"מיכאל שומאכר לא קרוב להיות האיש שהיה, וזה הדבר הכי עצוב"

ג'וני הרברט, השותף של נהג המרוצים האגדי בקבוצת בנטון, התייחס למצבו כמעט עשור אחרי התאונה הקשה: "אין חדשות, זו מחשבה איומה"

(גודל טקסט)

כמעט עשור חלף מאז היום בו מיכאל שומאכר נפצע בראשו בתאונת סקי. זה קרה בסוף דצמבר 2013, כשנה לאחר פרישתו של נהג המרוצים האגדי מסבב פורמולה 1, באירוע טרגי באתר "מריבל" בהרי האלפים. הגרמני היה בתרדמת במשך כחצי שנה וגם כשיצא מבית החולים לשיקום ביתי לא דווח על שיפור במצבו.

המשפחה שומרת באדיקות על פרטיותו ובקושי מנדבת מידע, אבל מי שהסכים לדבר הוא ג'וני הרברט, שותפו של שומאכר לקבוצת בנטון בתחילת שנות ה-90'. הרברט התייחס לדבריו של העיתונאי רוג'ר בנואה, חברו הקרוב של שומאכר שטען לפני כשבוע וחצי שמדובר ב"מקרה ללא תקווה", ואמר: "אף פעם אין חדשות. מה שאנחנו כן יודעים זה שאף פעם לא שומעים חדשות טובות. זו המחשבה האיומה, שהוא אפילו לא קרוב למיכאל שכולנו זוכרים. זה מה שעצוב".

הרברט שימש עד לשנה האחרונה כפרשן ב"סקיי ספורטס" ומשוכנע כי שומאכר, כיום בן 54, יכול היה להצטיין בתחום. "הוא ודאי היה פרשן נהדר, הוא יודע להתבטא. הוא תמיד היה מודע למה אתה יכול לעשות ומה לא. הוא אחד של הכול בפנים, תמיד אומר באופן ישיר אם עשית לו משהו במסלול. אני זוכר מה היה במסלול בספא עם דייויד קולת'ארד. הוא יכול היה להיות טוב מאוד".

ג'וני הרברט עם מיכאל שומאכר, נהגי קבוצת בנטון, פורמולה 1, אוקטובר 1995
ג'וני הרברט עם מיכאל שומאכר ב-1995 | אימג'בנק GettyImages, Pascal Rondeau

החבר בנואה נשאל לפני כשבוע וחצי על ידי "בליק" השוויצרי באשר למצבו של שומאכר והשיב: "אני יכול להגיד רק את מה שבנו מייק אמר באחד הריאיונות הנדירים שלו – 'אתן הכול כדי לדבר עם אבא'. המשפט הזה מסכם את המצב ב-3,500 הימים מאז התאונה. זה מקרה חסר תקווה".

בדוקו ששודר בנטפליקס הגרמני ב-2021, שיתפה האישה קורינה ואמרה: "מיכאל שונה, אבל הוא כאן". לפני כחצי שנה טען אדי ג'ורדן, בכיר בפורמולה 1 ומקורב למשפחה, כי קורינה "חיה כמו אסירה".

שומאכר הוא אחד מנהגי ה-F1 המצליחים בכל הזמנים, לאחר שזכה בשבעה תארים כאלוף העולם – 1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004. בנו מיק משמש נהג מילואים של מרצדס ומקלארן. בשנת 2019 פרסמה משפחת שומאכר עדכון ביום הולדתו ה-50 והבטיחה למיליוני מעריציו שהיא עושה "כל מה שאפשר מבחינה אנושית" כדי לעזור לו להתאושש. על פי נוירולוגים מומחים, ספק אם אי פעם אגדת המרוצים יצליח להתאושש לחלוטין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי