סגן האלוף האולימפי: "היטלר הוא ילד בהשוואה לבנימין נתניהו"

מאיידין מקיסי, שזכה בשלוש מדליות אולימפיות בריצת 3,000 מטר מכשולים, חולל סערה בצרפת: "המערב משתפים פעולה"

(גודל טקסט)

בעשור הקודם, היה מאיידין מקיסי מהספורטאים הטובים בעולם בתחומו. הצרפתי זכה בשלוש מדליות אולימפיות בריצת 3,000 מטר מכשולים (כסף ב-2008 ו-2012, ארד ב-2016) ובחמש מדליות זהב באליפות אירופה באתלטיקה, אולם אמש (שלישי) הוא עלה לכותרות בנסיבות קשות הרבה יותר.

"היטלר הוא ילד בהשוואה לבנימין נתניהו", צייץ ב-X, "והמערב משתפים פעולה". לצד הדברים הקשים הללו, הוסיף מספר האשטגים, ביניהם "נאצי ישראל", "ישראלים נאצים אמיתיים" ו"נתניהו פושע".

"ולחשוב שהאיש הזה ייצג את צרפת, אני מתבייש עבור העיר שלנו", צייץ ראש עיריית ריימס, עיר הולדתו של מקיסי, ארנו רובינה.

מאז תחילת המלחמה, כל הטוויטר של מקיסי מלא בתמיכה לפלסטין וביקורת חריפה על ישראל. "בושה למנהיגי מדינות ערב", כתב מוקדם יותר השבוע, "במה אתם טובים אם אתם אפילו לא מסוגלים להגן על העם הפלסטיני שנטבח לנגד עיניכם". בציוץ אחר כתב: "בצה"ל יש רק פחדנים, הורגים ילדים, תתי-אדם. כל תמיכתי היא בפלסטין".

מאיידין מקיסי רץ 3,000 מכשולים צרפתי
דברים קשים מאוד. מקיסי | אימג'בנק GettyImages, Ian MacNicol

מקיסי בן ה-38 פרש מוקדם יותר השנה. לצד הישגים גדולים, הקריירה שלו היתה מאופניית גם במספר תקריות הזויות. ב-2010, אחרי שזכה במדליית זהב באליפות אירופה בברצלונה, דחף את הקמע למשטח. שנתיים לאחר מכן עשה פחות או יותר את אותו הדבר באליפות שנערכה בפינלנד, כשבתוך תחפושת הקמע היתה ילדה בת 14. הוא סירב להתנצל על שתי התקריות הללו. בין לבין, בקיץ 2011, החליף מהלומות עם בן ארצו מהדי באלה על המסלול, וספג השעיה מעשרה חודשים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי