שגיא מוקי במפגש עם חיילים שלחמו בעזה: "אני מקבל מכם השראה. אתם מודל לחיקוי"

שבועיים לפתיחת שלב הטורנירים בג'ודו וכשההכנות לאולימפיאדה בעיצומן נפגשה נבחרת ישראל בג'ודו עם מפקדים מגדוד שריון שנלחמו כשלושה חודשים בעזה במסגרת יום השתלמויות ביוזמת המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט

(גודל טקסט)
אורן סמגדה עם חיילים
| דוברות המרכז האקדמי לוינסקי וינגייט

"אנחנו שבעה חודשים לפני האולימפיאדה, ואנו צריכים להשתתף בכמה שיותר טורנירים. כל הישג בטורניר מקרב אותנו לשמינייה הראשונה. המטרה העיקרית שלנו היא ניצחון באולימפיאדה, שמשמעו ניצחון על 50 מדינות, שכל אחת שולחת את המתאמנים הטובים ביותר", כך אמר אתמול אורן סמג'דה, מאמן נבחרת ישראל בג'ודו במסגרת יום השתלמויות למפקדי מגדוד שריון במסגרת יום השתלמויות שנערך במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט.

עם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" הוקם במרכז צוות שהוביל וריכז יוזמות התנדבות של סטודנטים וחברי סגל אקדמי ומנהלי, אשר סייעו לחיילים, לחקלאים ולמפונים במרכזים השונים. בעקבות פניית הקמב"ץ של גדוד שריון 198 שיצאו מעזה לאחרונה לאחר שלושה חודשי לחימה הוכנה ללוחמים תכנית מותאמת אישית שכללה פעילויות ספורט והרצאות מגוונות של בכירי עולם הספורט , בהם פיני גרשון, שהרצה בהתנדבות לחיילים. בתחילת היום צפו החיילים באימון של נבחרת ג'ודו בישראל, שנערכים בימים אלו לקראת הטורניר הראשון שייערך בסוף החודש.

אורן סמג'דה שיתף בהכנות לקראת התחרויות: "בכל חודש נשתתף בטורניר אחד או שניים, בהם אליפות העולם בחודש מרס. הג'ודו הוא הספורט הראשון שפרץ את הזכייה במדליות אולימפיות. שנת 2023 הייתה השנה הטובה ביותר לג'ודו הישראלי – זכינו באליפות העולם וגם דורגנו במקום השלישי בעולם. המטרה שלי כמאמן היא להביא את המתאמנים בכל אימון עד הקצה. אנחנו מתאמנים שישה ימים בשבוע אימוני כוח, כושר גופני ואת המתאמנים מלווים תזונאים ופסיכולוגים".

פיני גרשון וסאל צורי דיל ביום ספורט במרכז האקדמי לוינסקי וינגייט
| יח"צ – חד פעמי, המרכז האקדמי לוינסקי וינגיט

במהלך היום נפגשו החיילים גם עם שלושה אלופים בתחום הג'ודו, בהם שגיא מוקי, אלוף עולם ומדורג שלישי בעולם, שאמר לחיילים: "אתם מייצגים אותנו מהמקום המשמעותי ביותר ועושים זאת בצנעה ובלי לקבל הכרה. אני רוצה להגיד לכם תודה. אני מקבל מכם השראה. אתם מודל לחיקוי".

הג'ודאית רז הרשקו הוסיפה: "זכיתי בטוקיו במדליית ארד. עוד כמה חודשים יש את אולימפיאדת פריז ואני מקווה לזכות במדליית זהב. אני בענף הזה מגיל 4. כיום אני בת 25. מכיתה ז' אני מתאמנת משעה שש בבוקר עד שבע בערב, שני אימונים ביום. מבחינתי כל כישלון זה מה שבנה אותי והפך אותי למי שאני היום. החשיבה שלי כל פעם שאני קמה בבוקר היא איך אני יכולה להיות טובה יותר."

יום ההשתלמויות כלל ביקור במעבדת הביומכניקה, שבה הוצג לחיילים מכשיר תלת־ממד, המאפשר ניתוח מצבי תנועה שונים ומכשיר biodex הבודק את שרירי המפתח בגוף. כמו כן, החיילים שמעו הרצאה בנושא אורח חיים פעיל ובריא והתמודדות עם תנאי מזג האוויר, ונהנו מפעילויות ספורט באולם ובמדשאה.

פיני גרשון הרצה בהתנדבות ושיתף את החיילים בחזון שלו. על הבחירה הכושלת של שחקנים ומאמנים אמר: "לצערי, לא תמיד בוחרים שחקנים ומאמנים בהתאם לכושר המנהיגות שלהם. המדידה היא לפי מספרים. שחקנים מודדים לפי מספר קליעות לסל, ומאמנים לפי מספר ניצחונות. לא לפי היכולת שלהם להוביל קבוצה".

הכנות למשחקים: "אנחנו מכינים את השחקנים שלנו הכי קרוב למשחק. יש לנו מודיעין, אנחנו יודעים לגבי כל שחקן באיזו יד הוא זורק ולאיזה צד הוא מכדרר, למי יש יכולת מסירה ומי יכול לשמור. כל דבר שאנחנו יכולים לעשות מבחינה מודיעינית אנחנו עושים ואנחנו מביאים את השחקן הכי קרוב למצבי משחק. אנחנו יודעים הכול גם על כל שחקן של קבוצה יריבה. אם הוא מכדרר ימינה, הוא קולע באחוזים מסוימים ואם הוא מכדרר שמאלה הוא קולע באחוזים נמוכים יותר, ואנחנו שולחים אותו שמאלה. כל דבר שאנחנו יכולים לעשות מבחינת מודיעין אנחנו עושים ואנחנו מביאים את השחקן הכי קרוב למצבי משחק".

יכולת קבלת החלטות במשחק: "צריך לבחור מאמן שהוא מנהיג, שהצוות מאמין שהוא יכול להוביל אותם להישגים. מאמן מקבל 250 החלטות במשחק. צריך להיות מרוכז ברמת שיא. חשובה היכולת לקבל החלטות תחת לחץ".

הדרך להצלחה: " אף אחד לא מנצח לבד, אנחנו מנצחים בעבודת צוות. לכל אחד יש אגו וכדי להצליח עלינו לוותר על האגו. אנחנו מנצחים ולא אני מנצח. אני המפקד הראשון ששוגה ולוקח אחריות. אם אמרתי לך לעשות משהו ועשיתי טעות זו אחריות שלי כי אני שמתי אותך שם. במשחק ובמלחמה ובקרבות היכולת שלנו לצאת מחוץ לקופסה היא אחד הדברים החשובים לניצחון, יחד עם יצירתיות, יוזמה ואומץ".

סא"ל צורי דיל, מג"ד גדוד 198, שהגדוד שלו איבד בלחימה ארבעה מחייליו, בהם סגן מפקד הגדוד רס"ן דביר פימה: "הגענו למרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט לעסוק בחשיבות הכושר הגופני כחלק מהכנת המפקדים להכשיר את דור הלוחמים של חטיבת 188. היום היווה נדבך משמעותי מסל ההכשרות הנדרשות ממפקד קרבי בצה"ל ומהיכולת שלנו להתכונן למערכה הבאה ולנצח".

שלמה בן גל, מנכ"ל המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט: "בעקבות פניית הקבמב"ץ למרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט בבקשה לארגן יום התרעננות ללוחמים, נבנתה תוכנית מקצועית שנתנה מענה לפעילויות המבצעיות והפיזיות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי