מדליה ראשונה שלו בגרנד סלאם: מדליית כסף לים וולצ'ק בטביליסי

play
ים וולצ'ק ג'ודו לצד אורן סמדג'ה | אתר רשמי, איגוד הג'ודו
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.3 04:48

הג'ודאי בן ה-20, שמתחרה בקטגוריה עד 60 ק"ג, ניצח את ארבע הקרבות הראשונים שלו בגאורגיה, ועל אף שנכנע בגמר רשם הישג נפלא שמקרב אותו למשחקים האולימפיים בפריז: "זה נותן לי הרבה אנרגיה בדרך לפריז"

(גודל טקסט)

גרנד סלאם טביליסי יצא לדרך הבוקר (שישי) בהשתתפות ארבעה ג'ודאים ישראלים, ששלושה מהם סיימו את דרכם בשלבים המוקדמים, בעוד ים וולצ'ק הבטיח מדליה ראשונה בקריירה בתחרות גרנד סלאם ואמנם לא הצליח לזכות בזהב ויסתפק במדליית כסף, אבל זו בכל זאת מדליה יוקרתית וכזו שעשויה לסלול את דרכו למשחקים האולימפיים בפריז.

בקטגוריה עד 60 ק"ג, וולצ'ק בן ה-20 החל את דרכו בסיבוב השני ובו גבר על ארטיום לסיוק האוקראיני. לאחר מכן פגש את איגנסיו פרג'יארו וניצח גם אותו בדרך למפגש עם גיורגי סרדלשווילי המקומי. וולצ'ק המשיך במומנטום, שלט במתרחש על המזרן ברבע הגמר והעפיל לחצי הגמר, שם ניצח באיפון את רישאר ורז'ן הצרפתי. בגמר המתין לו נורקנט סריקבאייב הקזחי, שגבר מוקדם יותר על יונתן וקסלר והשלים ניצחון כפול על המשלחת הישראלית בגמר, כך שוולצ'ק נותר עם מדליית הכסף המכובדת וישוב ארצה עם הישג מצוין מבחינתו.

מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג'ה: "הישג משמעותי וחשוב לים שהראה היום יכולת גבוהה. מדלייה ראשונה עבורו בגראנד סלאם ואנחנו שמחים מאוד עבורו. ממשיכים עם הפנים קדימה להמשך התחרות והמסע שלנו לפריז".

ים וולצ'ק: "אני שמח על המדלייה היוקרתית הזו שנותנת לי הרבה תנופה קדימה בדרך לאולימפיאדה. היה יום ארוך וקשוח שהסתיים עם הצבע הכמעט נכון, וזה נותן לי הרבה אנרגיה בדרך לפריז".

ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי
נכנע בתום קרב עיקש והודח. שמאילוב | רויטרס

כאמור לעיל, באותה קטגוריית משקל התחרה גם וקסלר, שבסיבוב השני גבר על אייבק אומירוב מטורקמניסטן, אולם הודח מהתחרות בעקבות הפסד מהיר בקרב לאחר מכן לסריקבאייב.

עוד הבוקר בטביליסי, בקטגוריה עד 66 ק"ג טל פליקר עלה אוטומטית לסיבוב השני, אבל כבר בתום הקרב הראשון עם רוסלן פשאייב האזרי סיים את דרכו. ברוך שמאילוב גם כן החל בסיבוב השני באותה הקטגוריה וגבר תחילה על חואקין טובגליארי הארגנטיני, אבל לא הצליח להתמודד עם רבשאן נאסרידינוב ונפרד מהתחרות בתום קרב עיקש וארוך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי