מאמן האתלטיקה קונסטנטין סמיונוב הצטרף למכבי תל אביב

| יחצ

סמיונוב, בעבר אתלט במשלחת ישראל למשחקים האולימפיים באטלנטה 1996, עבד ב-15 השנים האחרונות בעלה רעננה ובהפועל כפר סבא ומשמש כמאמן ראשי בקפיצה במוט באיגוד האתלטיקה

(גודל טקסט)
קונסטנטין סמיונוב
| יחצ

מאמן האתלטיקה קונסטנטין סמיונוב (53), בעבר אתלט במשלחת ישראל למשחקים האולימפיים באטלנטה 1996, שעבד ב-15 השנים האחרונות בעלה רעננה ובהפועל כפר סבא ומשמש כמאמן ראשי בקפיצה במוט באיגוד האתלטיקה, הצטרף לצוות האימון של מכבי תל אביב. הוא יעבוד לצידם של המאמנים פאבל קוגן שהיה מאמנו כשהוא הגיע לישראל והצטרף לאגודה ורומן קוגן.

סמיונוב, אתלט מצטיין בארץ הולדתו אוזבקיסטן, עלה לישראל ב-1995 כמדליסט ארד באליפות אירופה ב-1992 עם 5.70 מטרים והצטרף למכבי תל אביב.

שנה לאחר מכן, בקיץ 1996 ייצג את ישראל במשחקים האולימפיים באטלנטה בהם סיים במקום ה-20 עם 5.40 מטרים. הוא ניסה להמשיך להופעה שנייה במשחקים אולימפיים , בדרך לסידני 2000. הוא קבע את הקריטריון במבחן הראשון להשגת הקריטריון ובמבחן השני לא הצליח לחזור עליו והוא לא נכלל במשלחת האולימפית של ישראל, מה שהביא אותו לפרוש מפעילות תחרותית. הישג השיא של סמיונוב היה 5.76 מטר, הישג המדרג אותו במקום השני בטבלת ההישגים הישראלית בכל הזמנים. סמיונוב נחשב לאחד המאמנים הבולטים והמגוונים ביותר בתחומי הידע שלו: קפיצה במוט, קפיצה לרוחק וריצות מהירות. שניים מהספורטאים הצעירים האיכותיים אותם גידל בהפועל כפר סבא הם עדן סלע המדורג מספר 2 בישראל בריצה ל-100 מטרים עם 10.44 שניות שהגיע לחצי גמר אליפות אירופה לנוער U20 שהתקיימה הקיץ בישראל והקופצת במוט ירדן מנטל בעלת התוצאה הטובה ביותר בעולם בגיל זה – 3.95 מטרים.

"שמחתי מאד לקבל את הפנייה ממכבי תל אביב להצטרף לצוות המקצועי שלה בהיותה האגודה המובילה בישראל. אני בטוח שאני הולך לפרוח כאן כמאמן. הייתי ספורטאי אולימפי בעזרת מכבי תל אביב וספגתי כאן את הערכים האולימפיים. עם תחילת העבודה במועדון, השבוע, אני מרגיש פרפרים בבטן מרוב התרגשות. המשימה שלי, להצעיד עוד אתלטיות ואתלטים שלנו למשחקים אולימפיים. אשתדל להכפיל כמותית והישגית את האתלטים במכבי תל אביב ולטפח קבוצה הכי חזקה של נשים וגברים של מכבי תל אביב בקפיצה במוט. מאז המשחקים האולימפיים באתונה 2004 לא היה לישראל ספורטאים בקפיצה במוט במשלחת ישראל. החלום שלי, להוביל קופצת וקופץ שלנו למשחקים האולימפייפ" אמר סמיונוב.

הוא מאמין כי תמיכה גדולה של האגודה, איגוד האתלטיקה והוועד האולימפי בישראל במעטפת רפואית ובעיקר במעטפת פיננסית שתאפשר לספורטאים הצעירים לקיים הרבה יותר מחנות אימונים ולהשתתף בתחרויות בינלאומיות לצבירת ניסיון יצעידו את האתלטיקה קדימה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי