רשמית: שלי בובריצקי ואריאל נשיא הבטיחו את מקומן בפריז 2024

איגוד השחייה העולמי הודיע שהדואט הישראלי נמצא ברשימה למשחקים האולימפיים בקיץ. הנבחרת הקבוצתית היא רזרבה ראשונה

(גודל טקסט)

איגוד השחייה העולמי הודיע הבוקר (שני) באופן רשמי ששלי בובריצקי ואריאל נשיא הבטיחו סופית את הקריטריון למשחקים האולימפיים בפריז בתרגילי הדואט בשחייה אומנותית. בובריצקי ונשיא התעלו באליפות העולם שהסתיימה בסוף השבוע האחרון, וההישגים שקבעו מיקמו אותן במקום הרביעי בדירוג המצטבר מבין הדואטים שלא העפילו לפריז על בסיס יבשתי או על בסיס קבוצתי. המאמנות של הצמד הישראלי בתרגילי הדואט הן סבטה בלכר ואנה טרס.

מדובר בהישג מעולה עבור הדואט הישראלי כיוון שמדובר בקריטריון הקשה ביותר אי פעם באולימפיאדה בענף הזה, בעקבות צמצום מספר הדואטים המעפילים ל-18 בלבד. זו הפעם השישית ברציפות שצמד בשחייה האומנותית מייצג את ישראל במשחקים האולימפיים.

אריאל נשיא, שתתחרה לראשונה בקריירה במשחקים האולימפיים אמרה: "האולימפיאדה היא החלום של כל ספורטאי. הייתי בהמון אליפויות אירופה ועולם אבל תמיד המטרה הייתה אולימפיאדה. אין גאה ומאושרת ממני שצלחתי במשימה הזו ותהיה לי הזכות לייצג את מדינת ישראל בפאריס".

שלי בובריצקי: "אני מאוד שמחה ונרגשת על קביעת הקריטריון. למרות שכיוונו לשם במהלך כל הדרך, להבין שבאמת התגברנו על כל המכשולים והקשיים שהיו בחודשים האחרונים והצלחנו כנגד כל הסיכויים להגיע להישג הזה – זאת תחושה בלתי נתפסת. אני גאה בדרך שלי ושל אריאל ומתרגשת מאוד בשבילה, על האולימפיאדה הראשונה שלה, ומתקשה להאמין שבשבילי זאת תהיה אולימפיאדה שנייה – משהו שבחיים לא חשבתי שאגיד".

שלי בובריצקי, אריאל נשיא, שחייה אומנותית
העפילו לגמר. בובריצקי ונשיא | אתר רשמי, סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

ההרכב הקבוצתי של ישראל הגיע גם כן להישג גדול, כאשר דורג במקום השביעי הכללי באליפות העולם בקטאר, והוא כרגע הרזרבה הראשונה למשחקים האולימפיים.

יו"ר ענף השחייה האמנותית נעם צבי: "ההכנה של הדואט ושל הקבוצתי נפגעה קשות עם פרוץ המלחמה ותוכניות האימון השתנו לבלי הכר כאשר תוכנית התחרויות בוטלה לחלוטין. הספורטאיות התאמנו בהתאם לאילוצים שיצרה המלחמה ותוך חוסר ודאות אם בכלל יוכלו להשתתף באליפות העולם. גם בדוחא האווירה היתה עוינת והקשתה על הקבוצה, אך למרות כל זאת הספורטאיות הפגינו חוסן נפשי וקבעו הישגים מדהימים. צוות גדול ומסור מאין כמותו ליווה את כל ההכנות ויש לו חלק משמעותי בהישג. גם יעל ארד וגילי לוסטיג היו צמודים לקבוצה בהכנות ובתחרות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי