מדליית כסף לענבר לניר בגרנד סלאם טוקיו, גפן פרימו זכתה בארד

play
גפן פרימו, ענבר לניר בגרנד סלאם טוקיו | אתר רשמי, איגוד הג'ודו
כבר לא יכולים לחכות: צפו בהגרלת יורו 2024 01:09

הישג מרשים לג'ודאית (עד 78 ק"ג), על אף ששוב הפסידה לאגיאר הברזילאית שניצחה אותה גם לפני שנתיים. חברתה (עד 52 ק"ג) עלתה על הפודיום דרך בית הניחומים

(גודל טקסט)

גרנד סלאם טוקיו בג'ודו יצא לדרך אתמול (שבת) עם מדליית ארד לרז הרשקו וזו לא המדליה היחידה שהמשלחת הישראלית תשוב איתה ארצה. הבוקר ענבר לניר זכתה במדליית הכסף וזמן קצר לפני כן עלתה גפן פרימו לפודיום עם מדליית הארד על צווארה.

לניר עלתה אוטומטית לסיבוב השני ובו גברה על איקומי אואדה התאילנדית וברבע הגמר חלפה על פני האלופה האולימפית, שורי אמאדה היפנית בזכות איפון. בחצי הגמר ניצחה לניר יפנית נוספת, את ריקה טקאימה ובגמר פגשה פעם נוספת את הברזיליאת מיירה אגיאר, שכבר ניצחה את לניר בטוקיו לפני שנתיים וגם היום הכניעה את הישראלית בזכות ווזארי מוצלח בתחילת הקרב שממנו לניר לא הצליחה לחזור.

כאמור, במדליה זכתה גם גפן פרימו שתשוב ארצה עם הארד. בגמר בית הניחומים חגגה פרימו ניצחון על לריסה פימנטה בעקבות עונש שלישי שספגה הברזילאית בניקוד הזהב. פרימו (עד 52 ק"ג) ניצחה את פאולינה מרטינס המקסיקנית בסיבוב הראשון, הדיחה את ירין ג'ונג הדרום קוריאנית וברבע הגמר עברה את סוסורבראם לחגוואסורן ממונגוליה. בחצי הגמר הפסידה לאוטה אבה המקומית ונשרה לקרב על הארד, בסיומו חגגה הישג נאה בדמות מדליית ארד.

גפן פרימו, ענבר לניר בגרנד סלאם טוקיו
פרימו ולניר עם המדליות בטוקיו לצד המאמן שני הרשקו | אתר רשמי, איגוד הג'ודו

עוד הבוקר בטוקיו, בקטגוריה עד 48 ק"ג הודחו שירה ראשוני ותמר מלכה כבר בסיבוב הראשון – ראשוני נכנעה לספרדיה ג'וליה פיגרואה ומלכה הפסידה לצ'ן-האו לין מטייוואן. תמנע נלסון לוי (57 ק"ג) נעצרה ברבע הגמר על ידי הגאורגית אטרי ליפטרליאני, לפני כן גברה על היורי קוגה היפנית וקסניה גליצקאיה הרוסיה. בבית הניחומים ניצחה תחילה את אייאמי טקאנו היפנית, אך סיימה סופית את דרכה בעקבות הפסד בקרב על הארד לקנדית ג'סיקה קלימקייט, מדליסטית הארד מאולימפיאדת טוקיו ובעברה גם אלופת העולם. גילי שריר (63 ק"ג) הפסידה לברברה טימו הפורטוגלית בקרב הראשון שלה וכן מאיה קוגן (70 ק"ג) סיימה את דרכה בסיבוב השני.

באשר לגברים, אריאל שולמן (60 ק"ג) נעצר גם כן בקרב הראשון שלו בעקבות הפסד לאגייב האזרי ובאותה קטגוריה גם ים וולצ'ק הודח בעקבות הפסד בקרב הראשון שלו לצרפתי סדריק רבול. במשקל עד 66 ק"ג, ערן פיקס נכנע בסיבוב הראשון ליריב מאיחוד האמירויות בעוד מתן קוקולייב נעצר בסיבוב השלישי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי