שגיא מוקי העביר אימון ג'ודו לילדי הדרום: "מקווה שהצלחנו לשמח"

הג'ודוקא והמדליסט האולימפי הגיע לים המלח להעביר אימון ג'ודו ייחודי לילדי וילדות מפוני הדרום. מיקי זוהר: "הרוח הישראלית ניצחה תמיד, וגם הפעם היא שתביא לניצחון על אויבנו". משה פונטי: "בימים לא פשוטים אלו ענף הג'ודו והעוסקים בו מתגייסים לסייע ככל שניתן"

(גודל טקסט)

היום (רביעי) אחר הצהריים התקיים אירוע הפוגה ייחודי במלון "לוט" בים המלח עבור ילדות וילדי מפוני הדרום. באירוע השתתפו לראשונה ילדי וילדות בארי שעד כה לא יצאו לאירועי הפוגה לאור הנסיבות הקשות וההתמודדות הלא פשוטה. במסגרת האירוע שהתקיים ביוזמת משרד התרבות והספורט, איגוד הג'ודו והתאחדות הספורט לבתי הספר בישראל הג'ודוקא, שגיא מוקי מדליסט אולימפי, אלוף עולם, פעמיים אלוף אירופה ואלוף ישראל, העביר אימון ג'ודו לילדים והרצאה תחת הכותרת "stronger – חזק יותר" בה הוא שיתף באתגרי הקריירה וכיצד התגבר עליהם למרות הקשיים, כל זאת בהתנדבות מלאה.

אל האירוע הגיעו בנוסף לילדי בארי כ-200 ילדות וילדים מיישובי הדרום המפונים וכאמור השתתפו באימון ג'ודו אותו העביר אלוף העולם. בתום האימון חולקו למשתתפים חליפות ג'ודו ואף התקיימה תחרות ג'ודו כאשר בסופה שגיא מוקי חילק מדליות למשתתפים. בתום האימונים התקיימה הרצאתו של שגיא מוקי.

האירוע התקיים הודות להתגייסות של מספר גופים בניהם כאמור משרד התרבות והספורט, התאחדות הספורט לבתי הספר ואיגוד הג'ודו. האירוע לא היה יוצא לפעול ללא תרומתם הגדולה לעשיה של המועצה המקומית תמר, פיקוד העורף ונציגי רח"ל – רשות החירום הלאומית ונציגי משרד ראש הממשלה. עוד במסגרת התרומות לאירוע, חליפות הג'ודו שחולקו למשתתפים נתרמו לאור התגסותם של מועדוני הג'ודו בהוד השרון וירושלים, יואל ליבסטר ממיטב ירושלים, בר דואר מאדם בספורט, ברק קוניק ממכבי הרצליה, רביב ראופמן מעמותת הלהב ומעיין אלחייאני מפיינטיג ספיריט.

אימון עם ילדי העוטף שגיא מוקי
אירוע מרגש. מוקי עם הילדים | אתר רשמי, ארז עוזיר

אירוע אימון הג'ודו עם שגיא מוקי בים המלח מצטרף לעשייה הרבה של משרד התרבות והספורט בהובלת השר מיקי זוהר. מתחילת הלחימה ועד כה, פתח המשרד את חפ"ק הספורט והתרבות תוך שעות בודדות מפרוץ המלחמה, זאת במטרה לייצר פעילות הפגתית ספורטיבית במקלטים, בממ"דים, וכן, במוקדי פינוי תושבי הדרום תחילה ולאחר מכן בצפון. המשרד בסיוע התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל שבימים של שגרה מארגנת את כלל התחרויות והליגות במגוון ענפי ספורט לבתי הספר, ובימים אלו מפעילה את כלל פעילויות הספורט וההפוגה למפונים ברחבי הארץ, יצאו לשטח עם משאיות מלאות בציוד ספורט, וחילקו במוקדים אליהם פונו המשפחות.

בנוסף לפעילויות השטח השונות, בהם פעילויות ספורט לכל המשפחה, מופעים ועוד, משרד הספורט וההתאחדות ערכו סרטונים שכללו ספורטאים, דוגמת: מנור סולומון, אכלס אברבוך, אלון חזן, מאיר טפירו ואחרים, על מנת להעלות את המורל ולשלוח מסר מחזק ותומך לעם ישראל כמו גם, על הצורך בספורט כגורם השומר על בריאות הנפש וחיזוק הגוף. כמו כן, נערך מפגש ייחודי בשידור חי, של ילדי הדרום, עם כוכב נבחרת ישראל, מנור סולומון. המפגש כלל מעל 10,000 משתתפים ומשתתפות.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "משרד התרבות והספורט פועל מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' למען תושבי הדרום והצפון, שפונו מבתיהם ואוכלסו במלונות ובתי הארחה בכל רחבי הארץ. עד כה ערכנו מאות פעילויות הפגה באמצעות התאחדות הספורט לבתי הספר וגופים נוספים, במטרה לשפר את האנרגיה ואת מצב הרוח של המפונים בעקבות המצב, ובתוך כך לשמור על שגרה ספורטיבית. אני מברך על שיתוף הפעולה עם איגוד הג'ודו, ומודה למדליסט האולימפי שגיא מוקי שנרתם בהתנדבות והגיע לים המלח כדי להעלות חיוך ומוטיבציה על פניהם של הילדות והילדים. אני מבקש להודות גם למועצה האזורית תמר על שיתוף הפעולה ולהירתמות של איגוד הג'ודו ולכלל מועדוני הג'ודו בארץ על תרומת חליפות הג'ודו והמזרנים. הרוח הישראלית ניצחה תמיד, וגם הפעם היא שתביא לניצחון על אויבנו".

אימון ילדי העוטף עם שגיא מוקי
יוזמה מבורכת | אתר רשמי, ארז עוזיר

זיו ישראלי מנכ"ל התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל: "אירועי הפוגה מסוג זה נותנים לנו כח להמשיך לחזק ולסייע ככל שניתן למען המפונים. בשבועות האחרונים ערכנו מאות אירועי הפוגה בספורט עבור המפונים מהדרום ומהצפון בכל חלקי הארץ. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאיגוד הג'ודו ולשגיא מוקי על תרומתם הגדולה למען ילדי המפונים הנמצאים בימים אלו בים המלח, למשרד התרבות והספורט, למועצה המקומית תמר ולראש המועצה ניר וגנר. אנו בהתאחדות הספורט לבתי הספר נעשה כל שביכולתנו להמשיך ולספק פעילויות הפוגה למשפחות המפונים ברחבי הארץ".

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "בימים לא פשוטים אלו ענף הג'ודו והעוסקים בו מתגייסים לסייע ככל שניתן לילדות ולילדים ומשפחות המפונים ברחבי הארץ. באמצעות ספורט ייחודי זה אני מקווה שהצלחנו לשמח את ילדי וילדות מפוני הדרום ולאפשר להם מפגש עם אלוף עולם ומדליסט אולימפי אשר עורר בהם השראה ורצון להמשיך קדימה, למרות הקשיים. אני רוצה להודות לכל השותפים לעשייה, למשרד התרבות והספורט על היוזמה, להתאחדות הספורט לבתי הספר על הפקת האירוע ולכלל מועדוני הג'ודו ברחבי המדינה שהתגייסו לעשיה ותרמו חליפות, מזרונים ועוד".

ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר: "המועצה האזורית תמר מארחת את 13,000 המפונים ממועצה אזורית אשכול, שדרות , אשקלון וקרית שמונה כבר 40 ימים מאז שהחלה המלחמה. כולנו מגויסים כדי לתמוך ולהקל על שגרת יומם של המפונים ופועלים בשיתוף פעולה לספק מענה ושירות בתחומים שונים כמו חינוך, רפואה, מערך היסעים, תעסוקה, פעילויות הפגה ועוד. האירוע הזה הוא דוגמא לפעילות שעושה טוב לגוף ולנפש ואני מודה לשגיא מוקי ולכל השותפים – משרד התרבות והספורט, איגוד הג'ודו והתאחדות הספורט לבתיה"ס. רק ביחד ננצח!".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי