עשור לתאונה, אחיו של שומאכר משתף: "שום דבר אינו כפי שהיה"

play
מיכאל שומאכר | GettyImages, Mark Thompson
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.12 03:59

ראלף שומאכר הציג תמונת מצב עצובה, "למרות המדע המתקדם": "מתגעגע למיכאל של פעם. תאונת הסקי והגורל שינו את חיינו"

(גודל טקסט)

בעוד שלושה ימים, ב-29 בדצמבר, בעולם הספורט המוטורי יציינו עשור לתאונת הסקי הקשה שבה השתנו לנצח חייו של מיכאל שומאכר, מגדולי נהגי הפורמולה 1 בכל הזמנים. באותה החופשה חבש הגרמני קסדה שהצילה את חייו, אולם הפגיעה בראשו גרמה לנזק חמור. עד ימים אלה משפחתו שומרת בסוד על מצבו ומשאירה אותו הרחק מאור הזרקורים שאליהם הורגל עד אז.

לקראת ציון הדרך העצוב, ה"בילד" הגרמני קיים ראיון עם אחיו, ראלף שומאכר שבעצמו היה נהג בפורמולה 1, והוא סיפר על ההתמודדות שמלווה את כל המשפחה. "אנחנו יכולים לעשות הרבה דברים בזכות המדע המתקדם, אבל שום דבר הוא לא כפי שהיה לפני התאונה", שיתף ראלף, "אני מתגעגע למיכאל של פעם, החיים לפעמים לא הוגנים. הוא היה בר מזל לאורך חייו, אבל אז הגיעה התאונה הטרגית. היה הרבה חוסר מזל ביום הזה, הגורל שינה את החיים של כולנו".

מיכאל שומאכר, נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1, מאי 2012
מיכאל שומאכר, נהג קבוצת מרצדס, פורמולה 1, מאי 2012 | אימג'בנק GettyImages, Mark Thompson

ראלף, שנהג עשר שנים בסבב הפורמולה 1, סיפר על החברות עם אחיו הגדול: "מיכאל לא היה רק אח עבורי. כשהיינו ילדים הוא היה גם המנטור והמאמן שלי. הוא לימד אותי הכל על נהיגת מירוצים. יש הבדל של שבע שנים בינינו, אך הוא תמיד היה לצידי. התחרנו ביחד ותרגלנו עקיפות, הייתה לי את הזכות ללמוד את הטוב ביותר".

מיכאל שומאכר כאמור נחשב לאחד הנהגים הגדולים בתולדות הפורמולה 1, אם לא הגדול שבהם, ולאחר מגדולי הספורטאים של גרמניה. הוא זכה שבע שנים באליפות העולם בין 1994 ל-2004, כאשר ב-2020 לואיס המילטון השתווה אליו כשיאן הזכיות. בשבוע הבא יציין שומאכר את יום הולדתו ה-55.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי