סערת הבוז בקטאר: השחיין הפלסטיני תמך בגורבנקו, האיטלקייה ניחמה

play
אנסטסיה גורבנקו לאחר המשחה עם פרייה קונסטנס קולברט | רויטרס
אנסטסיה גורבנקו בישראל, אחרי הזכייה במדליה באליפות העולם בקטאר 00:54

פרטים חדשים נחשפים: שחיין פלסטיני מחה על השריקות בטקס ("כספורטאים, כולנו אותנו דבר"), פרנצ'סקי שזכתה בארד זיהתה את המצוקה וחיבקה ("לא הגיוני שספורטאי יסבול כך"). בינתיים גם בספרד מזהים את המגמה: "מדינות ערב זוכות לארח אירועי ספורט. ישראל זוכה במדליות"

(גודל טקסט)

אליפות העולם בשחייה הסתיימה לפני יומיים, אבל התקשורת העולמית לא מרפה מהדרמה סביב אנסטסיה גורבנקו, וממשיכה לדווח על הסיפור בהרחבה. אתמול הקדישה שליחת העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" לדוחא שבקטאר כתבה נפרדת לגורבנקו ולמתח והיצרים שליוו את זכייתה ההיסטורית במדליית כסף, אחרי שכזכור ספגה קריאות בוז ביציעים על רקע היותה ישראלית לפני, בזמן ואחרי שרשמה את ההישג הנדיר.

"הגעתי לכאן כדי לעשות את מה שאני אוהבת, את מה שאני הכי טובה בו – לשחות", סיפרה גורבנקו לעיתון. "אני גאה להתחרות תחת דגל ישראל ולייצג את המדינה שלי כאן. אם מישהו לא אוהב את זה, זו בעיה שלו".

גורבנקו סיפרה ש"כשהתחלתי לשמוע את שריקות הבוז, הייתי קצת בשוק. בבריכה היה הרבה רעש, אז לא הצלחתי להבין מה קורה סביבי. כשיצאתי הבנתי ששורקים לי בוז. מה יש להגיד? אין לזה קשר לספורט".

שרה פרנצ'סקי האיטלקייה, שסיימה אחרי גורבנקו וקטפה את מדליית הארד, סיפרה שזיהתה "מצוקה" אצל הישראלית בזמן טקס המדליות, וניגשה לחבק, לנחם ולתמוך בה. "זה היה רגע קשה, ולא יכולתי לעמוד מנגד ולא להגיב. אף ספורטאי לא צריך לסבול ככה, זה לא הגיוני ולא נכון. היא בסך הכל רצתה לחגוג את התוצאה הטובה שעשתה", אמרה פרנצ'סקי, וגורבנקו סיפרה: "אני ושרה מכירות היטב. היא חברה טובה ואישיות יוצאת דופן".

אנסטסיה גורבנקו שחיינית ישראלית לאחר מדליית הכסף באליפות העולם בקטאר, איתה פרייה קונסטנס קולברט
אנסטסיה גורבנקו לאחר המשחה עם פרייה קונסטנס קולברט | רויטרס

בדוחא התחרו גם שלושה שחיינים פלסטינים. אחד מהם, יזאן אל בוואב, הסכים להתראיין ומחה נגד השריקות לגורבנקו, שלדבריו לא היו ספורטיביות. "אין לי שום בעיה ששחיינים מישראל מתחרים כאן. כל עוד אנחנו מתחרים, כל עוד אנחנו עסוקים בספורט, כולנו אותו דבר", אמר אל בוואב, שסיפר שגם הוא כמו גורבנקו, "גאה לייצג את המדינה שלי דווקא בתקופה הזאת".

"נולדתי בערב הסעודית, גדלתי בדובאי, למדתי באוניברסיטה בקנדה ואני מתגורר בהולנד – ועדיין, אני מרגיש פלסטיני", מספר אל בוואב. "אבא שלי נולד בפלסטין והיגר לאיטליה, אבל הוא הטביע בי את הגאווה להיות פלסטיני. חשוב לי להיות כאן, לייצג את פלסטין ולהראות שגם אנחנו אנושיים. רציתי להשמיע את הקול של אלו שקולם אינם נשמע".

השחיין הפלסטיני יזאן אל בוואב
תמיכה ממקום לא צפוי. יזאן אל בוואב | אימג'בנק GettyImages, Nikola Krstic/BSR Agency

במגזין הספרדי הפופולרי "Relevo" הקדישו גם כן כתבה נרחבת לגורבנקו, בה התייחסו בין היתר להישגים המשופרים של ישראל בענפים האולימפיים בשנים האחרונות. "מדינות ערביות כמו ערב הסעודית וקטאר זוכות לארח אירועי ספורט גדולים בשנים האחרונות, כולל אליפות העולם באתלטיקה, גביע העולם בכדורגל או טורנירי שחייה וטניס. מבחינה ספורטיבית, דווקא ישראל רושמת הישגים הרבה יותר מרשימים, ומרבה לאחרונה לזכות במדליות בשלל ענפים אולימפיים", נכתב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי