אלוף סין בשחמט איבד את התואר אחרי שעשה את צרכיו באמבטיה של המלון

play
| GettyImages, PHILIPPE HUGUEN/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 27.12 07:38

עוד סערה בעולם השחמט: האלוף השתכר ואיבד שליטה על סוגריו, אחרי שגם עלה חשד שהשתמש בחרוזים אנאליים כדי לקבל מידע באמצעות רעידות: "התנהגות בעלת אופי רע מאוד"

(גודל טקסט)

עולם השחמט הסיני סוער על רקע שמועות על רמאות ושערוריה פומבית שגרמה לאלוף הלאומי לאבד את תוארו השבוע, לאחר שחגיגת הניצחון הסתיימה בכך שעשה את צרכיו באמבטיה במלון.

שיאנג-צ'י, משחק שחמט סיני, זכה לפופולריות עצומה במשך מאות שנים ברחבי אסיה – ויאן צ'נגלונג בן ה-48 גבר על עשרות מתמודדים בשבוע שעבר וזכה בתואר "מלך השיאנג-צ'י" בטורניר לאומי שאירחה התאחדות השיאנג-צ'י הסינית.

אבל שמחתו הייתה קצרה מהצפוי, כאשר התאחדות ה-CXA הודיעה שמהאלוף יישלל התואר, והפרס הכספי שלו אף יוחרם, לאחר שנתפס "משבש את הסדר הציבורי" ומציג "אופי רע מאוד".

משחק השחמט הסיני שיאנגצ'י
| GettyImages, PHILIPPE HUGUEN/AFP

ההתאחדות גם נאלצה להתייחס לשמועות שנפוצו ברשת לפיהן יאן רימה במהלך התחרות באמצעות חרוזים אנאליים המצוידים במשדרים אלחוטיים כדי לשלוח ולקבל אותות שיסייעו לקבל החלטות מהירות ויעילות. על פי דיווחים שהופצו ברשת החברתית הסינית Weibo, יאן קיבל הנחיות לגבי מהלכים בעזרת רעידות שהועברו אליו.

"בהתבסס על הבנתנו את המצב, כרגע אי אפשר להוכיח שיאן עסק בבגידה באמצעות 'חרוזים אנאליים' כפי שהועלתה ברשתות החברתיות", נמסר מ-CXA.

אבל בכל זאת עדיין נשלל ממנו את התואר ונאסר עליו לשחק במשך שנה לאחר שחגיגותיו עברו את הגבול. "יאן שתה אלכוהול עם חברים בחדרו בליל ה-17, ולאחר מכן עשה את צרכיו באמבטיה של החדר בו שהה ב-18, במעשה שפגע ברכוש המלון, הפר את הסדר הציבורי והמוסר הטוב, השפיע לרעה על התחרות ועל האירוע של Xiangqi, והיה בעל אופי רע ביותר", נמסר מההתאחדות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי