בפעם השנייה ברציפות: דרום אפריקה זכתה באליפות העולם בראגבי

נבחרת דרום אפריקה ראגבי, זוכת גביע העולם 2023 | רויטרס

הספרינגבוקס ניצחו בגמר דרמטי 11:12 את ניו זילנד, שמרו על תארם כאלופים והפכו לראשונים שמניפים את הגביע ארבע פעמים ברציפות

(גודל טקסט)
נבחרת דרום אפריקה ראגבי, זוכת גביע העולם 2023
נבחרת דרום אפריקה ראגבי, זוכת גביע העולם 2023 | רויטרס

הם שוב עשו את זה. דרום אפריקה זכתה באליפות העולם בראגבי, לאחר ניצחון על ניו זילנד 11:12 בסטאד דה פראנס בפריז. זה היה הגמר החמישי ברציפות שבו אחת הנבחרות מניפה את הגביע (כל אחת עשתה זאת פעמיים ב-16 השנים הקודמות), כשדרום אפריקה הופכת לנבחרת הראשונה שעושה זאת ארבע פעמים מאז החל הטורניר ב-1987.

דרום אפריקה, שהגיעה למשחק כאלופה המכהנת ולאחר שניצחה את אנגליה בחצי הגמר במשחק דרמטי, השתלטה על העניינים מהר ועם שני פנדלים שנפסקו לזכותה עלתה ל-0:6. ריצ'י מואנגה הניו זילנדי צימק ל-6:3, אבל האנדרה פולארד החדיר בעיטה שלישית בהצלחה – 3:9 לספרינגבוקס.

בדקה ה-35 נרשם אירוע משמעותי ביותר. הקפטן הניו זילנדי סאם קיין ביצע עבירה חמורה, לאחר התייעצות שופטים הוא קיבל כרטיס אדום (הראשון בהיסטוריה של הגמר), פולארד הצליח בבעיטה רביעית בארבעה ניסיונות ועם 3:12 לדרום אפריקה ניו זילנד נכנסה לבור רציני בפיגור גדול יחסית וחיסרון של שחקן. למרות זאת, ניו זילנד זכתה בפנדל משלה ומואנגה צימק ל-12:6. זו גם הייתה התוצאה בהפסקה.

השופט ויין ברנס מוציא כרטיס אדום לשחקן ניו זילנד סאם קיין
| אימג'בנק GettyImages, Hannah Peters

הספרינגבוקס עלו למחצית השנייה במטרה להכריע והיו קרובים פעמיים לטריי, אבל הניו זילנדים הצליחו בנס לעמוד בלחץ. חמש דקות לתוך המחצית השנייה פלירטט סיה קוליסי מדרום אפריקה עם כרטיס אדום לאחר תיקול חריף, אבל השופטים הותירו את הצהוב על כנו.

האול בלאקס ניצלו את ההרחקה הזמנית של קוליסי. הטעיה מצוינת של מואנגה אפשרה לארון סמית' להתקדם עד קו השער ולרשום טריי ראשון במשחק בדקה ה-55, אבל המהלך נפסל ודרום אפריקה יכלה לנשום לרווחה. שלוש דקות לאחר מכן זה כבר היה רשמי וחוקי. בודן בארט הצליח להניח את הכדור מעבר לקו ולצמק ל-11:12, אולם הזווית הקשה לא אפשרה למואנגה לתרגם את בעיטת ההמרה ליתרון ניו זילנדי ראשון והוא החטיא. דרום אפריקה שמרה על היתרון, ניצחה ויצאה לחגוג.

ניו זילנד מול דרום אפריקה בגמר אליפות העולם בראגבי
משחק קשוח במיוחד התפתח בסטאד דה פראנס | אימג'בנק GettyImages, David Rogers

ניו זילנד ניסתה להמשיך את המומנטום, המשחק התאזן, אבל האול בלאקס כמעט באו על שכרם בדקה ה-74 כשזכו בפנדל, כשבנוסף צ'סלין קולבי הדרום אפריקאי ספג כרטיס צהוב ויצא. מהפך? בארט בעט את הכדור שמאלה מדי – עדיין 11:12.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי