בהפקת הפועל ירושלים: מועדון הכדורגל של ילדי העוטף שב לפעילות

play
| אתר רשמי, איגוד השחייה
אלון דותן, סטפן אומלצ'נקו, קרן אייזברוך, אליסה מושקוביץ, מכבי ראשון לציון בשחייה

הירושלמים אירחו את ילדי הפועל אשכול שחזרו לשחק לראשונה מאז ה-7 באוקטובר: "הכדורגל הוא מקור של כוח, שפיות וחיזוק". כ-1,000 שחיינים השתתפו בתחרות "ההזדמנות האחרונה" במכון וינגייט עם טקסים לזכר הנופלים ושיאים רבים שנשברו. עדכונים שוטפים

(גודל טקסט)

15:45: ילדי הפועל אשכול, מועדון הכדורגל הגדול של ילדי העוטף, יצאו בהסעות מיוחדות מהמקומות אליהם פונו למגרשי האימונים של הפועל ירושלים. עבור רבים מהילדים, אותו הטורניר שיזם המועדון הירושלמי יחד עם משפחת ספרא היה הפעם הרשונה שבו הם לובשים מדי כדורגל מאז ה-7 באוקטובר ולחלקם גם מפגש ראשון עם חבריהם לקבוצה שהתפזרו ברחבי הארץ.

"צריך לקרוא את התגובות של הילדים אחרי הטורניר, כדי להבין את המשמעות", אומר אור פרחי, שיחד עם תום רויטמן מנהלים כבר שנים את הפועל אשכול. "הם היו כל כך שמחים ונרגשים להגיע להתארח באופן הזה אצל משפחת הפועל ירושלים. הפנים שלהם לא השאירו מקום של ספק, עד כמה הכדורגל בשבילם מקור של כוח, שפיות וחיזוק. תודה להפועל שפתחה לנו מחדש דלת לחזור לפעילות".

אורי שרצקי, מנכ"ל הפועל ירושלים: "העונג הוא שלנו. היה אדיר, יום כל כך משמעותי גם לנו. נבקש להודות למשפחת ספרא על התמיכה הנדיבה שאפשרה את האופרציה הזו. המשך יבוא, זה בטוח".

טורניר הכדורגל של הפועל ירושלים עם הפועל אשכול
יוזמה מבורכת. הטורניר של הפועל אשכול עם הפועל ירושלים | ברני ארדוב

08:48: לראשונה מאז ה-7 באוקטובר, התקיימה בשישי ושבת במכון וינגייט תחרות ארצית מיוחדת שארגן איגוד השחייה. כ-1,000 שחיינים ושחייניות מ-57 אגודות ברחבי הארץ השתתפו בתחרות "ההזדמנות האחרונה", שהתקיימה בבריכת 25 מטר, ונתנה הזדמנות אחרונה לשבור שיאי גילאים ולחזור להתחרות ברמה הגבוהה.

במהלך התחרות התקיימו שני טקסים מרגשים לזכר השחיינית עדן נימרי והשחיין דביר ברזני שנהרגו במלחמה הנוכחית. הטקסים התקיימו בנוכחות משפחותיהם שסיפרו על יקיריהם, וכמו כן נשאו דברים יו"ר איגוד השחייה מיקי חליקה, המנכ"ל מיקי גפן והמאמנים שאימנו את נימרי וברזני.

הבוקר התקיים טקס לזכרה של סרן עדן נימרי ז"ל, בת 22 בנופלה, שהיתה מפקדת צוות ברוכב שמיים ונהרגה בקרב במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר. עדן היתה שחיינית תחרותית עד גיל 18, שילבה בין אימונים ותחרויות בבריכה לבין מים פתוחים, התאמנה מגיל צעיר עד תקופת הצבא במועדון פארק המים רעות, והיתה חלק מנבחרת הנוער של ישראל.

בזמן התקפת המחבלים ניהלה עדן באומץ ובתושייה קרב יריות עם המחבלים, במהלכו חיסלה מחבל שהתקרב למיגונית בה שהתה עם תצפיתניות. לאחר מכן נכנסו מהפתח של עדן מספר מחבלים, היא ניהלה אתם קרב יריות, עד שהם התחילו לזרוק רימונים שגרמו למותה. היא גוננה על החיילות שלה, דאגה להן למסתור והגנה עליהן בגופה ובזכותה חלק מהתצפיתניות ושאר לוחמות הצוות שלה ניצלו.

טקס התקיים גם לזכרו של סמל ראשון דביר ברזני ז"ל, בן 20 בנופלו, שהיה לוחם בגדוד 890 של חטיבת הצנחנים, ונפל ב-20 בנובמבר בפעילות מבצעית בצפון רצועת עזה. דביר היה שחיין באגודת ירושלים רבתי, הצטיין בעיקר במשחי החתירה הקצרים, התאמן עד הגיוס בקבוצת הבוגרים, סיים קורס מדריכי שחייה והדריך במועדון.

אלון דותן, סטפן אומלצ'נקו, קרן אייזברוך, אליסה מושקוביץ, מכבי ראשון לציון בשחייה
| אתר רשמי, איגוד השחייה

בתחרות עצמה נשברו שיאי גילאים ושיאי אגודות:

קבוצת הגברים של הפועל בת ים שברה שיא נוער ובוגרים במשחה ל-200X4 חופשי (7:32.30 דקות); קבוצת הגברים של הפועל בת ים עד גיל 16 שברה שיא לגיל 16 במשחה ל-100X4 חופשי (3:30.91) ויממה לאחר מכן הוא נשבר על ידי קבוצת השליחים של הפועל כפר סבא ב.ב (3:27.82 דקות).

קבוצת הגברים של ירושלים רבתי שברה את השיא לאגודות במשחה ל-4X100 מעורב (3:33.07 דקות) והקדישה את השיא לדביר ברזני ז"ל ששחה אתם באגודה. אוקאן גולדין ממכבי נהריה קבע שיא לגיל 16 ב-50 מטר גב עם 25.12 שניות.

הפועל כפר סבא ב.ב קבעה שיא נוער ושיא לגיל 16 ב-200X4 חופשי (7:35.32 דקות), מכבי רמת גן שברה שיא לגיל 16 במשחה ל-100X4 מעורב (3:51.18 דקות), מכבי ראשון לציון SEALS שברה שיא נוער במשחה ל-100X4 מעורב (4:15.71 דקות), מכבי רמת גן שברה את השיא לגיל 16 במשחה ל-50X4 חופשי (1:35.56 דקות).

מכבי ראשון לציון SEALS קבעה שיא נוער במשחה ל-50X4 חופשי מיקס (1:40.22 דקות), גילי רותם ממכבי ראשון לציון SEALS שבר את השיא לגיל 14 ב-100 מעורב אישי (59.85 שניות) והגברים של מכבי רמת גן שברו את השיא לגיל 16 ל-50X4 מעורב (1:44.08).

מכבי תל אביב מציגה במשחק הליגה הראשון בעונה: הבעת תמיכה במשפחות החטופים, עם קריאה לשחרורם במקום לוגו של הספונסר פלייטיקה
| אתר רשמי, מתוך האינסטגרם של מכבי פלייטיקה תל אביב

7:56: אתמול, אחרי חודשיים וחצי, מכבי ת"א בכדורסל פתחה את משחקי הליגה והתקיים המשחק הראשון שלה בהיכל. חברת המובייל גיימינג הבינלאומית Playtika (פלייטיקה), נותנת החסות הראשית של מכבי Playtika תל אביב, המירה את מקום הלוגו שלה על חזית גופיית השחקנים על מנת להדהד גם על המגרש את הדרישה להחזרת החטופים – – BRING THEM HOME. NOW כאות תמיכה בהשבת החטופים ובבני משפחותיהם.

שלומי איזנברג, סמנכ"ל התפעול של פלייטיקה: "פלייטיקה יחד עם מכבי שותפה לקריאה של משפחות החטופים להחזרת יקיריהם הביתה מיד ומחזקת אותן בשעתן הקשה, יחד עם כל עם ישראל. עם פתיחת משחקי הליגה אתמול, בחרנו להקדיש את מיקום הלוגו שלנו על גופיות השחקנים לדרישה להחזרת החטופים, מתוך אמונה כי זהו צו שעה. אנו מאחלים למכבי עונה מוצלחת ומייחלים לימים שקטים ובטוחים."

דנטס פראז
| יח"צ – חד פעמי, מכבי חיפה בכדורעף

7:11: הזרה היחידה במכבי xt חיפה שחזרה לישראל: בקבוצת הכדורעף של מכבי חיפה קיבלו בשמחה את דנטס פראז, הברזילאית שתמשיך במועדון למרות המצב הביטחוני. המנכ"ל רועי שווץ: "למרות שהמלחמה עדיין בעיצומה וצער כבד עוטף את כולם ליגת כדורעף נשים פועלת בניסיון לייצר שגרה . אנחנו מנסים לשמור על מסגרת קבוצתית ולכן שמחים מאוד על ההחלטה שלה לחזור ולהיות חלק מאתנו לצד החששות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי