עמי דדאון ויוליה צ'רנוי נבחרו לספורטאי השנה הפראלימפיים

play
נבחרי שנת 2023 | אתר רשמי, לילך וייס רוזנברג
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 31.1 06:47

השחיין שהשיג ארבע מדליות זהב באליפות העולם וקבע שיא עולם חדש נבחר יחד עם הקלעית שהוכתרה גם היא לאלופת העולם והייתה הראשונה להבטיח את הכרטיס לפריז. מאמן השחייה יעקב ביננסון הוא מאמן השנה

(גודל טקסט)

הוועד הפראלימפי והתאחדות הספורט לנכים הכריזו הערב (רביעי) על הספורטאים המצטיינים לשנת 2023, בטקס צנוע שהתקיים בבית הלוחם בתל אביב, בהנחיית ספורטאי העבר – השחיינית אראל הלוי והחותר ראובן מגנג'י.

ספורטאי השנה, בפעם השנייה ברציפות, הוא עמי דדאון מאילן חיפה, מדליסט הזהב מטוקיו 2020, שחזר מאליפות עולם במנצ'סטר עם לא פחות מארבע מדליות זהב וגם קבע שיא עולם חדש.

מאמנו יעקב ביננסון, מאמן נבחרת השחייה שהוביל את הנבחרת הישראלית לזכייה בשמונה מדליות (ארבע מזהב, אחת מכסף ושלוש מארד) הוכתר למאמן השנה. בעודו מניף את דגל ישראל, אמר ביננסון בטקס: "החלום שלי שהדגל הזה יונף הרבה פעמים בפריז".

ספורטאית השנה, כמו בשנה שעברה, היא יוליה צ'רנוי מבית הלוחם תל אביב, המתאמנת עם גיא סטריק. צ'רנוי, שהייתה הראשונה מבין כל הספורטאים להבטיח את מקומה בפריז, זכתה השנה במדליית זהב ומדלית ארד באליפות העולם שהתקיימה בפרו. מאמנה גיא סטריק קיבל אות הוקרה מיוחד על הדרך שעשה עם צ'רנוי עד לזכייה באליפות ובכרטיס לאולימפיאדה.

נבחרי שנת 2023 של הספורט הפראלימפי: עדנאן מילד (מימין), עדי עזרא, יעקב ביננסון, יוליה צ'רנוי, מקדימה עמי דדאון
נבחרי שנת 2023 | אתר רשמי, לילך וייס רוזנברג

את אות תגלית השנה קבל לוחם הטאקוונדו עדנאן מילאד, המתאמן עם יחיעם שרעבי במועדון שרעבי אמנויות לחימה. מילאד זכה במדליית כסף במשחקים האירופים שהתקיימו בהולנד ובמדליית ארד בגרנד פרי מקסיקו.

אות הספורטאי הצעיר על שם ברק לופן ניתן השנה לקיאקיסט עדי עזרא ממועדון עמק הירדן, המתאמן עם רועי לב, לאחר שהגיע למקום השישי באליפות אירופה. את האות העניקה לו דנה לופן, אלמנתו של ברק, ספורטאי ומאמן שנהרג בפיגוע רצחני ברחוב דיזנגוף לפני כשנתיים.

יעקב ביננסון מאמן נבחרת השחייה הפראלימפית מניף את דגל ישראל
יעקב ביננסון מניף את דגל ישראל על הבמה | אתר רשמי, לילך וייס רוזנברג

אות הוקרה מיוחד ניתן למרכז הרפואי שיבא תל השומר על החסות ועל שיתוף הפעולה עם הוועד וההתאחדות, בתוכנית הליווי של שיקום וקידום פצועי המלחמה באמצעות הספורט הפראלימפי. את האות העניק יו"ר הוועד הפראלימפי מר משה מוץ מטלון, לפרופ' ארנון אפק, מנהל בית החולים שיבא והמשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא, שאמר: "אתם, הספורטאים הפראלימפים, אות ומופת לכולם. תודה שאתם איתנו בשיבא, אתם אלו שתביאו אור גדול ותקווה למדינת ישראל".

במהלך הערב התקיים טקס פרידה מפולינה כצמן, חברת בית הלוחם ירושלים, שפרשה אחרי 13 שנים בהן התחרתה בענף הרמת הכוח. פולינה, שהתאמנה עם ולרי טומילוב, דחקה 130 ק"ג וקבעה שיא ישראלי, זכתה במדליית כסף באליפות אירופה והגיעה למקום השביעי בטוקיו 2020.

יו"ר הוועד הפראלימפי, משה מוץ מטלון, אמר: "זו שנה קשה ומורכבת בה לצד ההכנות למשחקים בפריז שיתקיימו עוד שבעה חודשים, התמודדנו, ואנחנו עדיין מתמודדים, מול אתגרי המלחמה, ומול אתגרי התקציב שקוצץ. למרות כל זאת, מוטל עלינו להגיע לפריז בצורה המיטבית, לנצח ולהביא כבוד למדינה בעיקר בשנה הזו – מול מבקשי רעתנו בעולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי