סקנדל: האלוף האולימפי זייף שחלה בסרטן סופני כדי להימנע מחובות

play
בלש פרטי גילה: המסמכים מזויפים. למאז | GettyImages, MIKE CLARKE/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 11.9 06:02

שערורייה בקנדה: אריק למאז, קופץ הסוסים שזכה בשלוש מדליות אולימפיות, זייף מסמכים רפואיים בבית המשפט במטרה לדחות תביעה כספית נגדו. עורך דינו: "אני מזועזע"

(גודל טקסט)

סערה בקנדה: האלוף האולימפי לשעבר אריק למאז הואשם כי זייף את היותו חולה בסרטן סופני כחלק מניסיון נואש להימנע מדיונים נגדו בבית המשפט.

למאז, 55, הוא רוכב הסוסים האולימפי בתחרויות בקפיצות ראווה המצליח ביותר בקנדה. הוא הסתבך בתביעה נגדו של 400 אלף ליש"ט על כך שלכאורה מכר לחוות סוסים שלושה סוסים שלא היו מהאיכות שהובטחה להם, בשנת ב-2010. למרות שהוגשו מסמכים המאשרים שהוא סובל מסרטן, השופט הטיל ספק באמינות טענותיו.

למאז כתב בבקשתו לבית המשפט לדחות את הטיעונים כי הוא "נאבק בסרטן המוח במשך מספר שנים", ואף טען כי המחלה התפשטה לכאורה גם לגרונו. עוד נטען כי הוא היה אמור לעבור ניתוח נוסף ב-11 ביוני. עורך דינו הגיש הצהרה בטענה שלמאז, שהודיע על פרישה במרץ 2022, אובחן כחולה בסרטן המוח בנובמבר 2017.

מנגד, עורך הדין של התביעה הטיל ספק בטענה "לאור העובדה שמר למאז העלה טענות דומות בתחילת 2019, בתקווה לדחות את הדיון". מורס חשף שלמאז השתתף בתחרויות ב-13, 14 ו-16 במרץ ב-2019.

אחד מהדוחות הרפואיים "עורר חשד" בגלל הנוסח של הרופא שנטען שכתב את הטופס, כתובת שגויה ופרוגנוזה שניתנה. המסמך ציין בעיות רפואיות אך לא צורפו תיעוד רפואי. במקום זאת, צורפו רק תמונות של פניו המעוותות של לאמז לאחר ניתוח מוח.

הדוח הרפואי נכתב בהולנדית, עם שגיאת כתיב בכתובת של בית החולים Chirec Delta, ולכאורה נחתם על ידי הנוירוכירורג ד"ר נורדנין אולד בן טייב, למרות שהרופא הנ"ל מדבר רק צרפתית, אנגלית וערבית.

מכתב אחר מ-2 באוגוסט קבע כי למאז ייבור ניתוח נוסף, כאשר המסמך נחתם לכאורה על ידי ד"ר בנואה פירו באותו בית חולים בבלגיה. בלש פרטי שנשכר על ידי איירון הורס, לעומת זאת, ביקר את ד"ר פירו, שהכחיש שחתם על המסמך המדובר ואישר כי מדובר במרמה. גם מר אולד בן טייב הכחיש כי החתימה על הדו"ח היא שלו. אותו חוקר שוחח עם עובדת המחלקה המשפטית בבית החולים, שם אושר כי שני המסמכים אכן מזויפים.

רוכב הסוסים אריק למאז מקנדה, זוכה במדליית זהב בקפיצות ראווה
"עלבון לכל מי שסובל מאותה מחלה קטלנית". למאז | אימג'בנק GettyImages, MIKE CLARKE/AFP
רוכב הסוסים אריק למאז מקנדה, זוכה במדליית זהב בקפיצות ראווה
בלש פרטי גילה: המסמכים מזויפים. למאז | GettyImages, MIKE CLARKE/AFP

השופט קורץ דחה את בקשתו של לאמז לדחייה: "מר לאמז ניסה לבצע הונאה בבית המשפט על ידי הגשת שלושה מכתבים מזויפים, המתיימרים בטעות להיות דו"חות רפואיים. הוא העמיד פנים של חולה סרטן סופני, וזה עלבון לכל מי שסבל מאותה מחלה קטלנית".

עורך הדין של למאז, שהתפטר מהתיק, אמר: "הייתי המום ומזועזע כאשר התברר שלצד השני היו ראיות שהמסמכים מזויפים. אני עורך דין בקנדה במשך 43 שנים, וזו הפעם הראשונה שלקוח כלשהו עשה לי את זה". הוא גם הוסיף שלמאז "חולה מאוד, אבל אולי לא בסרטן".

למאז מתעקש כי לא שיקר. הוא בינתיים חויב לשלם לחווה פיצוי על הוצאות משפט, עד להמשך המשפט, שיחודש כשימצא עורך דין.

למאז מחזיק בשלוש מדליות אולימפיות: זהב מבייג'ינג 2008 בתחרות הקפיצות האישית, מדליית כסף מהתחרות הקבוצתית בביג'ינג 2008 ועוד מדליית ארד בתחרות האישית בריו 2016.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי