תמונת המשלחת האולימפית של איגוד השייט לקראת סגירה, וטרם בחירת הנציגים האחרונים יוצאים חברי וחברות נבחרת ישראל לשיוט גביע הנסיכה, בפלמה, ספרד.
גביע הנסיכה היא אחת מתחרויות השייט הגדולות בעולם ואת ישראל מייצגים 25 מתחרים ומתחרות, בשבעה דגמים אולימפיים- גלשני IQ פויל גברים ונשים, ILCA6, קייט פויל נשים, מפרשיות 470 ו-49er.
בענפים שבהם נבחרו כבר הנציגים האולימפיים, כמו ה IQ פויל ומפרשיות 470, תהיה התחרות נקודת ביקורת עבור המאמנים, לבדיקת יכולות הנציגים לפריז. בגלשני הרוח נמשכת עבודת הנבחרות גם בישורת האחרונה לפריז, כאשר הן אצל הגברים והן אצל הנשים ממשיכים הנציגים והנציגות שלא קיבלו את הכרטיס לתמוך בנציגים האולימפיים, כדי להגביר את מוכנותם.
בסירות 470 ניתאי חסון ונועה לסרי רוצים לשמור על פתיחת העונה הטובה, לאחר המקום החמישי באליפות העולם בתחילת החודש, וגם כאן יתמודדו על מקום בעשירייה הראשונה.
שני דגמי סירות נוספים יתחרו השנה, כאשר בדגם ה 49er יתחרו לראשונה שלושה צוותים ישראלים. לשני הצוותים הקיימים מתווסף הצוות של אילי ווריט ויובל ברנון, סגני אלופי העולם בדגם הנוער של הסירה, בתחרות הבוגרים הראשונה שלהם. בדגם הנשים ה- 49er FX יוצאות לראשונה נויה ברעם וסער תמיר לתחרות בסבב גביע העולם.
בסוף החודש תערך תחרות ההזדמנות האחרונה, בה ינסו הנציגים בדגמי ה-49er לזכות בכרטיסים האחרונים לפריז.
זו השנה ה-53 של גביע הנסיכה, אחת מתחרויות השייט הגדולות בעולם. כ-800 צוותים מ 67 מדינות יפליגו בתחרות, שמתקיימת פחות מחצי שנה לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בפריז. האליפויות מתוכננות במתכונת של 5 ימי שיוטים, כאשר ביום האחרון מתקיימים שיוטי הגמר.
הנבחרות המתחרות
* IQ פויל: גברים- תום ראובני, יואב עומר, תומר ורדימון, דן קאופמן, דניאל בסיק תשתש, גור לביא פרג. מאמנים- גל פרידמן ועודד אושר. נשים: שרון קנטור, שחר טיבי, מאיה מוריס, דניאלה פלג, עדי מילוא וקטי ספיצ'קוב. מאמנים – שחר צוברי וסתיו ביימל.
* קייט פויל נשים- גל בוקר ומיקה כפרי.
* 470 מעורב: ניתאי חסון ונועה לסרי. מאמן גידי קליגר.
* ILCA6- שי קקון. מאמן- פבריציאו לזריני. מאיה פילניק
* 49er- מאור אבו וים וירטהיים, טל שדה ועילי ראובני. מאמן- תומאס סטנז'יק. אילי ווריט ויובל ברנון.
* 49er FX- נויה ברעם וסער תמיר. מאמן- גבריאל בורגס.
* מנהל את המשלחת, אלי צוקרמן, המנהל המקצועי של איגוד השייט בישראל.
מה דעתך על הכתבה?