יריבתה של ירדן ג'רבי בריו מתה בגיל 34 בלבד בנסיבות מסתוריות

הקובנית מריסט אספינוסה, שנכנעה לישראלית במשחקים האולימפיים, הלכה לעולמה אחרי ניתוח ש"הסתבך". משפחתה וחבריה מתחננים: עזרו לנו להטיס את הגופה בחזרה למולדתה

(גודל טקסט)

מריסט אספינוסה, ג'ודוקאית מקובה שהתחרתה במשחקים האולימפיים בריו, הלכה לעולמה, והיא בת 34 בלבד. בקובה לא פירטו על סיבת המוות של הספורטאית בגיל כה צעיר, ורק דווח שהיא "עברה אירוע לבבי" וש"היא עברה מספר ניתוחים בשדיים" שפגעו בבריאותה. על פי חלק מהדיווחים, מדובר ב"ניתוחים קוסמטיים".

מריסט אספינוסה (מימין) ג'ודוקא קובנית
| אימג'בנק GettyImages
חבריה של מריסט אספינוסה מבקשים סיוע כספי
| צילום מסך, מתוך פייסבוק

אספינוסה, ילידת הוואנה, הייתה אלופת משחקי פאן אמריקה ב-2013 וב-2014 במשקלה (עד 63 ק"ג). היא זכתה במדליות בטורניר גרנד סלאם בריו, באקו וטוקיו. היא השתתפה במשחקים האולימפיים בריו ב-2016, ניצחה בסיבוב הראשון, אבל בסיבוב השני נכנעה לירדן ג'רבי (שבסופו של דבר זכתה במדליית ארד). גם בהוואנה היא נכנעה לג'רבי, כשהשתיים נפגשו בגמר הגרנד פרי באותה שנה.

לאחר מותה משפחתה וחבריה של אספינוסה פנו ברשתות החברתיות בניסיון לגייס כסף על מנת להביא בחזרה את הגופה שלה לקובה. "כל מי שיכול לעזור, נעריך זאת", כתבה חברתה, "יש ילדה בת שנתיים שנותרה בלי אמא, ולבני משפחתה אין את האמצעים להטיס לכאן את הגופה שלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי