הישג בלתי נתפס: האדם הראשון שרץ לכל אורכה של יבשת אפריקה

ראסל קוק נכנס לספרי ההיסטוריה, אחרי מסע מטורף של 352 יום, 16 מדינות ו-16 אלף ק"מ. בדרך הוא נשדד באיומי אקדח, אך לא הרים ידיים: "אני בחור נורמלי לגמרי, הרוח האנושית היא דבר יפהפה"

(גודל טקסט)

אחד ההישגים המרשימים ביותר שראה עולם הספורט בשנים האחרונות הושלם אמש (ראשון), כשראסל קוק הפך לאדם הראשון אי פעם שרץ לכל אורכה של יבשת אפריקה.

הבריטי בן ה-27 יצא לדרך מביתו ב-22 באפריל 2023 עם תכנית ברורה – לרוץ מדרום אפריקה לטוניסיה, ולהשלים 360 מרתונים ב-240 יום, ללא כל מנוחה. אלא שלמציאות היו תכניות אחרות – משום שלא קיבל ויזה לאלג'יריה צריך היה לתכנן מסלול מחדש, אבל זו לא היתה הבעיה היחידה בדרך.

ב-24 ביוני באנגולה נשדד באיומי אקדח, ונלקחו ממנו ומהצוות שלו טלפונים, מצלמות, כסף מזומן, ויזות ודרכונים. קוק לא הרים ידיים, המשיך במסע וגם דם שנמצא בשתן שלו ביום ה-45 ושלל בעיות רפואיות אחרות לא גרמו לו להפסיק.

ביום ה-200, רופא בניגריה אילץ אותו לעצור ולקחת מנוחה קצרה. "לקחתי כמה ימים לבדיקות", סיפר ל-BBC. "לא היה נזק לעצמות, אז לקחתי את משככי הכאבים החזקים ביותר ויצאתי כמו זומבי לדרכים".

כשהגיע למדבר סהרה, החליט לרוץ בלילות במקום בימים, כדי להימנע מהחום הכבד ומסופות חול. אמש, אחרי 16 מדינות, 16 אלף ק"מ ו-352 יום, הוא חצה סוף סוף את קו הסיום, תוך שהוא מגייס כ-700 אלף ליש"ט לצדקה.

"קיבלתי תמיכה כל כך יוצאת דופן, ניסיתי פשוט ליהנות מזה", סיפר. "קשה לי לעכל את כל זה. קשה לי לתאר את זה במילים – 352 יום בדרכים, בלי לראות את המשפחה שלי, את בת הזוג שלי. הגוף שלי עבר כאבים רבים, אבל לא אתלונן".

מדובר בהישג גדול עוד יותר כשלוקחים בחשבון את עברו של קוק, שכינה את עצמו "בחור שמן" ונרשם לחצי-מרתון הראשון שלו רק בגיל 21. לפני שיצע למסע המדהים הודה שהיה מכור לאלכוהול. "אני בחור נורמלי לגמרי", אמר. "אם אני יכול לעשות את זה, אני מקווה שכל יתר האנשים ילמדו ממני. הרוח האנושית היא דבר יפהפה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי