נבחרת הנשים של ישראל הוכתרה לאלופת העולם בברידג'

נבחרת הנשים של ישראל זוכה באליפות העולם בברידג' | יח"צ - חד פעמי, יניב זק

ההישג הגדול ביותר בתולדות הענף בכל הזמנים: הישראליות זכו במדליית הזהב באליפות העולם במרוקו. הן הביסו את טורקיה בגמר החד צדדי ביותר אי פעם, 153:302

(גודל טקסט)
נבחרת הנשים של ישראל זוכה באליפות העולם בברידג'
נבחרת הנשים של ישראל זוכה באליפות העולם בברידג' | יח"צ – חד פעמי, יניב זק

ישראל אלופת העולם. זה לא קורה בכל יום, אבל לפחות בענף הברידג' אפשר להתפאר עכשיו בתואר הזה. נבחרת הנשים זכתה במדליית הזהב הראשונה בתולדותיה באליפות העולם במרוקו, לאחר שהביסה ביומיים האחרונים את טורקיה בגמר 153:302. זהו ההפרש הגבוה ביותר שנרשם אי פעם במעמד הזה.

הנבחרת הצליחה להתברג ברגע האחרון למקום השמיני בשלב הראשון, וכך עלתה לרבע הגמר. היא המשיכה לניצחונות הרואיים על הפייבוריטית פולין ועל סין, וכעת השלימה את העבודה מול הטורקיות.

השחקניות שהובילו לזכייה הן נגה טל, דנה טל, עדי אסולין, הילה לוי, אדל פטלקו וזיו רויטמן, והקפטן הוא ישראל ידלין. "אין מילים להביע את השמחה וההערכה ללביאות שלנו", אמר יו"ר התאגדות הברידג', ראובן בשביץ. "למרות שהן היו בהובלה מההתחלה, תמיד יש חשש שהמצב יתהפך ואכן היו רגעים מותחים שבהם נראה שהטורקיות חוזרות לתמונה. בסופו של דבר, רוח הלחימה והכושר המנטלי והברידג'יסטי של הנבחרת ניצחו. ברכות לשחקניות ולקפטן על אליפות מופלאה, הבאתם כבוד למדינת ישראל".

אלון לזר, יו"ר ועדת סגל: "התרגשות גדולה. הישג היסטורי לנבחרת הנשים שלנו. אין מילים לתאר את הלחץ שהשחקנים חווים במעמדים האלה. לשמחתנו, נבחרת הנשים גילתה חוסן נפשי אדיר, זו נבחרת שעוד נשמע עליה שנים רבות קדימה".

אוריה מאיר, מנכ"לית התאגדות הברידג' אמרה: ""אני כל כך גאה בנבחרת, ההתאגדות עושה כל כך הרבה למען קידום נשים ונערות והנה, יש גם תוצאות. ישראל נחשבת לחזקה מאוד בענף הברידג' העולמי, אבל זכיה כזו עוד לא הייתה לנו והעובדה שדווקא נבחרת הנשים היא שהביאה את ההישג הכי גדול של הענף אי פעם, ממתיקה את זה עוד יותר. זו ההזדמנות להודות לאילת, אגון הגג לענפי ספורט לא אולמפיים וכן לאתנה, שתמכה ונקווה שגם תמשיך לתמוך בפרויקט "ספורטאיות עילית" לקידום נערות בענף הברידג'".

ראובן בשביץ, יו"ר התאגדות הברידג': "עקבנו בדריכות ובגאווה אחרי המפגשים בדרך אל הגמר ועברו עלינו מספר רגעים מותחים ביותר. בסופו של דבר הספורטאיות שלנו הציגו יכולת מופלאה תוך מפגן מנטלי מרשים ועשו זאת כל הדרך אל המדליה. הישג היסטורי".

אריק קפלן, נשיא התאחדות "אילת" אמר: "אני גאה שגם בענפי ספורט החשיבה – מדינת ישראל הינה מעצמה עולמית. הספורטאיות שלנו הוכיחו נחישות ומקצוענות עד המדליה ההיסטורית. זו גאווה גדולה למדינת ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי