שי אברהמי, המנכ"ל היוצא של מכון וינגייט "מר אברהמי הוא שותף אמיתי. איש יקר לליבי וללב כל אנשי איגוד ההתעמלות. אני מודה לו על התמיכה לאורך השנים, על המתקנים המדהימים שמסייעים לנבחרות שלנו – הן בהתעמלות האמנותית והן בהתעמלות המכשירים ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך".

האירוע נחתם עם הרמת כוסית חגיגית לרגל השנה החדשה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי