אחרי ההתפרעות בדגסטן: נורמנגומדוב ומחאצ'ב ממשיכים להסית נגד ישראל

play
חביב נורמגומדוב לצד איסלאם מחאצ'ב | צילום מסך, אינסטגרם, khabib_nurmagomedov
תיעוד דרמטי מתוך המטוס: כוחות הביטחון ברוסיה עוצרים את המתפרעים על מסלול הנחיתה 00:25

בזמן שבכל העולם נדהמו מהלינץ' האלים נגד יהודים וישראלים בשדה התעופה בדגסטן, שני לוחמי ה-MMA ממשיכים לצאת נגד ישראל עם שקרים והסתה. בדגסטן לועגים: "מאות נורמגמדוב ומחאצ'ב חיכו לכם בשדה תעופה"

(גודל טקסט)

ברחבי העולם הגיבו בזעזוע ללינץ' האלים שנעשה אתמול (ראשון) לישראלים וליהודים בדגסטן, רוסיה, כאשר מאות אנשים הסתערו על שדה התעופה הראשי ופשטו על נוסעים שהגיעו בטיסות מתל אביב.

התמונות המבהילות הופיעו בכותרות בכל רחבי העולם, אחרי שהקהל הזועם הקיף את המטוס השייך לחברת התעופה הרוסית רד ווינגס. הרשויות סגרו את שדה התעופה במחצ'קלה, בירת האזור. משרד הבריאות של דגסטן מסר כי יותר מ-20 בני אדם נפצעו, ושניים במצב אנוש. לדבריו, הפצועים כללו שוטרים ואזרחים.

המונים השתלטו על שדה התעופה בדגסטן ומחפשים שם יהודים. 29.10.23
| תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דגסטן הוא אזור ברוסיה עם רוב מוסלמי משמעותי. אזור זה התפרסם לאחרונה מכיוון שהוא ייצר כמה מלוחמי ה-MMA הטובים בעולם כמו חביב נורמגומדוב, איסלאם מחצ'וב ושרה מגומדוב.

סרטונים ברשתות החברתיות הראו מאות אנשים בקהל מניפים דגלי פלסטין ואחרים מנסים להפיל ניידות משטרה. נשמעו קריאות אנטי-יהודיות ו"אללה אכבר". כמה אנשים בקהל בדקו את הדרכונים של הנוסעים שהגיעו, ככל הנראה בניסיון לזהות אזרחים ישראלים.

ממשלת ישראל גינתה את האירוע ודרשה תגובה מרוסיה. האגף במשרד הפנים של רוסיה שאחראי על דגסטן הודיע כי צילומי טלוויזיה במעגל סגור ישמשו כדי לקבוע את זהותם של אלה שהסתערו על שדה התעופה והמעורבים יובאו לדין.

בעודה ממשיכה להביע תמיכה בפלסטינים בעזה, הממשלה האזורית של דגאסטן פנתה לאזרחיה וקראה להם להישאר רגועים ולא לקחת חלק בהפגנות מסוג זה. "אנו קוראים לאזרחי הרפובליקה הזו להבין את המצב העולמי הנוכחי. הרשויות הפדרליות והארגונים הבינלאומיים עושים כל מאמץ להביא להפסקת אש נגד אזרחי עזה… אנו קוראים לאוכלוסיית הרפובליקה לא להיכנע לפרובוקציות של קבוצות הרסניות ולא לגרום לפאניקה בחברה", כתבה ממשלת דגסטן בטלגרם.

המופתי הגדול של דאגסטן, השיח' אחמד אפנדי, פנה לתושבים וקרא להם להפסיק להתפרע בשדה התעופה. "אתם טועים. ככה אי אפשר לפתור את הבעיה הזו. אנחנו מבינים ומרגישים את הכעס בכאב רב… נפתור את הבעיה הזו אחרת. לא בהפגנות, אלא בדייקנות. מקסימום סבלנות ורוגע", אמר בסרטון שהועלה לטלגרם.

מושל דאגסטן, סרגיי מליקוב, הבטיח לטפל בכל מי שהיה מעורב באלימות. "מעשיהם של הנאספים בשדה התעופה מחצ'קלה היום מהווים הפרה בוטה של החוק! … מה שקרה בשדה התעופה שלנו הוא שערורייתי וחייב לקבל הערכה מתאימה מרשויות אכיפת החוק! וזה בהחלט יקרה!" הוא כתב בטלגרם. סוכנות התעופה האזרחית של רוסיה דיווחה מאוחר יותר כי שדה התעופה פונה, אך שדה התעופה יישאר סגור למטוסים נכנסים עד ה-6 בנובמבר.

איסלאם מחאצ'ב בפוסט שמשווה בין ישראל לנאצים
| צילום מסך, אינסטגרם, islam_makhachev
חביב נורמגומדוב בפוסט נגד ישראל
| צילום מסך, אינסטגרם, khabib_nurmagomedov

עם זאת, רבים בעולם המוסלמי אהבו את התמונות הברבריות ואת הלינץ' הגזעני, שהזכיר ימים אפלים. "דמיינו לכם מה זה, כשאתם בורחים ממולדתכם בישראל, ובשדה התעופה מחכים לכם מאות נורמגומדוב ומחאצ'בים", כתבו מגיבים רבים בהנאה ובגאווה.

למעשה, חביב נורמגומדוב ואיסלאם מחאצ'ב הסיטו בימים האחרונים נגד ישראל עם פוסטים חריפים. מחאצ'ב העלה תמונה שבו השווה את ישראל לנאצים, ואחרי הקרב האחרון שלו נשא דגל פלסטין. נורמגומדוב עצמו אחרי המתקפה בשדה התעופה העלה סרטון, שמציג תמונה מעוותת על הנעשה בעזה. כמו כן העלה תמונה שליה כתוב "אתה לא יכול לנצח עם שמכיר את המוות. זה לא הסוף".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי