מרתון ארץ ים המלח ה-5 יתקיים כמתוכנן בצל המלחמה

play
| שירן גרנות אלמנטס
רצים בזריחה במרתון

ייצא לדרך ביום שישי, 2.2.2024, עין בוקק. אלפים ירוצו על המים בגבול ירדן, במקום הנמוך בעולם. ניר ונגר, ראש מ.א. תמר ים המלח: "קיום המרתון הוא השליחות והניצחון שלנו בימים אלו"

(גודל טקסט)
רצים בזריחה במרתון
| שירן גרנות אלמנטס

עונת המרתון של 2024 נפגעה השנה בשל המלחמה וביטולם של מרתונים אחרים בישראל אך ההרשמה למקצי מרתון ארץ ים המלח נמצאת בעיצומה. המרתון במקום הנמוך בעולם – ים המלח, יוזנק ביום שישי כ"ג שבט, 2/2/2024, בחוף עין בוקק במועצה האזורית תמר ים המלח.

מתוך אמונה כי המאמץ המלחמתי בצפון ובדרום מחייב אותנו להמשיך בשגרה ולא לאכזב אלפים שהתאמנו למקצים השונים במרתון, החליטה לאחרונה המועצה האזורית תמר ים המלח, לאחר הערכת מצב, לקיים כמתוכנן את המרתון זו השנה החמישית. בימים אלו נמשכות ההכנות למרתון ארץ ים המלח אשר יציע למשתתפים חווית ריצה ייחודית בשטחים בהם לא ניתן לרוץ במשך השנה, לצד גבישי מלח עתיקים, אל מול נופי המדבר הקסומים ועל גבולה המזרחי של ישראל.

כל הרצים יוזנקו על מסלולים חדשים במקטע הטיילת החדש ועל סוללות שלא רצו עליהן מעולם. במהלך הריצה יעלו המשתתפים על סוללת הגבול עם ירדן המאפשרת תצפית אל גבולה המזרחי של ישראל. המסלולים מישוריים במיוחד, עם מינימום אספלט ומקסימום נוף. מרתון ארץ ים המלח זוכה להתעניינות גוברת בעולם אך בשל מלחמת חרבות ברזל יגיעו אליו משתתפים מעטים מחו"ל.

רצים לעבר גבול ירדן
| יח"צ – חד פעמי, שירן גרנות אלמנטס

מקצי התחרות:

* 5 ק"מ – מסלול ריצה והליכה נוח למשפחות ולמתנסים בחוויית הריצה.

* 10 ק"מ – ריצה על הטיילת הדרומית החדשה, ואל הסוללה לתוך הים.

* 21.1 ק"מ חצי מרתון – מסלול מהיר ושטוח, המקצה ע"ש תומר וגיורא רון ז"ל, בני עין גדי.

* 42 ק"מ מרתון – ריצה סביב חופו של ים המלח הדרומי.

* 50 ק"מ אולטרה מרתון – אליפות ישראל למרחק 50 ק"מ.

* פרסים כספיים יוענקו למנצחים הכלליים בארבעת המקצים הארוכים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי